Als iemand je bedankt zeg je: “Graag gedaan.” Of: “Helemaal goed!” Ook “Niets te danken” kan, al ben ik het er niet helemaal mee eens, want ik vind juist dat er wél wat te danken valt. Als ik de pakketbezorger of mijn mondhygiënist of de boekhouder bedank, vind ik “Tot je dienst” een gepaste reactie.
"Alvast bedankt," of "op voorhand bedankt," blijken dé manier om een antwoord los te krijgen. "Dankjewel," en "bedankt," prijkten op een mooie tweede plaats. Erg formele afsluiters, zoals "hoogachtend," gebruik je dan weer beter niet.
Wees specifiek – Vermijd algemene zinnen en generaliserende uitspraken in je e-mail. Vertel de ontvanger in plaats daarvan precies wat je leuk vond en waarom je hem of haar bedankt. Wees snel – bedankmails moeten zo snel mogelijk na het betreffende evenement worden verstuurd.
Goede standaardzinnen voor de afsluiting van een zakelijke brief zijn bijvoorbeeld: Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Ik dank u bij voorbaat vriendelijk voor uw moeite.
“Ik waardeer het enorm dat jullie mij hebben geholpen.Wellicht heb ik het niet goed geuit, maar ik wil toch laten weten dat ik jullie hulp erg kunnen waarderen.Bedankt voor alle moeite.” “Dankjewel dat jullie er altijd voor me zijn.
Of je nu iemand bedankt voor het openhouden van de deur of het helpen met het tillen van je boodschappen, hij of zij zal sowieso blij zijn met je bedankje! Jij blij omdat je geholpen bent, de ander blij omdat je daarvoor bedankt. Win-win situatie!
Wat is een professionele manier om iemand in een bericht te bedanken voor een snel antwoord?
Wat is een professionele manier om iemand in een bericht te bedanken voor een snel antwoord? - Quora. gebruik de 1 lijn regel. Bedankt voor het snelle antwoord en professionele aanpak, Hoogachtend….
bedanken, prijzen. als synoniem van een ander trefwoord: loven (ww) : bewieroken, danken, de lof zingen van, eren, ophemelen, preconiseren, prijzen, roemen, verheerlijken, zegenen.
Een dankwoord is een geschreven tekst waarin personen of organisaties worden bedankt. Dit kunnen zijn scriptiebegeleiders, docenten, belangrijke respondenten of participanten, werknemers van een bedrijf of andere personen die hebben bijgedragen aan het scriptieproces.
Je sluit je brief op een gepaste manier af, bijvoorbeeld door de woorden 'Met vriendelijke groet' of 'Hoogachtend' gevolgd door een komma en je eigen naam. Je vermeldt hier welke bijlage(n) je eventueel toe hebt gevoegd.
Formele e-mails sluit je af met 'Met vriendelijke groeten' of eventueel zelfs met 'Met de meeste hoogachting', net als een gelijkaardige brief. Wanneer men iemand om een gunst vraagt, is een afsluiting als 'Alvast bedankt' ook gepast.
Klik onder het bericht op Beantwoorden of Allen beantwoorden.
Klik op Verzenden.Als u op Verzenden + klikt, wordt het gesprek ook gearchiveerd of verwijderd uit uw inbox, totdat iemand anders antwoordt. Meer informatie over archiveren.
Met die zin bied je de lezer een mogelijkheid tot contact. Je zegt bijvoorbeeld waar hij terecht kan met verdere vragen. Kijk wel uit voor verouderde zinnen als 'In afwachting van uw reactie, verblijf ik. ' Beter is 'Ik zie uw reactie graag tegemoet' of 'Graag horen wij of u gebruik wilt maken van dit aanbod.
Ken je de ontvanger helemaal niet of is er sprake van een formele situatie, dan gebruik je bij voorkeur 'Geachte'. Ken je de ontvanger of gaat het om een informele situatie, dan gebruik je 'Beste'. Ken je iemand heel goed, dan mag je ook 'Hallo', 'Hi', 'Hoi', 'Dag' of 'Goede…' gebruiken.