In 1976 werd e-mail gebruikt door het eerste staatshoofd, koningin Elizabeth II. Zij gebruikte het ARPANET-programma voor elektronische post bij een bezoek aan de Royal Signals and Radar Establishment.
De man achter de eerste e-mail is Ray Tomlinson. Hij heeft in 1971 namelijk de allereerste e-mail ooit verzonden.
De eerste e-mail ooit
De eerste e-mail werd namelijk al in 1971 verzonden. De eerste e-mail die toen door Ray Tomlinson werd verstuurd leek natuurlijk helemaal niet op de e-mails zoals je ze vandaag kent. Het was een testbericht dat is verstuurd via ARPANET, een voorloper wat we tegenwoordig kennen als het internet.
De eerste e-mail over een computernetwerk werd in 1971 door Ray Tomlinson verzonden. In 1982 werd het protocol RFC 822 gepubliceerd dat ook beschrijft hoe bijlages meegstuurd kunnen worden. Vanaf 1995 werd het populair bij het grote publiek toen het internet meer algemeen toegankelijk werd.
Als u zich afvraagt wanneer e-mail is uitgevondenwas het in 1971 door Tomlinson.Hij ontwikkelde een programma waarmee gebruikers berichten konden sturen naar verschillende computers die deel uitmaakten van het ARPANET-systeem.
Als het gaat om elektronische post, is de correcte spelling e-mail, met koppelteken.
Het woord e-mail komt uit de Engelse taal.De “e-“ staat namelijk voor electronic; wat maakt dat de volledige vertaling van het woord e-mail, elektronische post is. Om een bericht of e-mail aan iemand te kunnen richten is het belangrijk dat je deze naar een uniek adres kunt sturen.
Eén poststuk kost rond de 30 tot 40 cent (of gewoon 44 cent voor de postzegel, afhankelijk van je volume en afspraken met de verzender), terwijl een organisatie die flink doormailt uitkomt op een CPM van enkele euro's. Uiteraard geldt ook hier: hoe groter het volume, hoe lager de CPM.
Toegang tot zes maanden na overstap
Internetproviders zijn wettelijk verplicht om hun klanten die overstappen nog een half jaar toegang tot hun e-mailadres(sen) te geven. Dat betekent dat tot nog zes maanden na een overstap een oud e-mailadres gratis te gebruiken is. Mails blijven binnenkomen en u kunt mails versturen.
Hotmail werd op 4 juli 1996 opgericht door Sabeer Bhatia en Jack Smith. Gebruikers konden via Hotmail een provideronafhankelijk e-mailadres krijgen, terwijl de door advertentiegelden bekostigde webmaildienst bovendien gratis was te gebruiken. De opslagcapaciteit bedroeg aanvankelijk 2MB.
Ken je de ontvanger helemaal niet of is er sprake van een formele situatie, dan gebruik je bij voorkeur 'Geachte'. Ken je de ontvanger of gaat het om een informele situatie, dan gebruik je 'Beste'. Ken je iemand heel goed, dan mag je ook 'Hallo', 'Hi', 'Hoi', 'Dag' of 'Goede…' gebruiken.
Een uniek adres waarmee berichten via de computer en smartphone kunnen worden ontvangen en verzonden. Het adres bevat altijd het apenstaartje @ (uitgesproken als 'et'), gevolgd door het adres van de internetprovider (zoals KPN of Ziggo) of de webmail dienst (zoals Gmail).
Met een gratis Gmail-account kun je tot 500 berichten per dag versturen.Met een betaalde Google Workspace account kun je e-mails versturen naar maximaal 2000 individuele adressen per dag. Er is geen manier om onbeperkt e-mails per dag te versturen met Gmail.
Ga op je computer naar Gmail .Tik linksboven op Opstellen .Stel je e-mail op.Klik op Verzenden plannen.
Klik op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP.Selecteer in het gedeelte 'Doorsturen' de optie Een kopie van binnenkomende berichten doorsturen naar. Kies wat je wilt dat er gebeurt met de Gmail-kopie van je e-mails. We raden je aan te kiezen voor 'kopie van Gmail behouden in inbox'.
Meteen nadat je een bericht hebt verzonden, kun je het bericht weer intrekken: Linksonder zie je 'Bericht verzonden' en een optie 'Ongedaan maken' of Bericht bekijken. Klik op Ongedaan maken.
Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap naar een andere provider? Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres.
Je kunt zowel Gmail- als niet-Gmail-accounts toevoegen aan de Gmail-app voor Android. Open de Gmail-app op je Android-telefoon of -tablet. Tik rechtsboven op je profielfoto. Tik op Nog een account toevoegen.
De bekendste gratis webmaildiensten zijn Gmail, Outlook en Yahoo. Bekijk de plus- en minpunten per dienst. Verderop bespreken we de gratis e-mailsoftware Mozilla Thunderbird, Windows Mail en Apple Mail. Zo helpen we je een webmaildienst kiezen die bij jouw gebruik past.
Ja. Een gebruiker kan meerdere e-mailadressen hebben door e-mailaliassen te maken. U kunt maximaal dertig e-mailaliassen toevoegen voor elke gebruiker.
Tegenwoordig heb je veel keuzes voor een e-mailadres. Zo maak je gemakkelijk en snel een gratis e-mailadres via je internetprovider of partijen zoals Gmail of Hotmail. Het voordeel hiervan is dat het gratis is, echter zijn er ook nadelen aan een gratis e-mailadres.
Het woord e-mail is een verkorting van het Engelse electronic mail. In het Nederlands krijgen samenstellingen met een losse letter of een initiaalwoord altijd een koppelteken: e-mail, tv-zender, gsm-netwerk, tl-lamp.
1) Briefpost 2) Brievenpost 3) Communicatiemiddel 4) Digitale post 5) Elektronisch bericht 6) Elektronische post 7) Internet praatje 8) Maal 9) Munt 10) Overzeese post 11...