Heb je een telefoon nodig voor DigiD?

Gebruikers zonder smartphone kunnen gebruik maken van inloggen met sms-controle. Ze activeren deze manier van inloggen in Mijn DigiD. Ook is het mogelijk om een gesproken-sms te ontvangen. De sms-code komt dan telefonisch binnen op een vaste lijn of op de mobiele telefoon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op logius.nl

Hoe log je in op DigiD zonder telefoon?

Ik heb geen mobiele telefoon
  1. Ga naar de website www.digid.nl.
  2. Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD.
  3. Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
  4. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.
  5. Klik naast Controle via sms op de link Controle via sms instellingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vgz.nl

Wat heb ik nodig voor een DigiD?

Voorwaarden om een DigiD aan te vragen via DigiD.nl als u in het buitenland woont:
  • U heeft een geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart).
  • U heeft een burgerservicenummer (BSN). ...
  • U heeft een telefoon waarop u zowel in het buitenland als in Nederland sms-berichten kunt ontvangen.
  • U heeft een e-mailadres.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Kan je een telefoonnummer opgeven voor DigiD als je geen mobiele telefoon hebt?

Hebt u geen mobiele telefoon, dan kunt u het nummer van de vaste telefoon invullen. Zet in dat geval een vinkje voor Ik wil gesproken sms-berichten ontvangen. Klik op Volgende. U ontvangt een (gesproken) sms van DigiD met daarin een code.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Wat heb je nodig om de DigiD app te activeren?

Heeft u uw DigiD geactiveerd op DigiD.nl en wilt u nu de app activeren? Dan kunt u de DigiD app activeren met de ID-check of per sms. Voor het activeren met de ID-check heeft u een geldig Nederlands identiteitsbewijs nodig en een geschikte telefoon of tablet (met NFC-lezer).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Instructievideo | ID-check toevoegen aan DigiD app

33 gerelateerde vragen gevonden

Hoe krijg ik mijn DigiD op mijn nieuwe telefoon?

Download nu de DigiD-app op je nieuwe telefoon.
  1. Open de app op je nieuwe telefoon en log in met je pincode.
  2. Tik op Koppelcode nodig?
  3. Vul de code in op de website en klik op Volgende.
  4. Scan de QR-code met de app.
  5. Tik in de app op Bevestigen en tik op Ok.
  6. Op de DigiD-website zie je dat het oude toestel is verwijderd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op odido.nl

Hoe kan ik mijn Digid overzetten naar een andere telefoon?

Heb je al een geactiveerde DigiD app? Dan kun je deze ook gebruiken om de DigiD app op een ander apparaat te activeren. Open de niet-geactiveerde app en tik op Volgende.Tik op de link "Inloggen met de DigiD app op een ander apparaat" en volg de stappen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is DigiD gekoppeld aan telefoonnummer?

Wilt u vanuit het buitenland een nieuw telefoonnummer koppelen aan uw DigiD? Dat kan met de DigiD app of via een sms op uw oude telefoonnummer. Door een storing kunt u uw telefoonnummer momenteel alleen wijzigen met een sms op uw oude nummer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Heb ik een Nederlands telefoonnummer nodig voor Digid?

Voorwaarden voor het aanvragen van DigiD

U hebt een burgerservicenummer (BSN). Als u geen BSN hebt, lees dan hoe u er een kunt krijgen. U hebt een telefoon waarmee u zowel in Nederland als in het buitenland tekstberichten (SMS) kunt ontvangen . U hebt een e-mailadres.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik inloggen bij de belastingdienst zonder mobiele telefoon?

Kijk op digid.nl hoe u dat doet. U logt in met een persoonlijke pincode, de DigiD app en uw identiteitsbewijs. Dit is alleen mogelijk met een identiteitskaart die afgegeven is na 13 maart 2021.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Waarom lukt het niet om DigiD te activeren?

Oplossing: log in op 'Mijn DigiD'. Controleer onder het kopje 'DigiD app' op welke apparaten de DigiD app actief is. Deactiveer de DigiD app op een of meerdere apparaten. U kunt de DigiD app activeren op een nieuw apparaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Welke 4 manieren zijn er om in te loggen met DigiD?

Hoe meer manieren u toevoegt, hoe meer u kunt regelen.
  • DigiD app. De DigiD app is de makkelijkste manier om veilig in te loggen. ...
  • Sms-controle. Log veilig in met 2 stappen via een sms-code, met of zonder mobiele telefoon. ...
  • Gebruikersnaam en wachtwoord. ...
  • Identiteitsbewijs.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Hoe vind ik de gebruikersnaam voor digid?

Als u uw gebruikersnaam bent vergeten, moet u een nieuwe DigiD aanvragen . Uw gebruikersnaam is privé. Niemand kan het voor u opzoeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat heb je nodig voor DigiD?

Zo vraag je een (nieuwe) DigiD aan

Vul je burgerservicenummer (BSN), geboortedatum en adresgegevens in. Je burgerservicenummer staat op je paspoort, identiteitskaart en je rijbewijs. Kies een gebruikersnaam en wachtwoord. Onthoud deze goed want die heb je later nodig om je DigiD te activeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veiliginternetten.nl

Is MijnOverheid hetzelfde als DigiD?

Om in te loggen bij MijnOverheid heeft u een DigiD nodig. Sinds 30 januari 2023 moet u gebruik maken van de DigiD app of sms-controle. Inloggen met alleen uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord is niet meer mogelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijn.overheid.nl

Waarom kan ik niet meer inloggen met mijn DigiD?

Dit kan een aantal oorzaken hebben: Verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord: controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters. Activatie: uw DigiD is niet geactiveerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Kan mijn DigiD verouderd zijn?

DigiD stuurt u een automatisch bericht als er iets in uw account wijzigt. Bijvoorbeeld bij een aanvraag, activatie van de app, een wijziging of als uw DigiD na 3 jaar verloopt. Zo controleren we of u de wijziging zelf heeft gedaan en niet iemand anders. Let op, medewerkers van DigiD vragen u nooit om uw inloggegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Waar kan ik mijn DigiD code ophalen?

U kunt uw activeringscode ophalen door langs te gaan bij een DigiD-balie in Nederland of een DigiD-balie in het buitenland. Als u (binnenkort) AOW ontvangt, kunt u ook DigiD aanvragen via de SVB. U hoeft dan niet te videobellen of langs een DigiD-balie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Hoe krijg ik een activeringscode voor Digid?

Als u een DigiD heeft aangevraagd, ontvangt u binnen drie werkdagen een brief met een activeringscode .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik inloggen met DigiD zonder telefoon?

Ook als u geen mobiele telefoon hebt kunt u inloggen met sms-controle. U wordt dan automatisch gebeld op uw vaste lijn en ontvangt een gesproken sms-code. Deze manier van inloggen activeert u in uw Mijn DigiD .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op logius.nl

Wie moet ik bellen voor DigiD?

Telefoon. Bel: +31 88 123 65 55 (lokaal tarief). Op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur. Op zaterdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Hoe vul ik mijn telefoonnummer in?

Correcte schrijfwijze telefoonnummer
  1. 0123 - 45 67 89 of 0123 45 67 89 (Nederland)
  2. 010 - 123 45 67 of 010 123 45 67 (Nederland)
  3. 03 - 219 59 08 of 03 219 59 08 (België)
  4. 06 - 12 34 56 78 of 06 12 34 56 78 (Nederland)
  5. 0472 – 04 79 of 0472 04 79 (België)
  6. 0031 (0)123 - 45 67 89 of +31 (0) 123 45 67 89 (Nederland)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cvwizard.com

Heeft u een Nederlands telefoonnummer nodig voor Digid?

Voor uw DigiD-aanvraag heeft u het volgende nodig: Burgerservicenummer (BSN)Adres van inschrijving bij een Nederlandse gemeenteMobiele telefoon

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan je DigiD op meerdere apparaten?

Het is niet mogelijk om met meerdere personen dezelfde DigiD app te gebruiken. De app is namelijk gekoppeld aan het DigiD-account van diegene die de app heeft geactiveerd. Dat is extra veilig. U kunt dus maar één DigiD app op één apparaat installeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op anbo-pcob.nl

Hoe kan je je gegevens overzetten naar een andere telefoon?

Op je oude apparaat
  1. Open de Google-app op je oude apparaat.
  2. Zoek naar mijn apparaat instellen .
  3. Tik op Volgende.
  4. Bij de melding 'Aan de slag', tik je op Volgende.
  5. Check of de vormen en cijfers op beide telefoons overeenkomen.
  6. Tik op Volgende. ...
  7. Kies de apps en gegevens die je wilt kopiëren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Populaire vragen