Een van de dingen die belangrijk zijn, is dat je post deelbaar is. Denk ook eens verder dan alleen jezelf. Als je wilt dat je post gedeeld wordt, denk er dan ook aan of jouw volgers het zouden willen delen met hun vrienden, familie of zakelijk netwerk. Wat vaak hierbij helpt is een goede dosis humor.
Hou vast aan de merkwaarden van het bedrijf (waar staat het bedrijf voor en wat wil je uitstralen?). Zorg ervoor dat je steeds dezelfde tone of voice in je berichten gebruikt (uniformiteit). Plaats een bericht altijd met een foto/afbeelding, video of link: je bericht valt hierdoor beter op.
De juiste spelling van social media is met de spatie tussen de twee woorden. De Nederlandse variant 'sociale media' mag uiteraard ook. En dan hebben we ook nog de varianten met nóg een ander woord. Denk bijvoorbeeld aan de woorden account, platform, gebruiker, beleid in combinatie met het begrip social media.
Een social media post is het delen van inhoud (= content) op jouw bedrijfspagina's. Dat kan onder de vorm van een post, afbeelding of “story” zijn. 99 Social zorgt voor geschikte content voor jouw business, waarbij we rekening houden met de gepaste tone of voice per social media kanaal.
Als het gaat om social media is Facebook verreweg de grootste. Hoewel het gebruik van het platform licht terugloopt sinds dit jaar, is Facebook nog altijd de nummer 1. En daarom maken ook zoveel bedrijven gebruik van het platform.
Tik linksboven in het scherm op de knop 'Bericht maken' en geef aan of het bericht voor Instagram of IGTV is bedoeld; Verder werkt alles zoals je gewend bent: voeg tekst, een beschrijving en een foto of video toe en druk op het pijltje rechtsonder om een datum en tijdstip te kiezen.
Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten. Je zou dus kunnen stellen dat je, met uitzondering van Twitter, 2 à 3 keer per week een post moet plaatsen om 'on top of mind te blijven'.
Gebruikers op social media kunnen via verschillende kanalen met elkaar communiceren, foto's en/of video's publiceren, informatie met elkaar delen, een discussie aangaan et cetera. Bovendien worden social media vaak ingezet als marketingmiddel.
Content met weinig afleiding, veel focus. Dat valt op. Afwisseling in de soort content: video, foto, poll, GIF, Live gaan etc. Herkenning in de content: maak herkenbare visuals voor jouw Social Media berichten en gebruik bijvoorbeeld 'jouw kleuren' en/of dezelfde filters.
Het belangrijkste onderdeel van een succesvolle social media campagne is het kennen van je publiek. De beste campagnes zijn gecreëerd om het publiek precies datgene te geven wat ze willen, zelfs als ze zelf niet weet wat dat is.
Hoeveel verdient een Social Media Manager in Nederland? Het landelijk gemiddelde salaris voor een Social Media Manager in Nederland is € 2.983 per maand. Filter op locatie om salarissen voor een Social Media Manager in uw gebied te bekijken.
Vind jouw niche. De eerste stap die de basis gaat zijn van jouw carrière als influencer is het vinden van jouw niche en jouw daarop gebaseerde doelgroep. ...
Je downloadt de Instagram-app op je smartphone en/of tablet en je registreert je met je Facebook-account of e-mailadres. Daarna kun je meteen aan de slag met je bio, foto's posten, anderen volgen en liken.