Long-tail keywords zijn zoektermen die doorgaans specifieker van aard zijn en kennen dus minder maandelijks zoekvolume dan 'short-tail keywords'. De naam 'long-tail' verwijst naar het lange stuk in een lijndiagram die u krijgt als u het aantal zoekwoorden tegenover het maandelijks zoekvolume zet.
Wat zijn long tail zoekwoorden
Met short tail zoekwoorden richt je op een zoekterm die uit één of twee woorden bestaat, bij long tail zoekwoorden kies je voor termen die uit drie of zelfs meer woorden bestaan.
Een short tail keyword is één zoekwoord of een kleine combinatie, zoals bijvoorbeeld 'auto'.Een long tail keyword daarentegen bestaat uit drie of meer zoekwoorden. Een voorbeeld van een long tail keyword is 'Witte auto kopen Groningen'.
Long tail en short tail zijn type zoekopdrachten die gedaan worden in zoekmachines zoals Google. Onder long tail verstaan we alle zoekopdrachten van vier woorden of langer.Short tail zijn alle zoekopdrachten die bestaan uit één, twee of drie woorden. Ongeveer 70% van alle zoekopdrachten in Google is long tail.
Short tail zoekwoorden bestaan uit woorden die heel algemeen zijn, zoals 'broek', 'koffie' of 'auto'. Deze zijn erg breed en hebben vaak veel zoekvolume. Helaas is de concurrentie meestal wel erg hoog bij short tail zoekwoorden en is het dus lastig om een hoge positie in zoekmachines te krijgen.
Uit een onderzoek van maar liefst 9,5 miljard zoekwoorden ontstond de onderstaande top 10 van meest gebruikte zoekwoorden: Youtube (1,361,079,416 zoekvolume) Facebook (1,204,988,365) Google (616,128,363)
Idealiter wil je goed scoren voor een zoekwoord waar veel naar gezocht wordt, wat super relevant is voor jouw bedrijf en waar de concurrentie niet al te sterk voor is. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Veel algemene zoekwoorden hebben een hoog zoekvolume. De concurrentie is echter ook enorm.
Long tail zoekwoorden zijn specifiek en vaak een stuk langer dan de korte zoektermen met hoge maandelijkse zoekvolumes. Long tail is een term die in SEO vaak gebruikt wordt, maar daarnaast ook bij Google Ads, omdat bij dit advertentieplatform geadverteerd wordt op zoekwoorden.
Wat is zoekvolume? Het zoekvolume geeft aan hoeveel naar een zoekwoord wordt gezocht in een bepaald tijdsbestek. Daarmee geeft zoekvolume dus een indicatie van hoeveel verkeer een bepaalde zoekterm voor jouw website kan opleveren.
Een keyword is in het Nederlands een zoekwoord. Dit is een woord dat in Google wordt gebruikt om naar iets te zoeken (vandaar de naam zoekwoord). Zoekwoorden worden in zoekmachine marketing gebruikt om advertenties voor in te kopen of landingspagina's voor te optimaliseren.
Zo maak je SEO-webteksten makkelijk leesbaar:
Schrijf in korte, duidelijke zinnen. Schrijf korte alinea's (50 tot 70 woorden) Maak slim gebruik van bullet points, tabellen en afbeeldingen. Begin met je belangrijkste punten en leg die daarna pas uit: zo hou je de aandacht vast.
Wat is het? Long tail marketing legt de focus op producten waar minder vraag naar is en hierdoor minder omzet realiseren. De theorie achter een long tail marketing strategie zegt dat deze producten bij elkaar een groter marktaandeel kunnen innemen dan andere producten.
Generieke en longtail zoekwoorden : generieke zoekwoorden bestaan uit één woord, bijvoorbeeld 'damesschoenen'. Longtail zoekwoorden bestaan uit meerdere woorden, zoals 'kwalitatieve leren damesschoenen Amsterdam'.
Gemiddeld gezien hebben de zoekwoorden een gemiddelde kost-per-klik tussen de €1 en €2 in het zoeknetwerk. In het displaynetwerk zijn de klikken vaak goedkoper, meestal onder €1.
Veel mensen zich in eerste instantie alleen op zoekwoorden met een hoog zoekvolume. Vaak worden deze ook wel short tail zoekwoorden genoemd (zoekwoorden bestaande uit 1, 2 of 3 woorden). Over het algemeen geldt hoe breder het zoekwoord, hoe hoger het zoekvolume maar ook een lagere conversie.
Vluchtige Organische Stoffen. Vluchtige organische stoffen, aanduiding die ook voor koolwaterstoffen gebruikt wordt. vluchtige organische stoffen (VOS) Een VOS is een organische verbinding van antropogene aard met uitzondering van methaan, die bij 293,15 K een dampspanning heeft van 0,0...
De inhoud of het volume van een voorwerp (lichaam) is de grootte van het gebied dat door dit voorwerp wordt ingenomen in de driedimensionale ruimte. Als basis in drie dimensies geldt dat de inhoud van een rechthoekig blok gelijk is aan lengte × breedte × hoogte.
Sommige mensen noemen SEO zoekwoorden ook wel “focus woorden”. Een zoekwoord is een woord (of woorden) die de content op je pagina zo goed mogelijk beschrijft. Het is DE zoekterm die mensen gebruiken en waarop je wilt dat jouw pagina bovenaan staat in de zoekresultaten.
SEO zoekwoorden: geen meta keywords!
Goede SEO zoekwoorden worden gebruikt in de title tag, de paginatitel, de meta description en de tekst van de pagina. Voor iedere pagina kiest u maar één SEO zoekwoord of zoekterm (meerdere woorden die bij elkaar horen, zoals 'online marketing' of 'seo zoekwoorden kiezen').
Maak bijvoorbeeld gebruik van de Google Keyword Planner. Dit is een gratis analysetool van Google Ads. Met deze tool kun je zien hoe vaak een woord of woordgroep wordt gegoogled. Zo zie je direct of er op de woorden in jouw lijstje wordt gezocht of dat je beter voor een ander woord kunt kiezen.
Kennisbank: In juni 2023 werd er 31.5 miljoen keer naar de term “Translate” (vertaal) gezocht.
De Golden Retriever steekt er met kop en schouders bovenuit met gemiddeld 60.500 zoekopdrachten per maand. Ook de Border Collie en de Duitse Herder zijn favoriet in de zoekmachine.
In de toplijstjes van dit jaar is 'Oekraïne' een van de meest gezochte termen in Google. Daarnaast scoren de zoekopdrachten 'Ali B', 'Queen Elizabeth' en 'Quarantaine regels' hoog. Elk jaar brengt Google 'Year in Search' uit. Dat is een overzicht van trending zoekopdrachten in Nederland van het jaar.