De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Hebben je buren niets getekend en is je pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk. Heb je bij je bestelling aangegeven dat je pakketje bij de buren mag worden bezorgd en is je pakket kwijt? Ook dan geldt of er wel of niet is getekend voor ontvangst.
In de meeste gevallen is de verkoper verantwoordelijk voor de leveringen totdat ze op de aangewezen plaats van de klant worden afgeleverd. Zodra de koerier de levering heeft bevestigd, wordt het pakket de verantwoordelijkheid van de online shopper . Gelukkig kunnen sommige vervoerders en verkopers samenwerken met ontvangers als hun pakketten worden gestolen.
Je kan enkel een klacht indienen bij bpost als afzender van het pakje, niet als ontvanger. Gelukkig hebben de meeste afzenders vaste afspreken voor verloren en beschadigde pakjes. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling (bv.
Dien een claim voor een verloren pakket in bij het transportbedrijf .
Het helpt als u videobewijs hebt dat uw pakket daadwerkelijk is gestolen. Anders kan dit proces weken duren, omdat de vervoerder het pakket waarschijnlijk als verloren in plaats van gestolen beschouwt. Dit betekent dat ze een week of tien dagen wachten om te zien of het pakket wordt gevonden.
USPS kan u vergoeden voor gestolen, verloren of vermiste pakketten als de post verzekerd was . Als uw pakketten niet verzekerd waren, zullen ze waarschijnlijk geen restitutie verstrekken. In plaats daarvan moet u contact opnemen met de verkoper. Dit geldt ook voor andere bezorgservices.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen.
Meld het: Laat het de verkoper of winkelier weten.Zij zullen het onderzoeken en mogelijk een vervanging of restitutie aanbieden . Neem contact op met de politie: Hoewel zij het misschien niet meteen onderzoeken, creëert het indienen van een rapport een officieel verslag, wat handig is voor claims of verzekeringsdoeleinden.
Over het algemeen is UPS niet verantwoordelijk voor pakketten die succesvol zijn afgeleverd maar vervolgens zijn gestolen . Ze zullen echter wel deelnemen aan het onderzoek met wetshandhavingsfunctionarissen.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
Is jouw zending beschadigd afgeleverd, of niet afgeleverd bij de ontvanger? Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen.
U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.
DHL is verantwoordelijk tot het moment dat het pakket is afgeleverd. Wanneer een bezorger je bestelling op de afgesproken plek achterlaat, registreert hij dit en zie je dit terug in track en trace. Je ontvangt hierover ook bericht.
Als je in Track and Trace al een paar dagen geen nieuwe scans meer ziet, willen dit graag onderzoeken. Informeer de verzender van je pakket dat je pakket vermist is zodat deze een onderzoek bij ons kan laten opstarten. Een formulier voor verzenders staat op de contactpagina van DPD.
Bel het bezorgbedrijf om een melding van een vermist item in te dienen . Als u in een appartementencomplex woont, waarschuw dan het gebouwbeheer. Als u denkt dat het is gestolen, meld het dan bij de politiehulplijn door te bellen naar 131 444 of u kunt online een melding indienen.
Als u na het controleren van uw eigendom en bij uw buren uw pakket nog steeds niet kunt vinden, kunt u contact met ons opnemen via Webchat . We regelen dan een chauffeursgesprek via uw lokale servicecentrum, wat ons kan helpen meer te weten te komen over de locatie van uw levering.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.
Als uw pakket verloren of beschadigd is, raden wij u aan contact op te nemen met de afzender . Als contractpartij zal hij contact opnemen met DPD om de klacht af te handelen. Download hieronder de volledige procedure als u meer informatie nodig hebt.
Een standaard pakket is niet verzekerd. Wil je je pakket wel graag verzekerd versturen? Kies dan voor aangetekend. Dan is je pakket verzekerd tot € 500.
Dit betekent echter niet dat u als klant de schade moet dragen. Op het moment dat u een online bestelling plaatst, is de webwinkel verantwoordelijk om de bestelling correct bij u te bezorgen. De webwinkel is dan ook in beginsel degene die aansprakelijk is in geval van een kwijtgeraakte bestelling.
Als de vervoerder de pakketten niet kan vinden, moet u een verzekeringsclaim indienen om de gecombineerde verzekerde waarde van de verloren pakketten te dekken . Hiervoor hebt u het trackingnummer, het bewijs van de waarde van het artikel en het bewijs van verzekering nodig.
De klant heeft recht op een terugbetaling van de klantenservice van Walmart als de klant het artikel 48 uur nadat de bestelling als geleverd is gemarkeerd nog steeds niet heeft ontvangen en er niet voor is getekend of als er geen fotobevestiging beschikbaar is.