Als je kijkt naar cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)Internetaankopen CBS: 2020 , 2021, 2022 en 2023, dan is de categorie kleding- schoenen en accessoires de grootste als het aankomt op online aankopen.
Welke producten hebben de grootste winstmarges? Producten die zich richten op een niche hebben vaak de grootste winstmarge. Kinderproducten en kaarsen staan bekend om hun potentieel voor hoge marges. Daarnaast kun je ook een hoge marge realiseren op meubels en sieraden.
Wat is het meest winstgevend om te kopen en verkopen?
Eigenlijk zijn oude en vintage dingen over het algemeen de beste dingen om te kopen en door te verkopen. Het doorverkopen van schoenen en sneakers, vintage sieraden en accessoires, maar ook keukengerei en entertainmentproducten kan ook erg winstgevend zijn.
Wat is het meest verkochte product in de supermarkt?
Alcohol en vlees verkopen het best in de supermarkten, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI. De omzet van alle supermarkten samen bedroeg vorig jaar 45,1 miljard euro: 100 miljoen meer dan in 2020. In de categorie vlees wordt kip met 980 miljoen euro omzet het best verkocht.
Deze commerciële feestdag mag je niet missen als verkoper! Populaire cadeautjes zijn chocolade, kaartjes, parfum, bloemen, kleding, juwelen en knuffels... en vergeet niet de decoraties! Alles met hartjes zal scoren.
De producten met de hoogste winstmarges zijn die waarbij de kosten om iets te maken aanzienlijk lager zijn dan de prijs die klanten ervoor willen betalen. Speciale producten die een nichemarkt aanspreken, kinderproducten en kaarsen staan erom bekend dat ze potentieel hoge marges hebben.
5% wordt als een lage marge beschouwd. Ondernemingen met lage marges hebben doorgaans hoge bedrijfskosten of verkopen producten met lage prijzen. 10% wordt als een gezonde marge gezien.
1. Saudi Aramco – $247,43 miljard. In 2023 genereerde Saudi Aramco, de Saoedische oliegigant, de hoogste netto-omzet wereldwijd, met winsten van meer dan $247 miljard US dollar.
Je kunt de winstmarge berekenen per product of voor de totale verkoop, gebaseerd op inkoop- en verkoopprijs. Een goede winstmarge geeft inzicht in de winstgevendheid van je bedrijf, maar hoger is niet altijd beter. Als vuistregel geldt een nettowinstmarge van 10% als gemiddeld, 20% of hoger als goed, en 5% als laag.