Wifi-diensten kunnen gebruikt worden aan boord van alle Airbussen A350, A321neo-vliegtuigen, sommige Boeings 777 en Airbussen A330 op een hoogte van ongeveer 3 kilometer.
De prijzen voor wifi in het vliegtuig verschillen behoorlijk per luchtvaartmaatschappij. Gemiddeld kun je zeggen dat je tussen de €10,- en €50,- betaalt voor het gebruik tijdens een vlucht, afhankelijk van de vluchtduur, het gewenste aantal MB's of de gebruikte device.
KLM biedt al wifi aan aan boord van de Boeing 787- en Airbus A330-vloot en is bezig met het inbouwen ervan bij de Boeing 777-toestellen. Op dit moment is 81 procent van de intercontinentale vloot voorzien van internet.
Meer dan de helft van de vliegtuigpassagiers vindt het van cruciaal belang dat er wifi aan boord beschikbaar is. Mails versturen, streamen of je social media checken in het vliegtuig is nog niet altijd vanzelfsprekend. Maar tegenwoordig kun je echter in steeds meer vliegtuigen gewoon gebruikmaken van het internet.
Verder is het dus zo dat niet elk vliegtuig wifi heeft, maar dat dit per vliegtuig verschilt en vaak dus ook per airline zoals hierboven al beschreven.
Alle verbindingen (gsm, bluetooth, wifi) moeten uit omdat je telefoon daarmee potentieel gevaarlijke elektromagnetische straling veroorzaakt. En je laptop mag niet op schoot tijdens het opstijgen en landen omdat 'ie het gangpad kan blokkeren of door de cabine kan schieten als er iets misgaat.
Hoe werkt het? Aan boord gaat u naar het KLM Portal, met interessante gratis informatie. Wanneer het toestel een bepaalde hoogte heeft bereikt, kunt u een WiFi voucher aanschaffen en deze meteen gebruiken om te kunnen mailen, chatten en internetten. De kosten bedragen circa twintig euro per vlucht.
Het kost EUR 30 voor de hele vlucht.
Nee, TUI fly heeft geen WiFi aan boord.
In de accu van een powerbank zit het brandbare materiaal lithium. Lithium is een brand- en explosiegevaarlijke stof. Het is vaak maar een hele kleine hoeveelheid, maar toch is dit risicovol. Mocht een accu om een of andere reden oververhit raken, kan dit zorgen voor kortsluiting in de batterij met brand als gevolg.
Of u nu wilt werken of tijd wilt verdrijven op het internet, u heeft via de openbare hotspots zoals gewoonlijk wifiverbinding aan boord. 100% van de langeafstandsvliegtuigen zijn uitgerust met Lufthansa FlyNet®.
Een wifiverbinding in een vliegtuig is vaak sloom, duur en in veel gevallen zelfs helemaal niet mogelijk. Vliegtuigfabrikanten Airbus en Boeing hebben namelijk moeite met het inbouwen van wifi in oudere toestellen. Luchtvaartmaatschappijen zoals KLM zijn daar de dupe van.
Het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA) laat weten dat dat vanaf nu niet meer nodig is. Ook hoef je je telefoon tijdens de vlucht niet meer in vliegtuigmodus te zetten, wat in principe betekent dat je mag bellen en internetten in het vliegtuig.
De vliegtuigen vangen 4G signaal op en zetten dit om tot een WIFI netwerk. Hier kun je als passagier gebruik van maken door middel van een inlog code op het aangegeven WIFI netwerk.
Zodra je aan boord bent, kun je je aanmelden op het onboard-intranet. Let er wel op dat 'flightmodus' is ingeschakeld. Maak vervolgens verbinding met het wifi-netwerk “Corendon AirFi”, scan de QR-code op de basis menukaart bij ''stap 1 - wifi connect'' en dan opent het Corendon intranet vanzelf. Veel plezier!
Met de Twelve South AirFly Pro kun je AirPods of een draadloze Beats-koptelefoon gebruiken voor het entertainmentsysteem in een vliegtuig, apparaten in de sportschool of op andere plekken waar je wel een bekabelde aansluiting hebt maar geen Bluetooth-verbinding.
Hallo. KLM heeft universele stopcontacten aan boord van de Airbus A330-, de Boeing 777- en de 787 Dreamliner-toestellen. Aan boord van de Boeing 737-toestellen hebben passagiers die in Business Class of op een Economy Comfort-stoel reizen toegang tot een stopcontact.
Inmiddels zijn de problemen opgelost en maakt KLM dus vooruitgang met de uitrol van wifi op de longhaul vloot. De eerste twee A330-300's, met registratie PH-AKA en PH-AKB, hebben nu internet van Gogo. Ook in twee Boeing 777-300ER's, de PH-BVA en PH-BVK, kunnen passagiers nu online gaan.
De meeste draadloze hoofdtelefoons werken via Bluetooth, en dat mag in principe: Bluetooth is draadloze technologie die via radiostralen werkt (net als wifi), maar de afstand is erg kort. Aan boord van een vliegtuig is een noice cancelling hoofdtelefoon echt geen overbodige luxe.
TUI/Arke biedt sinds kort gratis toegang tot een draadloos netwerk aan boord van haar vliegtuigen: TUI Cloud.
Aangezien je in vliegtuigmodus niet kan bellen, geen berichten kan verzenden en niet op het internet kan surfen, schakelen heel wat mensen hun toestel gemakshalve gewoon uit. Muziek beluisteren die op je telefoon is opgeslagen kan je echter gerust blijven doen.
Stap 1: Start Spotify en log in met uw account. Stap 2: Ga naar het nummer, de afspeellijst of podcast die je in het vliegtuig wilt beluisteren en schakel vervolgens de Download-knop rechtsboven in om Spotify-nummers te downloaden. Stap 3: Stel nu de Spotify Offline-modus in.
De wekker gaat af in vliegtuigstand, want dan werkt 'ie gewoon. Je zet 'm uit, draait nog een keertje om en drentelt na de snooze richting douche.
Toestel aan, alle functies uit
In de vliegtuigmodus bent u dus niet bereikbaar. Ook kunt u zelf geen contact opnemen met anderen. Maar allerlei zaken waarvoor geen verbinding nodig is, blijven gewoon werken. U kunt rustig een spelletje doen of een notitie maken.