Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt op Marktplaats?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt op Marktplaats?

Pakketjes via Marktplaats

Dan ben jij als koper verantwoordelijk. Als het pakket dan kwijtraakt, kun je bij de verkoper geen aanspraak maken op terugbetaling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat als een Marktplaats pakket niet aankomt?

Voor PostNL neem je contact op met de PostNL klantenservice. Voor Brenger neem je contact op met Brenger Support. Let op dat er zonder Kopersbescherming geen bemiddeling plaatsvindt tussen koper en verkoper door Online Payment Platform BV als er een probleem is met het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Is de verkoper verantwoordelijk voor verzending?

De verkoper

Het is hun taak om ervoor te zorgen dat het product veilig en in goede staat bij jou als klant aankomt. Dit betekent dat ze verantwoordelijk zijn voor het correct verpakken en verzenden van het product, zodat het onderweg niet beschadigd raakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mr-online.nl

Wie is verantwoordelijk voor een kwijtgeraakt pakket?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Pakket versturen? Zo werkt het | Helpende handjes | PostNL

41 gerelateerde vragen gevonden

Wie is aansprakelijk als een pakket niet aankomt?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk voor niet-bezorgde pakketten?

Als u iets van een bedrijf hebt gekocht om te laten bezorgen, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat het artikel bij u wordt afgeleverd. Als de verkoper een koerier heeft gebruikt, moet hij de koerier achtervolgen om erachter te komen wat er met uw bestelling is gebeurd - het is niet uw verantwoordelijkheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als een pakketje niet aankomt?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie is verantwoordelijk voor de verzending van Marktplaats?

Wanneer is de verkoper verantwoordelijk? Zegt de verkoper dat hij het product verzendt of bezorgt, bijvoorbeeld in de advertentie of in de chat? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product opsturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt retour?

'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Kan je geld terugkrijgen van Marktplaats?

Via Marktplaats of de politie kun je je geld niet terugkrijgen. Ook kun je je geld niet terugboeken als je dit overgemaakt hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtshulp.unive.nl

Hoe werkt kopers bescherming op Marktplaats?

Met Kopersbescherming staat je geld veilig op een tussenrekening van Online Payment Platform BV. De verkoper krijgt pas uitbetaald als jij binnen 7 dagen na betaling hebt aangegeven dat je het product hebt ontvangen en goedgekeurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Wat als DHL je pakket kwijt raakt?

Is jouw zending beschadigd afgeleverd, of niet afgeleverd bij de ontvanger? Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wie is aansprakelijk voor verloren bestellingen bij particuliere verkoop?

Bij verkoop van bedrijf aan consument is het simpel: de verkoper is aansprakelijk, dat staat letterlijk in de wet (art. 7:11 BW). Maar bij verkoop tussen consumenten onderling (art. 7:9 BW) staat er niet meer dan dat de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat moet je doen als iemand niet reageert op Marktplaats?

Wat kan ik doen als de (ver)koper niet meer reageert? Controleer Berichten voor een overzicht van alle verstuurde berichten. Stuur de (ver)koper nog een bericht. Controleer of de e-mailnotificatie van ontvangen berichten van de (ver)koper niet in je ongewenste e-mail of spam terecht zijn gekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Is verkoop op Marktplaats bindend?

Wanneer de verkoper het bod heeft aanvaard, ontstaat er een bindende overeenkomst tussen de koper en de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkelrotterdam.nl

Wat als mijn pakket niet aankomt op Marktplaats?

Meldt het probleem binnen 7 dagen na betaling in het aankoopoverzicht in de berichten, ook als je ziet dat het pakket niet binnen de 7 dagen geleverd wordt. Geef je binnen deze 7 dagen niks door? Dan wordt het bedrag automatisch overgemaakt naar de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Wat kun je doen als je opgelicht bent via Marktplaats?

Doe aangifte van internetoplichting bij de politie

Je kunt bij het politiebureau langsgaan bij jou in de buurt, maar je kunt ook online aangifte doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slachtofferwijzer.nl

Wat moet je doen als je bestelling niet komt?

Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkelrotterdam.nl

Wat als je pakket kwijt is bij PostNL?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat te doen als je een pakket niet ontvangt?

Wat kunt u doen als het pakket gemarkeerd is als bezorgd?
  1. Stap 1 - Neem contact op met de verkoper.
  2. Stap 2 - Onderzoek naar het vermiste pakket.
  3. Stap 3 - Juridische stappen.
  4. Stap 4 - Bemiddeling of rechtszaak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Wat moet ik doen als er een pakketje bezorgd wordt, maar dat niet het geval is?

Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk voor levering?

Bezorging. U bent verantwoordelijk voor bezorging totdat de consument uw product ontvangt. Bezorgt u bij de buren, dan blijft u verantwoordelijk totdat de klant het product ophaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wat als je pakket niet wordt geleverd?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Populaire vragen