Balmain zegt dat de broek zo duur is door 'de hoogwaardige materialen'.
Op de Amsterdamse P.C. Hooftstraat opende op 17 februari Karmaloog, de duurste winkel van Nederland. Een jas van een ton of schoenen van 38.000 euro: niets is te gek voor Karmaloog, de duurste winkel van Nederland die op 17 februari is geopend. Bedoeld voor de rich and famous die uniek willen zijn.
De P.C. Hooftstraat in Amsterdam is de duurste winkelstraat in Nederland met een tophuurprijs van EUR 2.650 per m2 per jaar en neemt hiermee de positie over van de Amsterdamse Kalverstraat, tot voor de pandemie de duurste winkelstraat in Nederland.
Voor hettweede jaar op rij is Nike het meest waardevolle kledingmerk ter wereld, aldus de Brandz top 100 van onderzoeksbureau Millward Brown.
Marokkaans-Nederlandse jongeren dragen graag kleding van Louis Vuitton, Gucci en Armani. Waarom eigenlijk? Documentairemakers Elise Roodenburg en Soufyan el Hammouti zochten het uit.
De leukste tiener en puber kleding
Populaire merken zoals: Vans, Levi's, Bellerose, Hound en Lyle & Scott en voor elke tiener kleding en accessoires die bij zijn of haar stijl passen. Van cute tot lazy en van feestelijk tot sportief. Met de tienerkleding collectie van Micky Blue kun je eindeloos combineren.
Beroemdheden als Lindsay Lohan, Snoop Dogg, Grace Jones en Rita Ora.
Het meest waardevolle merk blijft Apple (408,251 miljard dollar, +26 procent), gevolgd door Amazon (249,249 miljard dollar, +24 procent) en Microsoft (210,191 miljard dollar, +27 procent). Google, Samsung, Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz, McDonald's en Disney vervolledigen de top tien.
Gucci heeft, zoals alle bedrijven die kleding en dergelijke maken, eigenlijk een keuze: Dure producten aan rijke mensen verkopen.Dure producten aan niet-rijke mensen verkopen.
Wat is brand design? Bij brand design draait alles om het creëren van een merkidentiteit die de kernwaarden van jouw merk perfect weerspiegelt. Een brand designer ontwerpt elementen die de branding van je bedrijf vormgeven en de persoonlijkheid van je merk vertegenwoordigen.
In zwarte kleding worden rimpels en oneffenheden benadrukt en dat is niet wat je wilt. De meeste vrouwen lijken ouder in zwarte kleding. Draag kleuren die jouw mooier, stralender en jonger maken. Probeer eens een marineblauw of antracietgrijs als basis in plaats van zwart.
Doorschijnende stoffen
Het is geen verrassing dat (semi-)transparante stoffen in de mode zijn in de zomer van 2023. Bij grote modehuizen zoals Chanel, Saint Laurent en Acne Studios zagen we doorschijnende stoffen volop voorbijkomen. Victoria Beckham koos zowel voor lichte als donkere transparante stoffen.
Moncler maakt zijn kleding in Europa. De productie in Europa is een stuk duurder dan wanneer ze in andere landen zoals China zouden worden gemaakt, waar de productiekosten over het algemeen lager zijn. De jassen worden voornamelijk gemaakt in Roemenië, Georgië, Hongarije, Armenië en Moldavië.
Het merk richt zich op verschillende doelgroepen, waaronder studenten, bergbeklimmers, wandelaars, wintersporters en atleten in uithoudingssporten.
De Burberry-producten worden al jaren veelvuldig vervalst en dat deed het imago van het modehuis geen goed. De organisatie wil weer als luxe te boek staan en dan kunnen haar spullen niet voor een bodemprijsje in de uitverkoop zijn, is de gedachte.
De modegigant werd de afgelopen vier jaar groot via apps als TikTok en Instagram. Daar proberen ze via advertenties en influencers vooral tieners, twintigers en dertigers te overtuigen om te kopen. Klanten die veel kopen, kunnen punten sparen, waardoor ze nog eens korting krijgen op de al lage prijzen.
'Omdat goedkopere kleding van lagere kwaliteit relatief snel kapotgaat – en je het dus moet vervangen – is het beter om een duurder kledingstuk van betere kwaliteit te kopen, dat je veel vaker kunt gebruiken. Kwaliteit boven kwantiteit is altijd een goede keuze; dan ben je per draagbeurt ook minder geld kwijt.