Bing 15mm Origineel 1/15/46 Af fabriek geleverd met sproeier 82. Loopt op de meeste 50cc cilinders zo uit de verpakking perfect !
Puch Maxi Bing 15mm carburateur replica (4mm sproeier)
Bing 12-15mm oud model lang verstelbare sproeier Tomos 2L / 3L / 4L.
Als je sproeier te groot is trekt hij onderin wel maar is het onmogelijk om volgas te geven. De motor wil niet mooi stationair draaien en valt vanaf volgas meteen terug in de toeren en slaat af. Een te kleine sproeier geeft heel weinig kracht onderin maar je kunt er wel veel toeren mee draaien.
Het gaatje van de sproeier is ervoor om de juiste benzine/luchtmengsel bij elkaar te brengen voor een juiste verbranding van de motor. Bij een te grote sproeier creëer je een te rijk mengsel en bij een te kleine sproeier te arm mengsel.
Pop up sproeiers voor op de waterleiding
Deze nevelsproeiers gebruik je voornamelijk voor de beregening van plantborders of voor een klein gazon. Voor gazonberegening op de waterleiding, raden we de Hunter PGJ en RainBird 3500 serie aan gebruiken. Vooral de Hunter PGJ komt bij lagere waterdruk wat beter omhoog.
Sproeiers: Dellorto 5mm.
In een originele Piaggio/Vespa 4T 2V zit de volgende sproeier: Bouwjaar vanaf 2000 t/m 2005 is de originele sproeier maat 78. Vanaf bouwjaar 2016 is de originele sproeier maat 75.
VM28-57 met settings volgens 202 origineel Zundapp! Geschikt voor de 125cc.
Als uitgangspunt kunt u aanhouden dat voor systemen voor de beregening op een waterleiding een tyleenslang met een diameter van 25mm een juiste maat is. Bij systemen voor beregening op een beregeningspomp adviseren wij om te beginnen met een tyleenslang in de maat 32mm.
Je begint met een check van de kleur van je bougie nadat je een eind volgas hebt gereden. Aan de kleur van je bougie kun je namelijk aflezen hoe de verbranding van je gassen is. Is de kleur lichtgrijs tot grijs; dan is de sproeier te klein. Is de kleur zwart dan is de sproeier te groot.
Bij beregening met de waterleiding kun je circa twee tot vier van deze sproeiers tegelijk aanzetten. Deze sproeiers werken bij een waterdruk van 1 tot 2,1 bar.
Wanneer er meer vulling in de cilinder zit zullen de prestaties van het motorblok toenemen en dan kan er een hoger vermogen bereikt worden. Het spruitstuk is hierbij een belangrijk onderdeel dat zorgt voor de bevestiging van de carburateur en het geleidt het mengsel van benzine en lucht door naar het membraan.
Turbinesproeiers worden overwegend gebruikt voor het beregenen van grotere gazons en grasvelden. Het kiezen van de juiste turbinesproeier is van een aantal zaken afhankelijk, waaronder de grootte en afmetingen van de tuin.
Bij een grote carburateur heb je júist meer vermogen bovenin, wat je topsnelheid (wat men doorgaans op hoge toeren haalt..)ten goede komt. Ik denk dat daarom het rijden met een kleinere carburateur als prettiger ervaren wordt: de lichtere tandwielverhouding.
standaard is ongeveer sproeier 66...
Er van uitgaand dat je een 50cc cilinder hebt gewoon een 17,5mm carb.
Om de luchtschroef af te stellen, moet je de motor warm laten draaien en de scooter op de standaard stationair laten draaien. Draai de luchtschroef langzaam in de richting van de klok om de luchttoevoer te verminderen, of tegen de klok in om de luchttoevoer te vergroten.
Indien de sproeiers verstopt zijn door vuil kan men deze gewoon goed schoonblazen (indien mogelijk met een compressor). Mocht men toch kalkhoudend water hebben gebruikt is het verstandig de onderdelen eerst een nacht in azijn of ontkalker te laten weken en dan schoon te blazen.
Een druppelslang is de meest efficiënte en duurzame manier van beregenen en daarom adviseren wij dit ook altijd. Als je je borders met de tuinslang zou sproeien, gebruik je veel water tegelijk. Voordat dit water de tijd krijgt om de bodem in te zakken is het vaak al verdampt en dat is zonde van het water.