Wie is verantwoordelijk als een pakket na levering wordt gestolen?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat te doen als je pakketje is gestolen?

  1. Neem contact op met de webwinkel. De webwinkel is in dit geval het eerste aanspreekpunt. ...
  2. Neem contact op met de bezorger. De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. ...
  3. Aankoop annuleren voor ontvangst. ...
  4. Wil je de aankoop wel ontvangen? ...
  5. Vervolgstappen. ...
  6. Check de advertentie. ...
  7. Verzeker je pakket. ...
  8. Track & trace-code bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat moet u doen als uw pakket wordt gestolen?

Dien een claim voor een verloren pakket in bij het transportbedrijf .

Het helpt als u videobewijs hebt dat uw pakket daadwerkelijk is gestolen. Anders kan dit proces weken duren, omdat de vervoerder het pakket waarschijnlijk als verloren in plaats van gestolen beschouwt. Dit betekent dat ze een week of tien dagen wachten om te zien of het pakket wordt gevonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is DHL aansprakelijk als ik mijn pakket kwijt ben?

Als je pakket beschadigd raakt, zoek is of wordt gestolen nadat DHL je bestelling heeft afgeleverd, ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Iedere keer dat je voor Afgesproken Plek kiest, wijzen we je op de voorwaarden en adviezen. We vragen je bij iedere bezorgafspraak om hiermee akkoord te gaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat te doen bij een gestolen pakket?

Je kan enkel een klacht indienen bij bpost als afzender van het pakje, niet als ontvanger. Gelukkig hebben de meeste afzenders vaste afspreken voor verloren en beschadigde pakjes. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling (bv.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat gebeurt er als uw afgeleverde pakketten worden gestolen?

19 gerelateerde vragen gevonden

Wie is verantwoordelijk voor het kwijtraken van een pakket?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoe doe ik aangifte van diefstal van een pakket?

Aangifte doen na diefstal
  1. Online: doe aangifte op de website van de politie.
  2. Telefonisch: bel de politie via 0900-8844.
  3. Op een politiebureau bij je in de buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slachtofferhulp.nl

Wat is de vergoeding voor een DHL-pakket dat kwijt is?

Zending beschadigd of zoek

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Kan je DHL aanklagen?

Kom je er niet uit met de verzender? Je kunt een klacht in dat geval ook indienen bij de klantenservice van DHL eCommerce. Neem contact met ons op via chat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Is een DHL pakket verzekerd?

Dit biedt je een extra zekerheid: DHL Express behandelt jouw zendingen altijd met de grootste zorg, maar mocht er door omstandigheden toch iets fout gaan dan krijg je dankzij DHL Shipment Insurance de kostprijs vergoed om de schade te herstellen of om het product te vervangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wie is verantwoordelijk voor het beschadigd van mijn pakket?

Hoewel de verkoper doorgaans verantwoordelijk is voor een beschadigde verzending, kan het ook voorkomen dat de vervoerder hier een rol in speelt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mr-online.nl

Wat als UPS je pakket kwijt raakt?

U kunt een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn. Zo doet u dit: Log in op uw UPS.com-profiel om uw claim in te dienen. Log in op uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan indien u er nog geen heeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op upscapital.com

Hoe weet ik of mijn pakket kwijt is?

Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Kan ik PostNL aansprakelijk stellen?

U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kun je DHL aansprakelijk stellen?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verzender, bijvoorbeeld de webshop waar de bestelling vandaan komt. De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat gebeurt er als DHL je pakketje kwijtraakt?

Eerst onderzoek voordat je een claim indient

Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Hoe lang duurt een onderzoek van DHL?

Vraag de verzender of de zending al is overgedragen aan DHL en zo nodig een onderzoek in te stellen. Als een zending op "in afwachting van data" staat, heeft de sorteerautomaat nog niet alle zendingsgegevens verwerkt. Maak je geen zorgen! Dit komt vanzelf goed, meestal binnen één tot twee werkdagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat gebeurt er als je pakket kwijt raakt?

De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Is een pakketje verzekerd?

Een standaard pakket is niet verzekerd. Wil je je pakket wel graag verzekerd versturen? Kies dan voor aangetekend. Dan is je pakket verzekerd tot € 500.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor kwijtraken pakket Marktplaats?

7:6 BW): tenzij de koper een specifieke bezorger voorstelt, is de verkoper aansprakelijk voor kwijtraken. Ook als hij TNT Post gebruikt, ook als in de algemene voorwaarden staat dat de koper het risico aanvaardt bij gebruik van TNT Post en ook als de koper heeft gezegd dat het zo goedkoop mogelijk moet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Hoe lang na diefstal kan je aangifte doen?

Uw aangifte heet een 'klacht met een verzoek tot vervolging'. Bij klachtdelicten kunt u binnen 8 dagen uw aangifte intrekken. U heeft 3 maanden de tijd voor aangifte van een klachtdelict. In sommige gevallen start deze periode pas als u weet wie de dader is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Is diefstal een klachtdelict?

316 Sr maakt diefstal en stroperij tussen deze (echte)lieden tot relatieve klachtdelicten. Bij verduistering, bedrog, onttrekking van zaken aan een beperkt-rechthebbende en vernieling of beschadiging geldt hetzelfde (zie respectievelijk art.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jwsii.ivdnt.org

Hoe weet je of iets gestolen is?

Via stopheling.nl of de app Stopheling kunt u controleren of het (op een advertentiesite) aangeboden artikel als gestolen bij de politie geregistreerd staat. U heeft dan wel het serienummer van het aangeboden product nodig. Dit kunt u opvragen bij de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op politie.nl

Populaire vragen