Offerte per mail voorbeeld ter inspiratie Hartelijk dank voor uw offerte aanvraag. Het doet het ons genoegen u de volgende offerte aan te mogen bieden voor het leveren van: [Hier een beschrijving van de werkzaamheden of te leveren product en eventueel afbeeldingen ter verduidelijking]
Beschrijf uw werkzaamheden duidelijk
Beschrijf in uw offerte welke werkzaamheden u precies voor uw klant gaat doen. Of welke producten of diensten u gaat leveren. Vermeld ook de voorwaarden, zoals de planning en uw uurtarief.
De afsluiting van een brief kan al net zo stoffig zijn, denk maar aan 'Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd'. Schrijf bijvoorbeeld eens in de volgende stijl: “Meneer Jansen, ik ben benieuwd naar uw reactie op de offerte.Volgende week neem ik contact met u op om deze verder door te spreken.
Daarvoor hoeft de offerte niet fysiek te worden ondertekend: een ingescande handtekening wordt door de rechtspraak al langer aanvaard en ook de wetgever stelt het gewoon gelijk met een handgeschreven handtekening. Bewaar de mail en de offerte met de ingescande handtekening en u staat voldoende sterk in de schoenen.
Offerte aanvraag
Geachte heer/ mevrouw, Wij verzoeken u een offerte uit te brengen met betrekking tot (omschrijving van het project, van hetgeen waar je een offerte voor aanvraagt). Geef een korte omschrijving van de diensten en/ of producten, de naam van het project, de omschrijving van de werkzaamheden.
In afwachting van uw antwoord verblijf ik, In het vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik. Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest, verblijf ik.
Afsluiting brief, afsluitende zin
Na het inhoudelijke gedeelte van je brief sluit je af met een afsluitende zin. Dit kunnen verschillende soorten afsluitingen zijn, afhankelijk van wat je van de lezer als vervolg wil op je brief.
In een goede offerte staan in ieder geval de volgende gegevens: Contactgegevens van je bedrijf, plus het bankrekeningnummer, btw-nummer en het nummer van de Kamer van Koophandel (net als op een factuur eigenlijk). Als je je bedrijfslogo toe kunt voegen is dat natuurlijk nog beter. De gegevens van de klant.
Hartelijk dank voor uw offerte aanvraag, bijgesloten vindt u onze scherpe aanbieding. wij u graag vrijblijvend onze offerte aan. Zoals afgesproken ontvangt u hierbij onze offerte voor [beschrijving werkzaamheden]. Met genoegen bieden wij u vrijblijvend onze offerte aan.
Een offerte is een formeel schriftelijk aanbod voor een potentiële klant. Je beschrijft minstens welke producten of diensten je als bedrijf gaat leveren aan de klant. Naast de beschrijving van producten en diensten vermeld je natuurlijk je prijs en je algemene en specifieke voorwaarden.
De ideale offerte is eigenlijk een schriftelijke bevestiging van hetgeen je met de klant besproken hebt. Je hebt een of enkele gesprekken met de klant gehad en je weet precies waar hij behoefte aan heeft en wat jij voor hem kunt betekenen. Aanleiding, behoeften, jouw oplossing, prijs en voorwaarden, enz.
Een vrijblijvende offerte betekent dat je als verkoper het aanbod nog kan aanpassen of herroepen zolang het nog niet aanvaard is. Is het aanbod aanvaard? Dan kan je alleen nog je offerte aanpassen of herroepen als je dat direct na aanvaarding doet. Dus samengevat: een overeenkomst is bindend.
Nee, een offerte maken is niet verplicht.
Dit zorgt voor duidelijkheid voor alle partijen en voorkomt misverstanden. Het is daarentegen in de meeste situaties wél verplicht om een factuur uit te schrijven.
Wat verwacht ik van u? Omdat reparatie of vervanging geen optie is, vraag ik u om een korting van [bedrag] euro. U kunt het bedrag overmaken op [uw rekeningnummer] ten name van [uw naam]. Ik zal u daarna niet meer aanspreken op het foutje waarvoor ik de korting krijg.
Soorten offertes
Vaste offerte. Een vaste offerte is geldig tot een bepaalde datum. Tijdens deze periode ben je als leverancier verplicht tot het nakomen van je aanbod. Je mag niet terugkomen op je voorstel voordat de geldigheidsduur afloopt.
Nee, een offerte is een vrijblijvend aanbod. Op basis van de offerte kan een potentiële klant besluiten wel of niet in te gaan op het aanbod. Heb je de klant overtuigd? Vraag de klant om de offerte te ondertekenen.
Wanneer de ontvanger en jij elkaar al beter kennen, kan je de e-mail ook beginnen met “Beste …” of een vriendelijk “Goedendag”. Alleen onder collega's is “Hallo” of “Hi” acceptabel.