De Twingo is leverbaar met twee motoren: een met (TCe) en een zonder turbo (SCe). De testauto is voorzien van de motor zonder turbo en daarvan zijn de luchtinlaat en de software gewijzigd. Hierdoor is het verbruik verlaagd, terwijl het vermogen is toegenomen.
De Renault Twingo is er met een 1.2 16V benzinemotor (75 pk) en een dCi 1.5-liter dieselmotor (85 pk).
Ervaring met Renault Twingo 0.9 Tce Intens: Fijne auto met goede rijeigenschappen. Stuurt voldoende zwaar en alleen bij harde wind en storm zijwindgevoelig. De turbo motor maakt het ook een lekkere auto voor op de snelweg. De Intens uitvoering is compleet en luxe.
De Renault Twingo heeft een ingeschatte actieradius van 143 km die je matig kan noemen. Daarbij heeft hij een topsnelheid van 135 km/h, wat veel lager is dan het gemiddelde. Van 0-100 accelereert de elektrische Renault Twingo in 12.9 seconden, wat veel sneller is dan een auto binnen het submini segment.
De Renault Twingo is een fris ogende auto die best wat in zijn mars heeft. Voor korte ritten en voor stadsgebruik is hij prima geschikt, voor langere reizen is hij Spartaans. Dan ga je merken dat hij op de snelweg best lawaaiig is, de stoelen weinig steun bieden en de 1.2-motor wat trekkracht tekort komt.
Benzinemotoren gaan gemiddeld 250.000 kilometer mee. Bij goed onderhoud kan het vaak nóg meer kilometers maken. Dieselmotoren houden het langer vol. Zij kunnen zeker de 350.000 op de kilometerstand aantikken.
Distributieriem vervangen Renault Twingo kosten ✔️ Prijs v.a. € 379.
Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 4,30 liter per 100 km en hij weegt 918 kg. De APK is geldig tot 17-01-2023 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 80,83 per kwartaal.
Vanaf oktober staat de Renault Twingo Energy TCe 90 EDC in de Nederlandse showrooms voor een prijs van 14.690 euro voor de Expression-uitvoering. De luxere Dynamique is er vanaf 16.490 euro.
Flins wordt omgetoverd
Momenteel bouwt het merk er nog de Zoe en Nissan de Micra. De fabriek, die in 1952 werd geopend, begon met de productie van de Renault Dauphine. In de loop der jaren werden er bekende modellen als de 8, 4, 5, Supercinq, Clio en Twingo gebouwd.
De Suzuki Celerio is volgens WhatCar de meest betrouwbare compacte auto. Het model heeft zelden problemen en de betrouwbaarheidsindex is 98,9 procent. Op plek twee staat de Honda Jazz met een betrouwbaarheidsscore van 98,3 procent. De Dacia Sandero staat op plek drie met een betrouwbaarheidsscore van 97,9 procent.
Populaire maand september: over het algemeen is september een populaire maand om een auto te kopen. Deze maand komen er veel nieuwe auto's op de markt, dus ook de verkoop tweedehands auto's gaat hiermee omhoog.
Hoe zuinig uw auto is, wordt onder andere bepaald door het soort motor. Zo verbruikt een 2-liter vaak meer dan een auto met een cilinderinhoud van 1.4.
Bij uw Renault Twingo adviseren wij eens per 120.000 kilometer of eens in de 6 jaar (wanneer u niet aan het aantal kilometers bent gekomen) de distributieriem ter vervangen. Dit doordat de distributieriem niet alleen door het aantal kilometers, maar ook door ouderdom slijt.
De Twingo vanaf 2014 is voorzien van een distributieketting. Een distributieketting is onderhoudsarm. Dat wil zeggen dat er vooraf geen moment is vastgesteld waarop de ketting met toebehoren moet worden vervangen.
Uw Renault Captur 0,9 TCE met 66 kW motor beschikt over een distributieketting en géén riem. Renault geeft om die reden daarom ook geen vervangingstermijn op.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power kun je het beste gaan voor Lexus, Porsche, Toyota of Volkswagen. Het Britse What Car maakte een top zes van Suzuki, Lexus, Toyota, Kia, Mitsubishi en Subaru. De conclusie is dus duidelijk: met een Japanse auto, met name een Toyota of een Suzuki, zit je vaak wel goed.
Over het algemeen kunnen we zeggen dat bij veel kilometers op jaarbasis de kilometerstand belangrijker is. Bij weinig kilometers op jaarbasis zal het bouwjaar zwaarder wegen. Na 7 jaar 140.000 km is 20.000 km/jaar.
De Renault Twingo is één van de weinige auto's waar de motor achter te vinden is, in plaats van voorin. Maar welke voordelen levert dat precies op? Door de motor achterin te verplaatsen, wordt de neus van de auto korter dan die van veel andere modellen.