Website van uw bank: Meld u aan bij uw account en zoek naar activeer nieuwe kaart . Mobiele app: Veel banken laten u uw kaart activeren in de mobiele app. Telefoon: Meestal bevat uw nieuwe kaart een sticker met een gratis telefoonnummer dat u kunt gebruiken voor activering.
Je creditcard kan geweigerd worden door drie mogelijke redenen: de instellingen voor je rekening en kaart, onvoldoende saldo, of onjuiste informatie. Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan.
We verwittigen je via sms, via bericht in de inbox van je ING Banking-app/Home'Bank en via email wanneer we je nieuwe kaart opsturen. Hou daarna je brievenbus in de gaten en activeer je nieuwe kaart zoals gewoonlijk.
Je ontvangt je Creditcard en de bijbehorende pincode binnen 5 werkdagen na je aanvraag thuis. Om veiligheidsredenen sturen we deze in aparte enveloppen naar je toe. Na ontvangst activeer je je Creditcard in Mijn ING. Je kan je Creditcard daarna direct gebruiken.
Bel uw creditcardmaatschappij om uw kaart te activeren of volg de instructies die u bij de kaart krijgt. De meeste nieuwe creditcards worden in een gedeactiveerde staat naar het postadres gestuurd dat u op uw aanvraag hebt opgegeven . Dit is om ongeautoriseerd gebruik te voorkomen als de kaart wordt gestolen voordat u deze ontvangt.
Meest voorkomende oorzaken van een mislukte creditcardbetaling: Er is niet genoeg krediet beschikbaar of de maximale kredietlimiet is bereikt. De bank van de creditcard heeft een fraudewaarschuwing op je kaart laten zetten. Het kaartnummer, de vervaldatum, het adres of de veiligheidscode is onjuist ingevoerd.
Hoe activeer ik mijn Betaalpas? Je activeert de Betaalpas eenvoudig zelf via de Mobiel Bankieren App of Mijn ING. Let op: voordat je contactloos kunt betalen met je Betaalpas dien je eerst een contactrijke transactie te hebben uitgevoerd.
De activatie vindt plaats door middel van een transactie waarbij de geheime code vereist is. Zonder deze activatie wordt een betaling zonder pincode of via het internet geweigerd. U kunt uw kaart activeren door: Een aankoop te doen bij een handelaar met gebruik van de pincode.
Als je een nieuwe betaalpas hebt met dezelfde pincode. Bij een eerste geldopname of betaling is je pas geactiveerd. Als je bij PostNL hebt getekend voor ontvangst van een geactiveerde betaalpas.
U moet uw creditcard activeren om veiligheidsredenen . Door uw kaart te activeren, laat u uw bank of creditcardprovider weten dat u de juiste kaarthouder bent en dat deze niet in de verkeerde handen is beland. Normaal gesproken moet u elke nieuwe creditcard die u per post ontvangt, activeren.
Als u uw debitcard niet activeert , kunt u deze niet gebruiken voor verschillende transacties, zoals geldopnames bij geldautomaten of aankopen waarvoor debitcardgegevens nodig zijn . Bovendien kan een niet-geactiveerde kaart een veiligheidsrisico vormen als deze verloren raakt of wordt gestolen.
De betalingen die u uitvoert met uw Visa Debit betaalkaart worden onmiddellijk afgehouden van uw zichtrekening. Zo hebt u altijd een oog op de exacte toestand van uw uitgaven. Een Visa kredietkaart is een andere soort kaart: daarbij worden uw uitgaven pas de volgende maand van uw rekening gehaald.
De meeste nieuwe creditcards worden in gedeactiveerde staat naar het postadres gestuurd dat u op uw aanvraag hebt opgegeven . Dit is om ongeautoriseerd gebruik te voorkomen in het geval dat de kaart verloren gaat of wordt gestolen voordat u deze ontvangt. Instructies over hoe u de kaart kunt activeren, moeten worden bijgevoegd. Als u ze niet ziet, bel dan uw creditcardmaatschappij.
Activeer je creditcard met een betaling
Dit kan op 2 manieren: Doe een betaling mét pincode in een winkel. Doe een online aankoop waarbij je een wachtwoord via 3D Secure aanmaakt.
Dit is een veelvoorkomende vraag onder nieuwe kaarthouders. Het antwoord is eenvoudig: een creditcard moet worden geactiveerd voordat deze kan worden gebruikt als veiligheidsmaatregel . Dit zorgt ervoor dat de persoon die de kaart gebruikt, de kaarthouder is. Ook al is de creditcardrekening open, de fysieke kaart moet worden geactiveerd om transacties te initiëren.
Log in op de Mobiel Bankieren App. Druk op 'Service' in de menubalk onderin je scherm. Druk op het vakje 'Je passen'. Druk vervolgens op 'Betaalpas Activeren' bij de betreffende pas en bevestig de activatie.
De creditcards van ING zijn Mastercard-creditcards. Je kunt wereldwijd betalen op meer dan 35 miljoen adressen, overal waar je het Mastercard-logo ziet.
Want als je nu een Eenvoudig Beleggen rekening opent, krijg je van ons een fijn bedrag cadeau. Als je bijvoorbeeld start met een inleg van €500 en daarnaast 3 maanden automatisch €50 inlegt, krijg je van ons ook €50 cadeau.
Moet ik mijn debetkaart eerst activeren voor ik ze kan gebruiken? We raden je aan om je debetkaart eerst te gebruiken in een winkelpunt of bankautomaat. Nadien is je kaart volledig geactiveerd en kun je ze in alle omstandigheden gebruiken.
Betaalpas activeren
Je activeert de Betaalpas eenvoudig zelf via de Mobiel Bankeren App of Mijn ING. Let op: Contactloos betalen werkt nadat je eerst 1 keer mét pincode hebt gepind of betaald.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: uw kaart is beschadigd of onleesbaar. uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.