Uit de Britse studie blijkt namelijk dat zowel mannen als vrouwen geel de onaantrekkelijkste kleur vinden. Maar liefst 39% van de ondervraagde mannen en 31% van de vrouwen is het daarmee eens.
Mensen hebben een sterkere affiniteit met een product als kleuren in overeenstemming zijn met het soort product. Functionele kleuren – grijs, zwart, bruin en groen – versterken gebruiksproducten en sociaal-zintuigelijke kleuren – rood, geel, roze en paars – versterken producten met een beleving.
Uit het onderzoek blijkt namelijk dat 56% van de mannen hun eerste date het liefst in het rood ziet. Trek daarom maar zonder schroom dat sexy rode jurkje aan.
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat vrouwen blauw de meest sexy kleur vinden voor een man om te dragen. Blauw staat voor vertrouwen, openheid en dat soort onzin. Vandaar dat vrouwen dit sexy vinden. In ieder geval, een goede diepblauwe blouse of simpel T-shirt schijnt dus te werken.
Oranje of rode tinten geven u en uw werknemers meer energie.
Het werkt daardoor ook motiverend, ideaal in een werkruimte dus! Blauw en/of groen tinten, populaire kleuren vanwege de rustgevende werking. Werknemers krijgen hierdoor meer het idee dat ze buiten zitten, ze denken aan het buitenleven.
Geel straalt vrolijkheid en positieve sferen uit. Verschillende geeltinten zijn verrassend goed met elkaar te combineren. Wit: Net zoals zwart is wit geen echte kleur. Wit staat voor onschuld, luxe en eenvoud.
Groen is een kleur die positieve associaties geeft. Natuur, groei, ontspanning, gezondheid en evenwicht. Het is een goede kleur om te gebruiken voor 'positief' en 'vooruitgaan'. Sommige merken zijn onlosmakelijk verbonden met een bepaalde kleur: voor groen is Interpolis daar een goed voorbeeld van.
Het belangrijkste voor de vrouw is dat de kleding van de man van goede kwaliteit is. De vrouw valt voor mooie stoffen en luxe materialen. Kies dus voor natuurlijke materialen zoals katoen, wol, linnen, zijde en kasjmier in plaats van synthetische stoffen als polyester.
"Mannen willen vooral fris en proper ruiken, dus de meeste reguliere parfums ruiken ook zo. En dat terwijl de meest opwindende geur voor mannen er eerder een is die niet te veel maskeert. Een subtiele huidgeur met wat warmte, een beetje leder, een vleugje zout, zweet en wat tabak.
Masseren, strelen, vederlicht aanraken, kussen, ... Wat zijn de vijftien erogene zones die mannen weerloos maken? De erogene zones bij uitstek blijven natuurlijk de mannelijke geslachtsdelen, maar soms kan het geen kwaad om hem wat te laten smachten, de temperatuur zachtjes op te drijven en de tijd te nemen.
Bruin. Bruin is de kleur van hout of aarde. Ook wel een donkere variant van oranje. Net zoals in een bruine kroeg geeft de kleur je het gevoel van warmte en gezelligheid.
De kleur rood trekt snel de aandacht. Rood staat voor opwinding, passie, gevaar, energie en actie. Misschien is het je wel eens opgevallen dat bestel knoppen vaak rood gekleurd zijn of dat deze kleur gebruikt wordt om items in een schap extra te laten opvallen.
Een Europees onderzoek naar het koopgedrag en de behoeften onder mannen en vrouwen, heeft uitgewezen dat mannen vrouwen het liefst op hoge hakken zien lopen. Vind je dit een verrassende uitkomst? Waarschijnlijk niet. Vrouwen in Nederland hebben dan ook steeds hogere hakken gekocht, de afgelopen 2 jaar.
Stoer en sportieve sneakers worden door vrouwen aantrekkelijk gevonden. Favoriet zijn schoenen die met veters, zoals vetersneakers, maar ook nette derby's en leren brogues vindt de gemiddelde vrouw (uit onderzoek blijkt dat 25 procent van de vrouwen deze schoensoorten mooi vindt) aantrekkelijk staan bij een man.
Iemand die geen drive heeft zorgt al snel voor veel negativiteit. En laat dat nou precies zijn waar mannen niet van houden. Je eigen ding doen en zelfstandig zijn wordt gezien als aantrekkelijke eigenschappen, maar let wel op dat je niet hard to get speelt.
De meeste mannen (45%) zien het liefst een wat rondere vrouw (nummer 3). “Wat moet je met een zak met botten”, zegt een mannelijk panellid, “Een vrouw mag rondingen hebben, dat maakt ze mooier dan een heel dun lijf”. Het contrast met het eigen ideaalbeeld van het vrouwelijk lichaam is schril.
Groen als symbool
Vertrouwen, groei en kalmte. Maar ook van vruchtbaarheid, vrede en natuur. Het is de kleur van hoop, groei, leven, lente en toekomst.
Zwart is een mysterieuze kleur die verband houdt met angst en het onbekende.
Dat groene, gele en rode auto's minder worden gebotst dan bruine, witte en zwarte auto's lijkt logisch. Groen, geel en rood vallen meer op in het verkeer. Maar het is altijd verstandig om goed op te letten als u in de auto zit.