Zwart is een neutrale kleur die geassocieerd wordt met macht, elegantie en luxe. De kleur heeft ook wat negatievere associaties, zoals rouw en dood. Wanneer je op zoek bent naar een luxueuze en elegante uitstraling dan is zwart een goede keuze. Zwart wordt natuurlijk ook veel gebruikt voor teksten.
Paars is de kleur van emotie. Paars werkt kalmerend en stimulerend. Daarnaast wordt paars geassocieerd met luxe, intelligentie en magie.
Zwart. Wil je met je merk exclusiviteit en luxe uitstralen, dan is zwart een goede keuze. Het is een sterke kleur met een krachtige, professionele en elegante uitstraling en spreekt vooral mannen aan.
Paars. Straalt luxe, romantiek en mysterie uit. Historisch gezien wordt paars geassocieerd met klasse en luxe, tot een punt dat het zelfs als decadent kan worden gezien. De kleur straalt van nature gulheid en rijkdom uit.
De kleur rood is hier een goed voorbeeld van. Deze kleur wordt vaak gebruikt om mensen tot handelen aan te zetten of om meer emotie en urgentie toe te voegen aan een boodschap. Waar rood dus vraagt om aandacht en mensen alert maakt is de kleur blauw met haar kalme en zakelijke uitstraling het tegenovergestelde.
Groen als Gras
Groen heeft een kalmerend effect op mensen. Het wordt vaak geassocieerd met de natuur, groei, geld, rijkdom, gezondheid en vrijgevigheid. Het wordt echter ook wel eens gelinkt aan negatieve concepten zoals nijd.
Groen is een kleur die positieve associaties geeft. Natuur, groei, ontspanning, gezondheid en evenwicht. Het is een goede kleur om te gebruiken voor 'positief' en 'vooruitgaan'. Sommige merken zijn onlosmakelijk verbonden met een bepaalde kleur: voor groen is Interpolis daar een goed voorbeeld van.
Het heeft een luxe uitstraling en is ook wel te herkennen aan de natuurlijke tinten en materialen. Accenten van goud en marmer zie je daarnaast veel terugkomen en ook de kleuren zwart, beige en groen horen bij een hotel chique interieur.
Dat groene, gele en rode auto's minder worden gebotst dan bruine, witte en zwarte auto's lijkt logisch. Groen, geel en rood vallen meer op in het verkeer. Maar het is altijd verstandig om goed op te letten als u in de auto zit.
De kleur oranje
Oranje vertegenwoordigt enthousiasme, fascinatie, geluk, creativiteit, vastberadenheid, aantrekkingskracht, succes, aanmoediging en stimulatie. Voor het menselijk oog is oranje een zeer warme kleur dus geeft het ook het gevoel van warmte. Toch is oranje niet zo agressief als rood.
Het is niet verwonderlijk dat zwart een van de meest populaire keuzes voor logo's is. Het is dé kleur voor bedrijven die een traditionele look willen. Door te kiezen voor een simplistisch zwart logo ziet uw merk er tijdloos, luxueus en zelfs mysterieus uit.
Blauw licht uit beeldschermen van tablets en smartphones is slecht voor het vatten van de slaap. Rood licht maakt het daarentegen makkelijker om in slaap te vallen, ontdekten neurowetenschappers van het Nederlands Herseninstituut.
Paars: paars is een rustgevende kleur en wordt geassocieerd met luxe, visie, kwaliteit en waarheid. Bovendien wordt paars geassocieerd met spiritueel bewustzijn.
Om maar met een veel besproken kleur te beginnen. Rood staat voor passie en agressie. Pas dus goed op met deze kleur. Je moet namelijk niet in elke situatie in het middelpunt van de belangstelling staan door alle aandacht met je rode jasje of jurkje op te eisen.
De kleur van de lucht en de zee, de lievelingskleur van veel mensen, wordt geassocieerd met rust en vrede. Het is een kleur die staat voor de geest, intelligentie en verstand. Blauw wordt gezien als de kleur van vertrouwen, duidelijke communicatie en betrouwbaarheid.
Wat is de betekenis van Lila? Lila is lichtpaars, een afgezwakte vorm van violet dankzij toevoeging van wit. Lila staat symbool voor lente, onrijpheid, romantiek, naastenliefde en dagdromen. Maar ook voor eenzaamheid, verlatenheid en zwakte.
Blijkbaar zijn blauwe ogen wetenschappelijk gezien het meest aantrekkelijk. Onze lijst bestond voor 23,25% uit blauwogige knapperds, terwijl slechts 9% van de mensen blauwe ogen heeft. Als je een man bent met blauwe ogen, heb je drie keer zoveel kans om op de lijst 'Meest sexy mensen aller tijden' te komen.
Mensen hebben een sterkere affiniteit met een product als kleuren in overeenstemming zijn met het soort product. Functionele kleuren – grijs, zwart, bruin en groen – versterken gebruiksproducten en sociaal-zintuigelijke kleuren – rood, geel, roze en paars – versterken producten met een beleving.
De paarse aura staat voor de wijste en meest ontwikkelde persoon. Mensen met een paars aura hebben een goede intuïtie en hebben vaak een goede persoonlijke ontwikkeling.
Alles in een hotel chique interieur is precies op elkaar afgestemd zodat het een luxe geheel vormt. Vaak wordt er in een hotel chique interieur gebruik gemaakt van donkere kleuren, luxe materialen zoals marmer, dikke velvet gordijnen en gouden accessoires.
Warm. Warme kleuren vertegenwoordigen passie, inspireren en vreugde, ze geven mensen een gevoel van kracht en energie. Warme kleuren die veel voorkomen zijn rood, oranje en geel.
Zwart is in de heterogene subcultuur waarvan hier sprake is en waarvan de aanhangers gothics worden genoemd, niet alleen een kleur, maar ook een levensmotto. Wat alle aanhangers gemeen hebben, is hun voorliefde voor bepaalde soorten muziek en kunst en in het bijzonder de voorkeur voor een bepaalde kleur: zwart.
Het merendeel van de vrouwen geeft de voorkeur aan blauw (35%), gevolgd door paars (23%) en groen (14%). Vrouwen hebben ook minder favoriete kleuren: oranje (33%), bruin (33%) en grijs (17%). Het is opmerkelijk dat roze niet in de top 3 van vrouwen voorkomt.
Rood en oranje en dan vooral de warme tinten sluiten dan ook goed bij je aan. Maar ook wit en goud zijn jouw gelukskleuren.