Als de koerier niet komt opdagen op het afgesproken moment, kun je USPS bellen op nummer 1-800-PICK-UPS (1-800-742-5877).
Selfservice-opties zijn 24/7 beschikbaar door te bellen naar 1-800-ASK-USPS (1-800-275-8777) . Klantenservicemedewerkers zijn ook beschikbaar om uw telefoontjes aan te nemen: maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:30 uur Eastern Time (Alaska en Hawaii zijn van 8:00 tot 21:30 uur ET)
USPS Klantenservice voor Tracking
Als u problemen hebt met de tracking of wilt weten waar uw pakket zich bevindt, kunt u het USPS Tracking-telefoonnummer bellen: 1-800-222-1811 . Dit nummer kan worden gebruikt voor zowel lokale als internationale USPS-tracking.
Met behulp van de trackingnummers kunt u de bezorgstatus online controleren op USPS Tracking®. Als er zeven (7) of meer dagen zijn verstreken sinds de verzenddatum en de ontvanger heeft bevestigd dat het item niet is aangekomen , kunt u een zoekverzoek indienen voor uw verloren poststuk en/of ons een e-mail sturen.
Of u nu de verzender of ontvanger bent, u kunt uw item volgen: Online: Gebruik USPS Tracking® op de website van United States Postal Service® . Per sms: Stuur een sms naar 28777 (2USPS) met uw trackingnummer als inhoud van het bericht.
Om een USPS-vrachtwagen te volgen, voert u eenvoudig het trackingnummer van uw pakket in op onze USPS-trackingpagina . U ontvangt realtime updates over de locatie van de vrachtwagen en de status van uw pakket.
Als u door een verzender bent geïnformeerd dat er een pakket is verzonden en u vermoedt dat het pakket vertraagd of mogelijk zoek is geraakt, neem dan contact op met de verzender van het artikel en vraag hem/haar om:Het trackingnummer door te geven, of;Het pakket te volgen .
Meestal hoeft u zich geen zorgen te maken, want uw pakket zal hoogstwaarschijnlijk nog steeds op tijd aankomen. Als u uw levering niet binnen zeven dagen na de verwachte datum hebt ontvangen, kunt u de volgende stap nemen en contact opnemen met USPS om de vertraging te onderzoeken.
De vertragingen lijken grotendeels te worden veroorzaakt door een nieuw systeem dat de postdienst afgelopen najaar is gaan invoeren. Hiermee worden alle brieven en pakketten in het land via een geconsolideerd netwerk van 60 regionale distributiecentra getransporteerd, vergelijkbaar met het hub-and-spoke-model van de luchtvaartmaatschappijen.
Veelgestelde vragen over USPS-vastgelopen tijdens transport
Afhankelijk van de koeriersdienst kan uw USPS-pakket een dag tot een paar weken onderweg blijven. Wat betekent "onderweg, laat aankomend" voor een USPS-pakket? Dit bericht betekent dat uw USPS-pakket vertraging heeft tijdens het transport en niet op tijd wordt afgeleverd .
Verwacht je een pakket uit het buitenland? Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct waar je pakket is.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Als uw poststuk niet binnen 7 dagen na de verzenddatum is aangekomen, kunt u: Een zoekverzoek indienen in de Missing Mail-applicatie, OF. Bel uw vertegenwoordiger van Consumer Affairs via 1-800-ASK-USPS (1-800-275-8777) en zij kunnen namens u een zoekverzoek uitvoeren, OF.
Neem contact op met USPS
Als u een USPS Help Form invult, krijgt u een bevestigingsnummer en zij brengen u direct in contact met USPS. U kunt ook bellen of persoonlijk naar uw lokale postkantoor gaan.
Een persoon die post ontvangt die niet voor hem of haar bestemd is, moet deze onmiddellijk terugsturen naar het postkantoor, met de aantekening “Per ongeluk geopend”, en zijn of haar handtekening als de brief wordt geopend . Anders moet de aantekening “Niet voor..., Niet op dit adres” of woorden van gelijke strekking worden toegevoegd.
Priority Mail Express® service-items komen mogelijk in aanmerking voor restitutie . De United States Postal Service® vergoedt de verzendkosten en, indien gekocht, de zondag- of feestdagpremie: Wanneer het item niet op de gegarandeerde leverdatum en -tijd is geleverd die op het moment van verzending zijn gespecificeerd.
Wanneer moet u bellen? Als er een vertraging is bij de bezorging van uw USPS-pakket en de USPS.com-site is onlangs niet bijgewerkt , neem dan contact op met het USPS Package Tracking-team. Belangrijke opmerking: USPS.com is de beste plek om de bezorgstatus van uw pakket te vinden. Klantenservicemedewerkers hebben geen toegang tot aanvullende trackinginformatie.
Als er binnen 24 uur na aankomst bij uw lokale postkantoor™ geen wijziging in de trackingstatus is opgetreden EN er geen levering heeft plaatsgevonden, gebruikt u uw trackingnummer en dient u een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.
Controleer het bezorgadres dat u aan de verkoper hebt doorgegeven. Neem vervolgens contact met hen op en vraag waar uw bestelling is . Als de verkoper beweert dat hij het heeft bezorgd of niet weet waar het is, kunt u om een nieuwe bezorging vragen. In sommige gevallen kunt u mogelijk een terugbetaling krijgen.
Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.
Stap 1: Kijk of u een terugbetaling of compensatie kunt krijgen via de eigen late leveringsprocedure van het bedrijf . Sommige (maar niet alle) bedrijven hebben een standaardprocedure om u te compenseren voor een mislukte levering, dus het is de moeite waard om de website van de retailer te controleren of de klantenservice te bellen om erachter te komen.
Voor meer informatie over uw pakket kunt u terecht op ups.com/track. U kunt uw pakket ook volgen via de link die u in de e-mailmeldingen ontvangt. Mijn zending wordt aangegeven als 'Is onderweg'.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL App) vind je altijd de laatste informatie over je pakket (of aangetekende post). Vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.