De gekochte coins kun je gebruiken om je favoriete TikTokker een cadeautje te sturen; deze cadeautjes worden gifts genoemd. Gifts zijn er in allerlei verschillende prijsklassen. Een roos kost 1 coin (ongeveer 1,5 cent) maar er zijn ook gifts die wel 30.000 coins (ongeveer 400 euro) kosten.
Tijdens de livestream kunnen volgers namelijk 'gifts' geven. Dat zijn symbooltjes zoals rozen of diamanten waarvoor je een som moet betalen aan TikTok. Daarvan gaat 20 procent naar de persoon die de livestream houdt, de rest gaat naar het platform.
De TikTok-battle is dus een heus verdienmodel: een waarde van een gift varieert van 1 cent tot wel 250 euro. En wekelijks worden in Nederland miljoenen gifts gestuurd. Vooral TikTok verdient er een hoop aan, want naar verluidt gaat zeker 70 procent van de donaties naar dat platform.
Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
De enige manier waarop gebruikers TikTok munten kunnen kopen, is binnen de app zelf. Je kunt naar je profiel gaan en het menu kiezen om toegang te krijgen tot de instellingen. Hiermee krijg je toegang tot het saldo, dat eerder gekochte munten toont en de mogelijkheid om nieuwe te kopen.
Een roos kost 1 coin (ongeveer 1,5 cent) maar er zijn ook gifts die wel 30.000 coins (ongeveer 400 euro) kosten. Je kunt jouw idool alleen maar een gift sturen als hij of zij een live video maakt.
Wij gaan voor TikTok doorgaans uit van een gemiddelde CPM van € 10-15. Een rekenvoorbeeld: influencer X heeft 100.000 volgers en het gemiddelde bereik van de laatste 5 posts is 40.000. Met een CPM van € 10 is een TikTok post naar verwachting dus € 400,- waard.
Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen. YouTubers als EnzoKnol hebben natuurlijk veel meer views, en verdienen dus ook meer.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Hoe vaak moet je posten op TikTok? Post 1 tot 3 keer per dag een nieuwe video voor een optimaal bereik. Door regelmatig te posten vestig je je als een serieuze TikTok Creator in het algoritme van TikTok.
Met vooral parodieën op trucs die mensen in andere filmpjes laten zien, kreeg hij in ruim twee jaar tijd bijna 144 miljoen volgers op TikTok. Afgelopen week werd Khaby Lame (22) de populairste tiktokker ter wereld.
1. Scott Hentzepeter (@scottsreality) – 36.3 miljoen volgers.
Je verdient geld met TikTok door te adverteren, affiliate links te plaatsen, samen te werken met bekende merken, succesvolle TikTok-accounts te verkopen of door TikTok-consultant, -manager of -influencer te worden.
LIVE-cadeaus is een functie waarmee, als deze actief is op je account, je kijkers op je TikTok-video's kunnen reageren om waardering voor je content te tonen. LIVE-cadeaus is een manier om diamanten te verzamelen van TikTok. Diamanten kunnen vervolgens bij TikTok worden ingewisseld voor geld.
Probeer bijvoorbeeld ook eens af te wisselen met gasten. Goed om te weten, is dat je pas live kan gaan op TikTok vanaf 1000 volgers!
Zo zou een influencer met 100.000 volgers op Instagram zo tussen de 2.000 en 2.500 euro per post kunnen vragen, terwijl dat bedrag voor celebrities met vier tot twintig miljoen volgers wel kan oplopen tot 15.000 euro per post.
Volgens data van WebFX zijn dit de mogelijke prijzen voor influencer-marketing op YouTube: 200 dollar per video voor een YouTuber met 10.000 abonnees. 2.000 dollar per video voor een YouTuber met 100.000 abonnees. 20.000 dollar per video voor een YouTuber met 1.000.000 abonnees.
Ryan Kaji – ($ 27 miljoen)
Ryan's World is de naam van het YouTube kanaal van Ryan Kaji die wordt gerund door zijn stiefzus en ouders. Het 10-jarige mannetje heeft 31,4 miljoen abonnees. Er komt bijna elke dag een nieuwe video online.
1. Nikkie de Jager (NikkieTutorials) De meest bekende en rijkste Nederlandse Youtuber is Nikkie de Jager. Haar YouTube kanaal NikkieTutorials heeft inmiddels 13.8 miljoen abonnees en haar populairste video is maar liefst 42 miljoen keer bekeken.
Om geld te verdienen met YouTube, moet je het afgelopen jaar minimaal 1.000 abonnees en 4.000 kijkuren hebben gehaald. Zodra je dat hebt bereikt, kun je je aanmelden voor het YouTube-partnerprogramma en inkomsten genereren met je kanaal via advertenties, abonnementen en kanaallidmaatschappen.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)