1. Enzo Knol. Enzo is met 2,65 miljoen abonnees de échte Nederlandse YouTube-koning! Dagelijks post hij een vlog over alles wat hij meemaakt in zijn leven.
PewDiePie – 110 miljoen (+1,9%) ✿ Kids Diana Show – 84,3 miljoen (+16,3%) WWE – 82,4 miljoen (+14,9%) Zee Music Company – 77,7 miljoen (+15,6%)
Volgens Pina bereikt YouTube meer dan twaalf miljoen Nederlanders en zijn er meer dan 140 Nederlandse kanalen met meer dan één miljoen abonnees. Die kanalen zijn vooral groot dankzij kijkers buiten Nederland, vertelt hij. Meer dan tachtig procent van de kijktijd van Nederlandse video's komt van buitenlandse kijkers.
Het Bollywood-kanaal T-Series uit India is sinds 2019 het YouTube-kanaal met de meeste abonnees.
Vanaf augustus 2013 tot en met april 2019 had PewDiePie het grootste YouTube-kanaal ter wereld, al werd hij eind 2013 en begin 2019 meerdere malen kortstondig ingehaald door respectievelijk YouTube Spotlight en T-Series.
Me at the zoo (Nederlands: Ik in de dierentuin) is het eerste filmpje dat werd geüpload op de internetwebsite YouTube. Het werd geüpload om 20:31:52 (PDT) op zaterdag 23 april 2005 door Jawed Karim, een van de oprichters van de website, onder de gebruikersnaam "jawed".
Het gemiddelde? Zo'n 7,6 dollar per duizend views. Een snelle rekensom leert ons dat een video die een miljoen keer wordt bekeken, al snel 7.600 dollar kan opleveren. Dat is omgerekend zo'n 6.800 euro.
Bovenaan de lijst is vlogger Enzo Knol (2,62 miljoen abonnees) langzaam afstand aan het nemen van Giel, Stefan en Thomas van StukTV (2,53 miljoen abonnees). Dylan Haegens maakt met 1,85 miljoen abonnees de top drie compleet.
Hoeveel weergaves heb je nodig om geld te verdienen? Het gemiddelde YouTube-kanaal verdient ongeveer 18 dollar per 1.000 advertentieweergaven, wat neerkomt op ongeveer 3 tot 5 dollar per videoweergave, volgens de data van Influencer Marketing Hub. Je zou denken; hoe meer weergaven, hoe meer je verdient.
Jelly, ofwel Jelle van Vucht, zit momenteel bijna op de 23 miljoen abonnees en daarmee is hij met afstand de grootste. De 25-jarige maakt net als zijn vriend Kwebbelkop Engelstalige video's en upload ongeveer twee keer per dag, waarin hij voornamelijk Minecraft en GTA V speelt met andere bekende YouTubers.
Inkomen Enzo Knol
Wij schatten dat Enzo Knol in zijn carrière waarschijnlijk al 6,6 miljoen euro heeft verdiend. Hierbij moeten we wel zeggen dat een management fee van 15% wordt gerekend door Divimove die de belangen behartigd van Enzo Knol.
97 procent van de jongeren kijkt dagelijks naar social video en daarvan kijken negen op de tien via YouTube. Op YouTube kijken ze actief: voor deze video's gaan jongeren echt even zitten om video's te selecteren uit het uitgebreide aanbod.
Dagelijks bedraagt het aantal YouTube-bezoekers 122 miljoen. Iedere dag worden er vijf miljard video's bekeken. Dit staat gelijk aan één miljard uur aan video per dag.
100,000 Abonnees - Silver Play Button. 1,000.000 Abonnees- Gold Play Button. 10,000.000 Abonnees - Diamond Play Button.
Hoeveel YouTubers dus gemiddeld verdienen, is lastig te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen. YouTubers als EnzoKnol hebben natuurlijk veel meer views, en verdienen dus ook meer.
Dit zijn de best verdienende Tiktokkers van 2021:
Charli D'Amelio, 15 miljoen euro. Dixie D'Amelio, 8,8 miljoen euro. Addison Rae, 7,5 miljoen euro. Bella Poarch en Josh Richards, allebei 4,4 miljoen euro.
Je kunt met de volgende social media-kanalen geld verdienen: TikTok: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen. Facebook: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen. Instagram: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen.
Vlogger Enzo Knol heeft miljoenen euro's verdient en laat deze graag rollen. Woonde hij tot voor kort in een appartement in Zeist, deze heeft hij ingeruild voor een prachtige villa in Soesterberg.
Enzo Knol, geboren als Enzo Erkelens (Rolde, 8 juni 1993), is een Nederlandstalige youtuber/vlogger en stemacteur. Zijn hoofdkanaal op YouTube bereikte in 2018 de 2 miljoen abonnees. Hiermee is hij een van de meest succesvolle Nederlandstalige youtubers.
Enzo Knol heeft met zijn laatste vlog “IK HEB GARAGE BOXEN VOL MET SPULLEN OP DE VEILING GEKOCHT” zijn langste video tot nog toe opgenomen. De vlog duurt maar liefst 2 uur en 10 minuten! Onder de video reageren veel mensen op de spullen die voorbij komen.