Post gericht aan een antwoordnummer hoef je niet te frankeren. De ontvanger betaalt de verzendkosten. Een postzegel plakken is dus niet nodig.
Stuurt u een gewone brief naar een antwoordnummer? Dan hoeft u er geen postzegel op te plakken. De ontvanger betaalt dan uw verzending.
Een antwoordnummer is in Nederland een postbus waar de ontvanger de kosten voor het versturen van de zending betaalt. Hierdoor hoeft de verzender geen frankering te betalen.
Veelgestelde vragen Kan ik een pakket versturen naar een postbus- of antwoordnummer? Nee, helaas kun je bij DHL Parcel geen pakket versturen dat is geadresseerd aan een postbusnummer of antwoordnummer.
Als je een brief stuurt naar een postbusadres, dan is het aantal postzegels dat je moet plakken afhankelijk van het gewicht van de brief. Dit is dezelfde regel als bij het versturen van post naar een gewoon adres in Nederland of het buitenland.
In principe kunnen alle soorten post naar een antwoordnummer worden gestuurd. Denk aan: Briefpost en brievenbuspakjes. Pakketten Aangetekende post*
Wist je dat je op www.antwoordnummer.nl gratis de antwoordnummers op kunt zoeken? Er staan op de site 13355 antwoordnummers en 1789 gratis telefoonnummers. Doe er je voordeel mee! Een alternatief is telefoonnummeropzoeken.nl.
Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket. Zorg dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
Echter track trace bij zendingen aan bedrijven via antwoordnummer werkt niet.
Met Aangetekend Mailen kunnen documenten 'Beveiligd en Rechtsgeldig' worden verzonden. Waarom zou je er dan nog voor kiezen om deze fysiek te versturen? Hierdoor is het mogelijk om het huidige reguliere postproces te doen vervangen voor het als bewezen en rechtsgeldig te versturen via deze unieke digitale wijze.
Hoe bewijs je dat de brief is aangekomen? De eerste ingeving is de brief aangetekend per post te versturen. De post geeft de afzender een bewijs van verzending en daarmee schijnt het bewijs geleverd te zijn.
Het tarief van een postzegel bij een enkelvoudige aankoop zal €1,19 voor Non Prior en €1,89 voor Prior per stuk kosten!
Geen postzegels, rit naar de post of naar het belastingkantoor meer nodig. Met Tax-on-web kan je onmiddellijk berekenen hoeveel belasting je zult moeten bijbetalen of hoeveel je zal terugkrijgen.
Retourzending via een C&A-filiaal werkt als volgt: vul het meegeleverde retourformulier in en leg deze samen met het/de te retourneren artikel(en) in het pakket. Sluit het pakket, plak de meegeleverde retoursticker op en breng het pakket en ontvangstbewijs tijdens onze openingsuren naar een C&A-filiaal in Nederland.
De combinatie van een postbusnummer en de frankering "geen postzegel nodig" kan normaliter niet samengaan. De genoemde frankering kan alleen gebruikt worden als de envelop gericht is aan een antwoordnummer.
Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval. Gratis retourneren is een service, maar zeker geen verplichting.
Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.
Met een antwoordnummer betaal je de portokosten van een poststuk en niet je klant. Je klanten sturen dan gratis hun reactie naar jou terug. Hierdoor profiteer je van een verhoogde respons op jouw mailings.
Iedere postbus heeft een nummer, dat tegelijk het postadres vormt. Een postbusnummer bestaat uit minimaal één en maximaal vijf cijfers. De adressering van de meeste postbussystemen ziet er als volgt uit: postbus <postbusnummer>
Een aangetekende brief binnen Nederland per post kost tegenwoordig ruim €9,- per stuk. Daar komt bij dat je afhankelijk bent van de postbode wanneer hij of zij dit aflevert. Met de inzet van Aangetekend Mailen stuur je voor slechts €2,50 een digitale aangetekende brief.
PostNL geeft daarvoor geen garantie, er is sprake van een zogenaamde inspanningsverplichting. Binnenlandse post wordt als vermist beschouwd wanneer deze niet is bezorgd en niet binnen 30 dagen na de verzending kan worden opgeleverd. De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief bedraagt €50.