Heb je garantie bij MediaMarkt?

Op alle producten, die bij MediaMarkt zijn gekocht, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed product. Binnen de wettelijke garantie zorgt MediaMarkt ervoor dat een defect product zo snel mogelijk wordt gerepareerd of – indien repareren niet mogelijk is – vervangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.nl

Hoe weet ik of ik nog garantie heb MediaMarkt?

Je kunt op je aankoopbon of garantiebewijs zien of je nog garantie hebt op een product en eventueel je garantie claimen. Ben je je aankoopbon of garantiebewijs kwijtgeraakt? Dan kun je deze eenvoudig opvragen via onze website. Wanneer wij je aankoopbon hebben getraceerd, zullen wij deze per e-mail naar je versturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.nl

Wat valt wel en niet onder garantie?

Wel kunnen we aangeven wat niet onder de garantie valt: Schade veroorzaakt door drukken, stoten, water, verkleuring, algemene slijtage, rolslijtage en dergelijke schade hoort te onstaan als je het product gebruikt. Het valt dan ook niet onder de garantie. Minder bekende, algemene zaken kunnen verschillen per product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op warentuin.nl

Hoe werkt het met garantie?

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe lang garantie op Iphone MediaMarkt?

Mediamarkt geeft net zo lang garantie als de fabrikant garantie opgeeft. Als dat voor een bepaald merk één jaar garantie is, heeft de koper dus ook maar recht op één jaar garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wanneer heb je recht op garantie? - KoopKracht (Consumentenbond)

25 gerelateerde vragen gevonden

Hoe werkt MediaMarkt garantie?

Heb ik garantie op mijn product? Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.nl

Hoeveel dagen garantie MediaMarkt?

Alle producten die bij MediaMarkt in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.nl

Is 2 jaar garantie verplicht?

Op grond van de EU-wetgeving moet u de consument minstens 2 jaar garantie bieden. Dit is de wettelijke garantie die de consument kan inroepen als producten niet goed werken of niet overeenkomen met de beschrijving. Maar in sommige landen geldt een langere garantieperiode vanwege nationale wetgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op europa.eu

Is 12 maanden garantie verplicht?

Sinds april van dit jaar (2022) is de wettelijke garantie verlengd van 6 naar 12 maanden. De wettelijke garantie is in het leven geroepen zodat jij, wanneer je een auto koopt, er vanuit mag gaan dat je normaal en veilig kan deelnemen aan het verkeer. Wanneer dit niet kan, spreken we ook wel van non-conformiteit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vaartland.nl

Is een handelaar verplicht garantie te geven?

Garantie en verkoopcontract

De wet verplicht de verkoper te leveren en te garanderen wat hij verkoopt. De verkoopovereenkomst moet met name de duur vermelden van de wettelijke garantie waarop de consument recht heeft en, in voorkomend geval, elke commerciële garantie voldoende gedetailleerd verduidelijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op traxio.be

Heb je recht op garantie zonder bon?

“Zonder bon geen reclamatie”

Een consument is niet verplicht een kassabon te overleggen wanneer hij met een ondeugdelijk product terugkomt. Wel kun je verlangen dat hij aantoont dat het bij je is gekocht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dezaak.nl

Wie is verantwoordelijk voor de garantie?

Daarom noemen we dit ook wel 'wettelijke garantie' of 'recht op een deugdelijk product'. Ga voor de wettelijke garantie naar de verkoper en niet naar de fabrikant. Want de verkoper is verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat zijn je rechten als consument?

Rechten bij een koopovereenkomst

een product zonder beschadigingen; een compleet product; een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven; vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Heeft MediaMarkt laagste prijs garantie?

Wanneer je hetzelfde toestel goedkoper vindt bij één van onze concurrenten, passen wij onze prijzen aan én betalen we je het verschil terug. Om van onze laagste prijsgarantie te kunnen profiteren, dien je te voldoen aan volgende voorwaarden: Meld de laagste prijs van de concurrent binnen de 14 dagen na je aankoop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.be

Hoe lang duurt een scherm reparatie bij MediaMarkt?

Hoe lang duurt de schermreparatie? Wij streven ernaar om een reparatie binnen 2 uur te verrichten, echter kunnen wij tegen een onvoorzien probleem aanlopen waardoor wij dit streven niet kunnen halen. Wij doen er altijd alles aan om je zo goed mogelijk te helpen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.nl

Kan je bij elke MediaMarkt ruilen?

Je kunt een product binnen de retourtermijn in elke MediaMarkt winkel terugbrengen of je kunt de aankoop retour sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.nl

Hoe lang garantie bij aankoop occasion?

De zogenaamde wettelijke garantie op een (tweedehands) auto, officieel het conformiteitsvereiste geheten, is per 27 april 2022 verlengd van zes naar twaalf maanden. Overigens geldt dit ook voor andere consumentenproducten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op autotrack.nl

Hoe lang mag reparatie onder garantie duren?

Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is omruil garantie?

BOVAG legt uit. Een klant die op viaBOVAG.nl een auto koopt krijgt er altijd BOVAG Omruilgarantie bij. Deze geldt veertien dagen of totdat er 750 kilometer gereden is, wat het eerst komt bepaalt het aflopen van de garantie.Binnen deze periode kan de klant de auto omruilen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijn.bovag.nl

Hoe lang garantie Op Elektrische toestellen?

Koopt u een nieuw product, dan hebt u als consument wettelijk recht op 2 jaar garantie. Gaat het om een tweedehandsgoed, dan legt de verkoper de garantie meestal vast op de wettelijke minimumtermijn van één jaar. Doet hij dit niet, dan hebt u wettelijk recht op 2 jaar garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Hoe lang garantie op reparatie?

Blijkt de reparatie niet goed uitgevoerd, dan kunt u binnen die termijn van 6 maanden een beroep op de garantie doen. Het moet dan wel gaan om hetzelfde defect. Doet het defect zich weer voor als de garantietermijn is verstreken? Dan moet u aantonen dat het defect samenhangt met het werk van de reparateur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Wat als verkoper garantie niet nakomt?

Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ongedaan maken. Vraag dan je geld terug. Wil je het product houden, dan kun je ook een beroep doen op prijsvermindering. De verkoper moet dan een deel van het aankoopbedrag aan je teruggeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat zijn de voorwaarden van de omruilgarantie bij MediaMarkt?

Kan ik een aangekocht product omruilen bij MediaMarkt? Hoewel niet wettelijk verplicht, is het bij ons geen probleem! Kom binnen de 30 dagen met je kassaticket de door jou aangekochte en nog niet gebruikte producten in originele verpakking probleemloos omruilen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.be

Kan je na 30 dagen nog retourneren?

Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Heb ik recht op geld terug?

Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Populaire vragen