Welk type collega vind je moeilijk om mee samen te werken hoe ga je hiermee om?

De Betweter. Een betweter is een collega die duidelijk laat merken alles beter te weten dan jij. Vooral de manier waarop hij dit communiceert, zijn tone of voice, roept vaak irritatie op bij anderen. Hij staat niet open voor jouw mening of ideeën en dat maakt het bovendien lastig met hem te communiceren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op banninkcoaching.nl

Hoe ga je om met moeilijke collega's?

Vervelende collega?9 tips hoe je hier het beste mee om kunt gaan!
  1. Blijf kalm. Laat je niet gek maken. ...
  2. Begrijp de onderliggende reden. ...
  3. Vraag je omgeving naar hun perspectief. ...
  4. Laat je collega weten waarom je iets doet. ...
  5. Bouw een 'relatie' op. ...
  6. Behandel je collega met respect. ...
  7. Focus op de oplossing. ...
  8. Negeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reiswerk.nl

Hoe gaan collega's met elkaar om?

Dankzij deze 10 tips verloopt de samenwerking met hen heel wat beter.
  1. Wees eerlijk. Hou je werk en privé liever gescheiden? ...
  2. Communiceer. Laat anderen weten waar je mee bezig bent, en maak duidelijke afspraken. ...
  3. Hou je vlinders getemd. ...
  4. Spreek met twee woorden. ...
  5. Relativeer. ...
  6. Werk samen. ...
  7. Wees assertief. ...
  8. Waardeer de anderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jobat.be

Hoe omgaan met collega's die hun werk niet doen?

Dan helpen de volgende zes tips je op weg.
  1. Verplaats je in je collega. ...
  2. Vraag je collega of je kunt helpen. ...
  3. Respecteer de privacy van je collega. ...
  4. Benoem de gevolgen zonder je collega te beschuldigen. ...
  5. Denk samen na over een structurele oplossing. ...
  6. Stap naar je leidinggevende (als al het andere niet werkt)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.indeed.com

Hoe samenwerken met collega?

Hoe verbeter ik de samenwerking met mijn collega's?
  1. Verdiep je in je collega's. Probeer je in te leven in je collega's. ...
  2. Maak duidelijk wat jouw rol en bijdrage is. ...
  3. Maak helder wat je bindt. ...
  4. Ga met elkaar in gesprek. ...
  5. Vergader efficiënt. ...
  6. Stel prioriteiten. ...
  7. Praat met elkaar en niet over elkaar. ...
  8. Sta open voor nieuwe initiatieven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nouvellecoaching.nl

Tell Me About A Time You Dealt With A Difficult Co-worker! (How to DEAL with a Difficult Coworker!)

22 gerelateerde vragen gevonden

Wat is nodig om goed samen te werken?

7 tips voor een goede samenwerking
  • Stel heldere doelen. ...
  • Wees betrouwbaar. ...
  • Wees écht geïnteresseerd in de ander. ...
  • Wees eerlijk, oprecht en transparant. ...
  • Wees je bewust van je eigen gedrag en dat van de ander. ...
  • Stel vragen aan elkaar. ...
  • Herken en erken het talent van een ander. ...
  • Het effect van een goede samenwerking.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op xl10.nl

Waar moet je op letten bij samenwerken?

Het blijkt dat er 6 factoren cruciaal zijn voor een succesvolle samenwerking in een team.
  1. Heldere doelstellingen. Dit lijkt logisch, maar hoe duidelijk zijn de doelstellingen voor iedereen? ...
  2. Gezamenlijke verantwoordelijkheid. ...
  3. Open communicatie. ...
  4. Wederzijds respect. ...
  5. Flexibel aanpassen. ...
  6. Initiatief tonen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op icm.nl

Wat is een moeilijke collega?

Een lastige collega is ook diegene die als heethoofd te karakteriseren is. Hij/zij is nogal onstuimig en snel ontvlambaar en kan behoorlijk driftig reageren wanneer je het met hem of haar aan de stok krijgt. En dat maakt dat je snel om de persoon heen loopt of eerst maar eens gaat kijken hoe de stemming vandaag is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Wat doe je als je collega niet komt opdagen?

Als je werknemer geen goede reden heeft voor zijn afwezigheid, dan mag je als werkgever ingrijpen. Je kunt een aantal dingen doen om je werknemer te bestraffen. Je kunt een officiële waarschuwing geven, een boete opleggen, loon inhouden of je werknemer ontslaan. Leg de regels en gevolgen goed vast.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemenmetpersoneel.nl

Wat is oncollegiaal gedrag?

Oncollegiaal gedrag staat met stip op nummer 1. ,,Collega's die alleen op hun eigen ambities zijn gericht en te weinig oog voor samenwerken hebben, daar houden we niet van.'' Scoren, dat vinden we zelf uiteraard helemaal niet belangrijk. Nee, zelf hebben we oog voor onze naaste collega's.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Wat zijn goede collega's?

Op de vraag aan welke eigenschappen de ideale collega moet voldoen is de top 5 als volgt: betrouwbaar, behulpzaam, talentvol, vrolijk en aardig. Eigenschappen die veel minder vaak worden genoemd zijn: slim, zelfverzekerd en bescheiden. In de huidige samenwerking met collega's kunnen nog wel wat dingen verbeterd worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Hoe laat je een team samenwerken?

11 tips voor succesvol samenwerken
  1. Formuleer de missie en het doel.
  2. Zorg voor een veilige en vertrouwde omgeving.
  3. Geef aandacht en steun.
  4. Beperk de belasting.
  5. Zorg voor goed persoonlijk contact.
  6. Moedig oplossingsgerichte communicatie aan.
  7. Faciliteer open dialoog.
  8. Luister naar elkaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mkbservicedesk.nl

Hoe omgaan met hypocriete collega's?

4 manieren om hiermee om te gaan
  1. Probeer empathisch te zijn. Stel jezelf even de vraag waarom die collega nu net zo onbeleefd reageerde. ...
  2. Laat je niet gek maken. Dat je collega per se brutaal en onbeschoft wil zijn, is zijn of haar probleem en niet het jouwe. ...
  3. Laat weten dat je zo'n gedrag niet oké vindt. ...
  4. Pluk de dag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jobat.be

Wat zouden je collega's over jou zeggen?

Hou je antwoord in ieder geval werkgericht en licht je antwoord met een voorbeeld toe. Maak hiervoor bijvoorbeeld gebruikt van de STAR-methode. Daarbij beschrijf je aan de hand van de punten Situatie, Taak, Actie en Resultaat een voorbeeld, waaruit jouw eigenschap of competentie blijkt, die een collega jou toedicht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hellotest.nl

Hoe overtuig je collega's?

De kracht van overtuigen in je vergadering

Grijp je kans en geef aan dat jij wel bereid bent om de taak op je te nemen. Benadruk dat je erg druk bent maar graag tijd vrij maakt om collega X te helpen. Door dit te benadrukken creëer je nog net iets meer goodwill bij je collega's dan wanneer je dit niet zou doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op debatinstituut.nl

Hoe word ik een betere collega?

Zo word je de leukste collega
  1. Communiceer. Hét middel om ervoor te zorgen dat jij een goede collega bent, is communicatie. ...
  2. Creëer sfeer. Niet iedereen is een extraverte gangmaker. ...
  3. Denk mee. ...
  4. Werk samen - niet op eilandjes. ...
  5. Neem verantwoordelijkheid - ook over dat wat je graag anders ziet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nationalevacaturebank.nl

Hoe ga je om met lastige medewerkers?

Enkele tips om moeilijke, maar getalenteerde medewerkers te managen
  1. Maak ze bewust van het effect van hun gedrag. ...
  2. Krijg begrip. ...
  3. Geef uitdagende opdrachten. ...
  4. Wees direct en geef voldoende feedback. ...
  5. Geen drama. ...
  6. Documenteer duidelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myrnacoachingconsulting.be

Hoe spreek je een collega aan op zijn gedrag?

Aanspreken op gedrag in 5 stappen
  1. Benoem het zichtbare gedrag. ...
  2. Geef de ander ruimte en vraag of hij/zij zich hierin herkent. ...
  3. Benoem wat er 'onder water' gebeurt – het effect op jou of de omgeving. ...
  4. Geef de ander ruimte en vraag of hij/zij zich dat kan voorstellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op secretaressenet.nl

Wat moet een leidinggevende niet doen?

Vijf dingen die je als leidinggevende NIET moet doen.
  • Doen alsof je 'one of the guys' bent. Helemaal hip tegenwoordig met al die coachende leiders. ...
  • Denken dat je alles beter weet. ...
  • Onzichtbaar en onbereikbaar zijn. ...
  • Veranderingen door anderen laten doorvoeren. ...
  • De massa volgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op businessfitscan.com

Welke soorten collega's zijn er?

9 soorten collega's die iedereen herkent
  1. De zeurkous. Of het nu gaat om iets persoonlijks of iets op professioneel vlak, zeurkousen zullen al-tijd iets vinden om over te klagen. ...
  2. Het 'ik-praat-altijd-over-mijn-kinderen'-type. ...
  3. De grapjas. ...
  4. Het alleswetende orakel. ...
  5. De stille held. ...
  6. De flirt. ...
  7. De hypochonder. ...
  8. De chatbox.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op famme.nl

Hoe belangrijk zijn leuke collega's?

Je bent gemotiveerder met leuke collega's

In een team waar je je thuisvoelt, weet je dat je sámen naar een doel toewerkt. Dat vergroot je motivatie en je betrokkenheid bij je organisatie. En dat werkt echt veel fijner dan wanneer je werk voelt als een moetje.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op happinez.nl

Hoe collega's beter leren kennen?

Hoe leer je je collega's beter kennen?
  1. Neem je tijd. Nieuwe collega's echt goed leren kennen lukt niet op een dag of een week. ...
  2. Toon interesse. De meeste mensen praten graag over zichzelf of hun interesses. ...
  3. Neem een open houding aan. ...
  4. Gebruik humor. ...
  5. Deel je kennis. ...
  6. Ken jezelf. ...
  7. Respecteer ieders grenzen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.indeed.com

Hoe kun je beter samenwerken?

10 tips om de samenwerking te verbeteren
  1. #1 Luister goed.
  2. #2 Wees empathisch.
  3. #3 Stel je open voor je collega's.
  4. #4 Wees professioneel.
  5. #5 Denk in oplossingen in plaats van problemen.
  6. #6 Voorkom het kiezen van een kant.
  7. #7 Zoek een compromis.
  8. #8 Doe aan teambuilding.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wetalent.nl

Wat is een succesvolle samenwerking?

Succesvol samenwerken is een gerecht van vijf ingrediënten die moeten samensmelten: (1) een gedeelde ambitie, (2) recht doen aan belangen, (3) een professionele organisatie, (4) de juiste groepsdynamiek en (5) het juiste proces.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mmgadvies.nl

Hoe communiceer je met je collega's?

Communiceren met collega's: zo doe je dat
  1. Luister naar elkaar. Effectieve communicatie is tweerichtingsverkeer. ...
  2. Respecteer elkaars communicatievoorkeuren. ...
  3. Durf feedback te geven. ...
  4. Kies het juiste moment. ...
  5. Vergader efficiënt. ...
  6. Bouw aan relaties, maar blijf professioneel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op roberthalf.nl

Populaire vragen

Volgende artikel  
Is airsoft een wapen?