Helaas zijn er nogal wat problemen met deze motoren. Denk daarbij aan: Bij de 1.4TSI Turbo-Compressor (140-160-180PK) : Distributiekettingen rekken uit of raken van tijd.Eveneens bij de 1.4 TSI Turbo-Compressor: kapotte zuigers.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000. Kenmerken zijn een ratelend geluid na de koude start of een brandend motorcontrolelampje.
Helaas blijkt in de praktijk dat de 1.4 TSI met 140pk, 160pk en 180pk een aantal hardnekkige mankementen kent: Het olieverbruik neemt enorm toe. Er komt een ratelend of slepend geluid uit de TSI motor. De TSI motor stottert en loopt niet goed.
Alles TSI motoren na 2012 zijn absoluut betrouwbaar, eerdere bouwjaren zijn discutabel, maar het is ook niet zo dat ze standaard aan puin draaien. Belangrijkste is dat de modificatie van ketting en spanner is uitgevoerd, als dat officieel is gedocumenteerd zou het vertrouwd moeten zijn.
De VW 1.4 TSI-motor is over het algemeen betrouwbaar , met name de EA211-versie, die een aantal van de eerdere problemen oploste die werden aangetroffen in de EA111-motoren. Regelmatig onderhoud is echter van cruciaal belang om veelvoorkomende problemen zoals een defecte distributieketting, olieverbruik en koolstofafzetting te voorkomen.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Wat is de beste Volkswagen Golf-motor om te krijgen? De 1,5-liter TSI Evo-benzinemotor geeft je een behoorlijke mix van prestaties en brandstofverbruik – dus dat zou onze keuze zijn. De 1,0-liter benzinemotor is ook een goede – en meer betaalbare – optie als je het niet erg vindt om wat prestaties in te leveren ten opzichte van de 1,5.
Latere 1.4 TSI's (met cilinderinhoud van 1395 cm3) zijn voorzien van een distributieriem.
Met goed onderhoud en verzorging kunnen ze jarenlang betrouwbare prestaties leveren met minimale problemen . Dus als u op zoek bent naar een krachtige motor met grote betrouwbaarheid, dan is een turbomotor wellicht de perfecte keuze voor u.
Onder aan de lijst vinden we een 1.4 TSI ACT met 140 pk, waarmee de eigenaar gemiddeld 1 op 12,4 (8 l/100 km) reed. Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
De eerste generatie 1.2 TSI had een distributieketting. Deze motor is herkenbaar aan motorcode CBZC. De nieuwe 1.2 TSI heeft een distributieriem en heeft motorcode CJZC.
De TFSI motor heeft een betere brandstofefficiëntie en een hoger vermogen dan traditionele benzinemotoren. De TFSI motor levert over het algemeen meer koppel bij lage toeren, wat betekent dat de motor betere prestaties levert bij het accelereren.
De problemen met distributiekettingen, kettingspanners en stelmechanismen komen met name voor bij de 1.2 TSI- en 1.4 TSI-motoren van Volkswagen. Deze problemen, die we in AutoWeek 19 bespraken, kwamen veel AutoWeek-lezers bekend voor en hun reacties hebben we de afgelopen maanden gebundeld.
Naast de VAG 1.2 TSI hebben ook de VAG 1.4 TSI en de VAG 1.8 TSI en 2.0 TFSI problemen met het olie verbruik. Een TSI motor is een krachtige en zuinige motor. Maar helaas, kent de TSI-motor ook problemen zoals verhoogd olieverbruik.
A1 1.2 & 1.4 TFSI problemen
In het verleden had de Audi A1 de 1.2 en 1.4 de TFSI motor. Deze motoren hadden bij koude motoren een rammelende distributieketting, waardoor de ketting moet worden vervangen. Dit zorgde voor veel 1.2 tfsi problemen. De 1.4 TFSI twincharger heeft af en toe last van overmatig olieverbruik.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
Turbomotoren kunnen betrouwbaar zijn, maar vaker wel dan niet zijn het de motoren waarvan de interne onderdelen zijn gebouwd om veel hogere vermogensniveaus aan te kunnen dan de motor daadwerkelijk produceert. Dat is het probleem met deze kleine turbomotoren (zoals 1,6L turbo) die dezelfde pk's produceren als NA V6's, de motor wordt veel te veel belast.
Bij normaal gebruik en onderhoud mag je van de turbo verwachten dat deze ten minste 10 jaar of 150.000 km meegaat.
Turbo's gaan gemiddeld 150.000 mijl mee. Maar met goede zorg kunnen ze tot 200.000 mijl meegaan of een levensverwachting van 30 jaar hebben.
Distributieketting 1.4 TSI TFSI v.a. €1075,- inclusief btw en leenauto.
- Sommige kleinere TSI-motoren in de Volkswagen Group-reeks, die worden gebruikt in auto's van VW, Audi, SEAT en Skoda, zijn ook voorzien van natte-riemtechnologie . - Bewustzijn: consumenten moeten op de hoogte zijn van de specifieke onderhoudsvereisten en service-intervallen voor voertuigen die zijn uitgerust met natte riemen.
De distributieketting van de Volkswagen Passat is een essentieel onderdeel van de motor dat verantwoordelijk is voor het synchroon laten lopen van de krukas en de nokkenas.
Wanneer een 1.4 TSI werkt zoals hij behoort te werken is het een erg fijne motor. Helaas zijn er nogal wat problemen met deze motoren. Denk daarbij aan: Bij de 1.4TSI Turbo-Compressor (140-160-180PK) : Distributiekettingen rekken uit of raken van tijd.
Als je de voorkeur geeft aan de dieselmotor, kun je kiezen uit: De 1.6TDI motor in 90, 110 en 115 pk is het populairst voor zowel weg- als stadsverkeer.De 2.0 TDI 150pk motor: De laatste innovaties van het merk hebben deze versie beroemd gemaakt. Het is een uitstekende toerwagen en is zowel zuinig als efficiënt.
De Volkswagen Golf is over het algemeen een betrouwbare auto . In onze What Car? Reliability Survey van 2023 kwamen benzinemodellen op de 18e plaats van de 29 auto's in de categorie gezinsauto's, terwijl dieselmodellen zelfs hoger scoorden: op de 14e plaats.