Waar let je op als je een artikel in de winkel zet?
Zet producten met een hoge winstmarge dus aan de rechterkant van de looproute en zet duidelijke richtingaanwijzers neer. Vaak weten klanten al wat ze willen kopen, voordat ze je winkel binnenstappen. Goed verkopende artikelen kun je dus aan het einde van de winkelroute zetten.
We kunnen winkelbeleving het best omschrijven als de zintuigelijke ervaring die de klant krijgt tijdens zijn winkelbezoek. Dit op basis van een combinatie van sfeer en merkbeleving.
Regelmatig verlotingen doen. Gasten houden ervan de mogelijkheid om iets te winnen. Laat jouw restaurant zich onderscheiden van de concurrentie door bijvoorbeeld twee verlotingen per maand te doen voor een gratis lunch of diner voor twee personen.
Waarom winkels veel aandacht besteden aan hun Winkelexterieur?
De volgende punten helpen consumenten letterlijk over de drempel met winkelcommunicatie: Uw winkelnaam staat duidelijk op de gevel. Mensen zoeken herkenning. Uw exterieur (etalage, entree) geeft een juist beeld van wat uw winkel te bieden heeft.
E-mail, internet en de post. Dat zijn de middelen waarmee u consumenten het beste kunt benaderen. Tips om dat zo effectief mogelijk te doen. Uit het eerste 'Trendonderzoek Dialoogmedia' van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.
Volgens onderzoek van de Bain and Company kost het aantrekken van een nieuwe klant 6 tot 7 keer zoveel dan het behouden van een bestaande klant. Daarnaast stellen ze dat 5% meer klantbehoud zou kunnen leiden tot het verhogen van de 75% winstgevendheid van de organisatie.
Wat zijn de belangrijkste doelen voor uw bedrijf geweest in de voorbije 12 maanden? Hebt u die doelen gehaald en wat was de impact ervan? Wat zijn uw bedrijfsdoelen en uitdagingen voor de komende 12 maanden? Hoe plant u die doelen te bereiken?
Mensen die sterk en vol zelfvertrouwen communiceren, zijn uitstekende verkopers. Vooral onderhandelingsvaardigheden zijn belangrijk en kunnen het verschil maken tussen een succesvolle verkooptransactie en het verliezen van de kans aan een concurrent. Dit zijn zeer gewaardeerde factoren in een verkoopomgeving.
Geloof in het product, toon oprechte interesse in de klant en betrek de hem/haar in het gesprek. Op die manier kun je adequaat inspelen op de behoefte van de klant en de juiste oplossing bieden. Zorg ervoor dat je het verkoopproces begrijpt en dat je kunt opvolgen wat je aan de klant hebt belooft.
Licht dan je personeel, klanten, leveranciers en andere partners in. Goede communicatie binnen en buiten de organisatie is belangrijk bij het verkopen van je bedrijf, voor de betrokkenheid en de toekomst van de onderneming.
Vooral in combinatie met een goede service kan bijverkoop zorgen tot een toename van de omzet per vierkante meter. De klant wordt er gelukkig van en een gelukkige klant koopt meer."
Verkoopbevordering of verkooppromotie (Engels: Sales Promotion) is een handeling die verricht wordt om de aankoop van producten bij de klant aan te moedigen, en het koopgedrag op korte termijn te beïnvloeden.