De Bijenkorf is het merken warenhuis van Nederland met shops van Louis Vuitton, Gucci, Hermes, Ferragamo, Burberry, Hugo Boss, Apple, Nespresso, Chanel…
De Bijenkorf verkoopt met name kleding, modeaccessoires, cosmetica en parfum; in de grotere warenhuizen ook meubels en woonaccessoires, sport- en reisartikelen, kookartikelen en boeken.
In 1975 bracht de Bijenkorf een eigen-merk cosmetica op de markt onder de naam "Bijenkorf Cosmetica". Guy van Rooijen de eerste Nederlandse visagist hielp daarbij.
Vanaf heden zullen de merken APC, Balenciaga, Burberry, Céline, Chloé, Coach, Ferragamo, Isabel Marant, Loewe, Mulberry en Valentino verkrijgbaar zijn in de winkel. Daarnaast heeft Longchamp een vergrote shop en is er een groot aanbod van Marc Jacobs en Fred De La Bretoniere.
Het gemiddelde uurloon bij De Bijenkorf varieert vanaf ongeveer € 11,73 per uur voor een Copywriter (m/v) tot ongeveer € 30,00 per uur voor een Product Designer (m/v).
Warenhuisketen de Bijenkorf staat te koop. Dat meldt de Britse krant The Guardian.
VK, Ierland en Canada
Selfridges is vooral bekend vanwege de gelijknamige warenhuizen. Daarvan zijn er vier in het Verenigd Koninkrijk, waarvan de grote winkel in Londen de bekendste is. Verder heeft het concern nog winkels in Ierland en in Canada. En in Nederland is Selfridges sinds 2011 eigenaar van de Bijenkorf.
De Bijenkorf heeft zeven winkels in Nederland, in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Amstelveen en Maastricht, en een patisserie: Patisserie de Bijenkorf in Amsterdam. De centrale bakkerij is gevestigd in Amsterdam. Er zijn webshops in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.
Het Britse moederbedrijf van warenhuisketen de Bijenkorf krijgt nieuwe eigenaren. Selfridges Group wordt overgenomen door het Thaise winkelconglomeraat Central Group en het Oostenrijkse vastgoedconcern Signa.
,,De Bijenkorf heeft goed naar zijn doelgroep gekeken,” zegt Cor Molenaar, econoom en bijzonder hoogleraar eMarketing en Distance Selling aan de Erasmus Universiteit. ,,Die bestaat uit mensen die bovenmodaal verdienen; een groep die wat meer te besteden heeft en hogere eisen stelt aan artikelen.
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld. Vele bekende sterren hebben Louis Vuitton als favoriet kledingmerk.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
1. Nike. Het grootste modemerk ter wereld is Nike – en daarmee staat het Amerikaanse merk logischerwijs op de eerste plek in deze top 50.
Deze Moda Italia Italiaanse herenmode kenmerkt zich door de luxe stijl waarmee de kleding wordt gemaakt. Voor J. Style is iedereen uniek. Het merk heeft zich ontwikkeld tot de exclusiviteit van de herenmode.
Zeg Berluti, Brioni, Brunello Cucinelli, Dolce & Gabbana, Ermenegildo Zegna, Etro, Fendi , Gucci, Giorgio Armani, Kiton, Loro Piana, Prada, Paul Evans, Prada, Salvatore Ferragamo, Versace of Valentino en fashionistas overal ter wereld beginnen te glimmen.