Een Mars is een van oorsprong Britse chocoladereep die voor het eerst gemaakt werd in 1932. Producent is het Amerikaanse bedrijf Mars Inc.. Dit bedrijf maakt ook ander snoepgoed zoals
Mars Nederland maakt deel uit van Mars, Inc: een familiebedrijf en één van 's werelds meest toonaangevende merkfabrikanten. Hoe er wordt gewerkt bij Mars wordt al ruim 100 jaar geleid door dezelfde vijf principes: Kwaliteit, Verantwoordelijkheid, Wederkerigheid, Efficiëntie en Vrijheid.
Die laatste opende in 1920 z'n eigen chocoladefabriek genaamd Mar-O-Bar Co. Later werd dat Mars Inc. Fun fact: de reep kwam in 1923 uit, maar heette toen Milky Way. In Europa veranderde de naam Milky Way in Mars, in de VS bleef de naam Milky Way.
De bekendste en populairste repen zijn afkomstig van 's werelds grootste voedingsmiddelenbedrijven Nestlé en Mars. Tot het assortiment van Nestlé behoren onder andere de merken Nuts, Bros, Kit-Kat en Lion. Het Mars-assortiment bestaat onder andere uit de merken Mars, Milky Way, Twix en Snickers.
Mars wordt wel de rode planeet genoemd maar is in werkelijkheid eerder okerkleurig. De planeet is vernoemd naar de Romeinse god van de oorlog.
De eerste succesvolle missie naar Mars, Mariner 4, werd op 28 november 1964 door NASA gelanceerd. Het ruimtevaartuig passeerde Mars op een afstand van 9792 kilometer en seinde 22 foto's en andere gegevens door. Het eerste ruimtevaartuig dat in een baan om Mars wist te komen, was de Russische Mars 2 in 1971.
1967-1990. Dit heerlijke product kwam in 1968 naar het Verenigd Koningkrijk, onder de iconische naam MARATHON. Later, in 1990 werd deze naam veranderd in SNICKERS.
Nestlé stopte begin vorig jaar tijdelijk met het leveren van onder andere Maggi en KitKat aan Albert Heijn. De supermarktketen lag ook overhoop met een leverancier van diepvriessnacks. Bij Jumbo lagen in april 2022 geen producten van Kellogg's, waaronder Pringles-chips en ontbijtgranen, in de schappen.
Een Mars is een van oorsprong Britse chocoladereep die voor het eerst gemaakt werd in 1932. Producent is het Amerikaanse bedrijf Mars Inc.. Dit bedrijf maakt ook ander snoepgoed zoals Milky Way en Snickers.
Twix is een chocoladekoek, geproduceerd door Mars Incorporated. De naam van het snoepgoed was oorspronkelijk 'Raider'. In 1991 werd in het kader van de wereldwijde marktstrategie van de onderneming de naam Raider gewijzigd in Twix. Een pakje Twix bestaat meestal uit twee smalle koekjes met een laag karamel.
Ze moeten weer wennen aan de zwaartekracht op aarde. Het duurt 3 dagen om naar de maan te vliegen en 8 tot 10 maanden om bij Mars te komen. Wetenschappers zijn nog bezig met het testen hoe lang mensen precies in de ruimte kunnen leven. Het is namelijk niet niks, leven zonder zwaartekracht!
Gegeven de afstand tot de zon, gemiddeld zo'n 228 miljoen km, en het lage planetaire albedo van de wolkenloze planeet, wordt de effectieve temperatuur van Mars berekend op 216 K. Op Mars heerst een gemiddelde oppervlakte temperatuur van 218 K. Dit betekent dat het natuurlijke broeikaseffect slechts 2 graden bedraagt.
Een mars is een compositie met een strak, vaak eenvoudig ritme, oorspronkelijk bedoeld om op te marcheren. In die functie werden marsen vanaf de zestiende eeuw gebruikt om oorlogstroepen aan te voeren, maar sinds de moderne oorlogsvoering heeft het marcheren een ceremoniële functie.
Hij bracht de Milky Way uit onder de naam Mars Bar en is tot op heden als zodanig verkrijgbaar in Europa. De Europese variant van de Milky Way (dus zonder karamel) is in de VS bekend als 3 Musketeers. Er bestaat ook Milky Way-ijs en Milky Way-chocopasta.
De reep werd in 1929 ontwikkeld door Frank Mars en zijn echtgenote Ethel Mars, en werd in sommige landen tot 1990 verkocht onder de naam Marathon. Snickers was de naam van het favoriete paard van het echtpaar.
NASA, de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie, schat dat de totale missie zo'n 800 miljoen dollar kost. Omgerekend naar euro is dat ongeveer 700 miljoen.
Mars is in Nederland gevestigd sinds 1962. Bij Mars Nederland werken ongeveer 1400 Associates in onze drie belangrijkste bedrijfssegmenten: Food, Petcare en Confectionary.
Ontwikkeld door Forrest Mars in 1932. De MARS® reep is een verrukkelijke combinatie van chocolade, karamel en nougat.
Fabrikanten én supermarkten hebben last van stijgende kosten
Daardoor kiezen supermarkten er soms voor om een fabrikant onder druk te zetten door een product helemaal niet in te kopen, wat kan zorgen voor lege schappen in de winkel.
Het heeft te maken met stakingen.Werknemers van distributie-centra staken omdat ze meer loon willen. Ze vinden dat ze te zwaar werk moeten doen, voor te weinig geld. Een distributie-centrum is een enorme verzamelplek van spullen.
De distributiemedewerkers waren sinds vorige week zondag aan het staken. Medewerkers van distributiecentra van Albert Heijn staken omdat ze hogere lonen willen om de hoge inflatie te compenseren. De supermarkt zou volgens bonden veel te weinig loonsverhoging bieden.
De dubbele reepjes van biscuit, karamel en chocolade hebben sinds 1968 de Europese markt als “Raider” veroverd en werd sinds 1979 als “Twix” (een samenvoeging van “Twins” en “Biscuits”) in Amerika ingevoerd. Door globalisering was het voor de hand liggend om voor één merk te gaan en dat werd Twix.
Een Mars-ijsje bevat 132 calorieën, een Twix-ijsje 124 en een Snickers-ijsje 145. Ter vergelijking: in een normale Mars-reep zitten 229 calorieën, in een normale Twix (met 2 chocolaatjes) 246,5 en in een normale Snickers 244.
De krokante chocoladerepen Twix die we tegenwoordig veelvuldig tegenkomen in reclames, had vroeger een hele andere naam: Raider.