Cristiano Ronaldo, 366 miljoen volgers. Cristiano Ronaldo, ongetwijfeld een van de beste voetballers uit de geschiedenis, was ook de eerste persoon die de grens van 200 miljoen volgers op Instagram doorbrak. 2. Cristiano Ronaldo, 366 miljoen volgers.
Most followed #1: Cristiano Ronaldo
Christiano Ronaldo heeft met 477 miljoen volgers veruit het meest gevolgde Instagram account van de wereld. Hij is de eerste persoon die het behaald heeft om meer dan 400 volgers te hebben.
Nikkie de Jager, beter bekend als NikkieTutorials, is sinds 18 maart 2022 de Nederlander met de meeste volgers op Instagram. De koningin van de make-up groeide in het afgelopen halfjaar met 400.000 volgers, en daarmee ging ze dj Martin Garrix voorbij.
Dwayne The Rock Johnson (306 miljoen volgers)
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Gebruik hashtags bij het plaatsen van je posts die bij de post passen. Volg accounts in dezelfde doelgroep. Repost relevante Instagram posts van grotere accounts & tag hen. Wees actief met je account op soortgelijke accounts (reageer & like)
Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post. Macro: 500.000+ volgers: meer dan 1.000 euro per post.
Het grootste Nederlandse Instagram-account is van Negin Mirsalehi (6,8 miljoen volgers). Zij verdient volgens Affise ook het meeste per Instagram-post, omgerekend 2580 euro. Dat is een schatting. Voetballer Ronaldo is wereldwijd de eerste influencer om op Instagram mee samen te werken.
Is het legaal om kwaliteit Instagram volgers te kopen? Ja, het is legaal om echte Instagramvolgers te kopen. Het is een controversiële marketingstrategie, maar het wordt nog steeds gebruikt door miljoenen mensen over de hele wereld.
1 – Martin Garrix – 25 jaar – 15.600.000+ volgers
Ook heeft hij nog eens de meeste volgers op Instagram van heel Nederland!
Bovenaan de Instagram-lijst van de Vlaamse Regulator voor de Media staat mode-influencer Masoom Minawala Mehta, die in Mumbai en Antwerpen woont. De tweede plaats is voor Jenna Minnie, een YouTuber en blogster, uit het Leuvense. Céline Dept is de derde meest populaire contentcreator op Instagram.
Kim Kardashian: 278 miljoen volgers.
Christiano Ronaldo (>122 miljoen volgers)
Hoeveel gebruikers heeft Instagram wereldwijd? Volgens eMarketer gebruiken maandelijks 1,074 miljard mensen Instagram. Dat is ongeveer 12,8% van de wereldbevolking. Zoals het er nu uitziet zal die trend alleen maar doorzetten, en zullen het er in 2023 rond de 1,180 miljard zijn.
1. Barack Obama (@BarackObama) – 113 miljoen volgers. Hij was acht jaar lang de president van de Verenigde Staten, wat er bijna automatisch voor zorgt dat bijna iedereen je op Twitter wil volgen. Hierdoor is Barack Obama de meest gevolgde persoon op het platform.
Voor maar één euro kun je hier al 100 Instagram-volgers kopen; betaal je vier euro, dan krijg je er 1.000.
Een andere manier om te controleren op fake volgers en betrokkenheid is door het lezen van comments. Als een account een goede aanhang heeft en de berichten krijgen veel likes, dan zouden de berichten ook comments moeten krijgen. Als de berichten zeer weinig of geen commentaar krijgen, kunnen de “likes” nep zijn.
1. Enzo Knol. Enzo is met 2,65 miljoen abonnees de échte Nederlandse YouTube-koning! Dagelijks post hij een vlog over alles wat hij meemaakt in zijn leven.
Micro-influencers hebben tussen de 5.000 en 100.000 volgers en richten zich vaak op een specifiek onderwerp waar ze gepassioneerd over zijn. Kenmerkend is dat ze vaak dezelfde soort volgers hebben met dezelfde specifieke interesses.
#4 influencer kosten
Een samenwerking met een Nederlandse micro influencer (5.000-25.000 volgers) kost gemiddeld zo'n €500,- voor een wall post op Instagram, blog of video en door- plaatsing op social mediakanalen. Eenzelfde samenwerking met macro influencers (25.000-100.000 volgers) kost je zo'n €2.500,-.
Een influencer is een persoon die via sociale media diensten of producten aanbeveelt. Bedrijven doen beroep op 'influencer marketing' als alternatief kanaal om hun diensten of producten te promoten. Influencers ontvangen vaak producten als vergoeding voor hun aanbeveling, of ze worden ervoor betaald in geld.