Paars. Paars is een royale kleur en staat voor kracht, luxe, wijsheid en spiritualiteit, maar het is raadzaam om deze kleur niet te veel te gebruiken. Een overkill aan deze kleur kan ook gevoelens van frustratie oproepen. Bekende merken die deze kleur gebruiken zijn Hallmark en Yahoo.
Chique kleuren
Okergeel, olijfgroen, bruin en blauw zijn de woontrend voor een luxe uitstraling in je huis. Deze chique kleuren, zoals olijfgroen zorgen voor een gevoel van warmte en rijkdom.
Het is niet verwonderlijk dat zwart een van de meest populaire keuzes voor logo's is. Het is dé kleur voor bedrijven die een traditionele look willen. Door te kiezen voor een simplistisch zwart logo ziet uw merk er tijdloos, luxueus en zelfs mysterieus uit.
Paars kan in webshops worden gebruikt om kwaliteit en luxe uit te stralen.
Paars: paars is een rustgevende kleur en wordt geassocieerd met luxe, visie, kwaliteit en waarheid. Bovendien wordt paars geassocieerd met spiritueel bewustzijn.
De kleur oranje
Oranje vertegenwoordigt enthousiasme, fascinatie, geluk, creativiteit, vastberadenheid, aantrekkingskracht, succes, aanmoediging en stimulatie. Voor het menselijk oog is oranje een zeer warme kleur dus geeft het ook het gevoel van warmte. Toch is oranje niet zo agressief als rood.
Blijkbaar zijn blauwe ogen wetenschappelijk gezien het meest aantrekkelijk. Onze lijst bestond voor 23,25% uit blauwogige knapperds, terwijl slechts 9% van de mensen blauwe ogen heeft. Als je een man bent met blauwe ogen, heb je drie keer zoveel kans om op de lijst 'Meest sexy mensen aller tijden' te komen.
Blauw licht uit beeldschermen van tablets en smartphones is slecht voor het vatten van de slaap. Rood licht maakt het daarentegen makkelijker om in slaap te vallen, ontdekten neurowetenschappers van het Nederlands Herseninstituut.
Geel straalt vrolijkheid en positieve sferen uit. Verschillende geeltinten zijn verrassend goed met elkaar te combineren. Wit: Net zoals zwart is wit geen echte kleur. Wit staat voor onschuld, luxe en eenvoud.
Groen is een kleur die positieve associaties geeft. Natuur, groei, ontspanning, gezondheid en evenwicht. Het is een goede kleur om te gebruiken voor 'positief' en 'vooruitgaan'. Sommige merken zijn onlosmakelijk verbonden met een bepaalde kleur: voor groen is Interpolis daar een goed voorbeeld van.
Eenvoud is de sleutel
Een eenvoudig ontwerp zorgt voor een hoge herkenbaarheidsfactor en zorgt ervoor dat het beeldmerk flexibel en memorabel is. Goede logo's hebben iets unieks zonder het te overdrijven. Dit principe wordt ook wel het K.I.S.S.
Hoeveel kleuren ga je gebruiken? Doorgaans worden er twee of drie kleuren gekozen voor een huisstijl Dit is sterk en overzichtelllijk en komt de herkenbaarheid tengoede. Het is echter geen must. Er zijn voorbeelden van logo's die sterk genoeg zijn om meerdere kleuren te dragen.
Paars. Straalt luxe, romantiek en mysterie uit. Historisch gezien wordt paars geassocieerd met klasse en luxe, tot een punt dat het zelfs als decadent kan worden gezien. De kleur straalt van nature gulheid en rijkdom uit.
Het heeft een luxe uitstraling en is ook wel te herkennen aan de natuurlijke tinten en materialen. Accenten van goud en marmer zie je daarnaast veel terugkomen en ook de kleuren zwart, beige en groen horen bij een hotel chique interieur.
Dat groene, gele en rode auto's minder worden gebotst dan bruine, witte en zwarte auto's lijkt logisch. Groen, geel en rood vallen meer op in het verkeer. Maar het is altijd verstandig om goed op te letten als u in de auto zit.
Blauw staat bekend om een kalmerend effect te hebben op het lichaam en de geest. Het verkleint de hersenactiviteit en helpt het lichaam om te ontspannen. Blauw is de kleur van het evenwicht. Het stimuleert zekere hormonen die er voor zorgen dat je je ontspannen en sereen voelt.
Het merendeel van de vrouwen geeft de voorkeur aan blauw (35%), gevolgd door paars (23%) en groen (14%). Vrouwen hebben ook minder favoriete kleuren: oranje (33%), bruin (33%) en grijs (17%). Het is opmerkelijk dat roze niet in de top 3 van vrouwen voorkomt.
Groen als symbool
Vertrouwen, groei en kalmte. Maar ook van vruchtbaarheid, vrede en natuur. Het is de kleur van hoop, groei, leven, lente en toekomst.
Ga niet voor bruin, grijs en paars
Kleuren waar je beter je joker voor in kunt zetten, zijn grijs, bruin en paars.
Blauwachtig licht: dit zijn kleuren als universeel wit en daglicht wit, die ons feitelijk wakker weten te houden en dus ons slaapritme verstoren. Roodachtig licht zoals warm wit brengt ons in een ontspannen staat.
Wit, beige, crème en alles daaromheen!
Het is natuurlijk heel erg voor de hand liggend, maar neutrale tinten zoals wit, crème en beige zijn de perfecte kleuren voor rust in je huis. Waarschijnlijk heb je ergens in je huis al één van deze tinten.
Wereldwijd is bruin de meest voorkomende oogkleur, gevolgd door blauw. Groen is het meest zeldzaam.
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat vrouwen blauw de meest sexy kleur vinden voor een man om te dragen. Blauw staat voor vertrouwen, openheid en dat soort onzin. Vandaar dat vrouwen dit sexy vinden. In ieder geval, een goede diepblauwe blouse of simpel T-shirt schijnt dus te werken.
Daarbij komt dat oogcontact voor mannen alsmede voor vrouwen ontzettend aantrekkelijk is. Sterk oogcontact houden straalt namelijk zelfverzekerdheid uit en je toont gelijk interesse in de ander. Daarnaast vinden heel veel mannen de ogen van vrouwen op zichzelf al mooi, dus geef hem de kans om er in te kunnen kijken.