Een Autowasser in Nederland verdient gemiddeld € 1.835 bruto per maand. Salarissen variëren van € 1.560 (laag) tot € 2.115 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
“Wij willen ook dat de klant geld verdient met autowassen.” De investering in een wasstraat is niet gering. Een compleet uitgevoerde roll-over kost al gauw rond de 75.000 euro, een volledige kettingwasstraat kan zelfs 3 tot 4 ton kosten, afhankelijk van de wensen en mogelijkheden van de ondernemer.
Grand View Research schat dat de markt voor carwash in 2018 wereldwijd zo'n 33 miljard dollar omvatte (ruim 30 miljard euro). Het bureau gaat uit van een jaarlijkse groei van 3,2 procent tot aan 2025. Voor Nederland schat sales- en marketingmanager Peter van der Veen van Washtec die markt op zo'n 240 miljoen euro.
Meestal liggen de prijzen van de basisprogramma's (wassen met hoge druk en shampoo/zeep, met of zonder drogen) rond de €5,00. Daarna loopt het per extraatje ongeveer met eurootje of anderhalf op. Dus wil je bijvoorbeeld een programma met wassen, drogen en extra schoonmakende zeepmiddel, dan betaal je ongeveer €6,50.
Om een self carwash te beginnen heeft u twee vergunningen nodig. De eerste is een stedenbouwkundige vergunning waarmee u toestemming krijgt om te bouwen op het door u uitgekozen stuk grond. Daarnaast heeft u ook een milieuvergunning nodig die bewijst dat uw self carwash zich houdt aan alle milieunormen.
Een Autowasser in Nederland verdient gemiddeld € 1.835 bruto per maand. Salarissen variëren van € 1.560 (laag) tot € 2.115 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
Kies voor een wasstraat die met osmosewater werkt. Dat is water dat door hyperfiltratie is ontdaan van vuil, mineralen en bacteriën. Het wordt ook wel vlekvrij water genoemd. Eenmaal opgedroogd laat het niets achter op de lak en dat is bij kalkhoudend water wel anders.
Wasprogramma's roll-over
Wij hebben ook wasboxen waar u uw auto zelf kan wassen. Voor € 1,00 kunt u maar liefst 200 seconden wassen. Ons station heeft ook 2 stofzuigers waar u voor of na het wassen van uw auto de binnenkant kan reinigen. Voor € 1,00 kunt u maar liefst 5 minuten stofzuigen.
In een 'self-service carwash' produceert een wasbeurt 70 tot 80 liter afvalwater. Een 'roll-over'-installatie verbruikt 100 tot 250 liter per auto en een 'wasstraat' 200 tot 650 liter. Het is dus overduidelijk: u moet ervoor zorgen dan u het waterverbruik binnen de perken houdt.
De motor moet stationair draaien en de handrem niet aangetrokken of ingeschakeld. Als de auto wel in de versnelling staat én op de handrem belemmert u de beweging van de loopband. Er zit vast een beveiliging op om schade aan auto of loopband te voorkomen, maar het zorgt wel voor vertraging voor u en andere klanten.
Intussen wast minder dan een kwart zelf de auto en bezoekt bijna 42,5 procent het liefst de wasstraat. In totaal werd het Nederlandse wagenpark vorig jaar meer dan 73 miljoen keer gewassen, waarvan bijna 28 miljoen keer in wasstraten.
Je auto in de wasbox wassen
In principe was je je auto niet heel erg anders dan je thuis zou doen: eerst spoel je de auto zoveel mogelijk af, daarna was je de auto met je 2 emmers, shampoo en washmitt, vervolgens spoel je de auto weer af. Daarna kun je de auto uitgebreid droog maken.
Er is uiteraard meer nodig om je eigen mobiele carwash te starten. Je zult moeten denken aan zaken zoals: Kamer van Koophandel, ondernemingsplan, verzekeringen, boekhouden, contracten, websites, marketing, sales en leren van het vak.
iClean raadt automobilisten aan om 1 keer per week de auto te wassen. Een grondige wasbeurt kan 1 á 2 keer per maand. Ook wordt aangeraden om een wasstraat te gebruiken. Vaak is zo'n bezoekje inclusief een beschermende laag autowax en dat zal zeker van pas komen in de wintermaanden.
Zelf je auto wassen is een tijdrovende bezigheid. In de wasstraat kost het maar een paar minuten tijd en je kunt vaak nog achter het stuur blijven zitten ook.
Uw auto gaat vanzelf door wasstraat
Houd de versnelling in neutraal, haal uw voet van de rem, motor aan en ruitenwissensor uit. Terwijl uw auto automatisch door de wasstraat wordt geleid, kunt u rustig in de auto blijven zitten.
Bij het binnenrijden van een kettingwasstraat staat er meestal de volgende aanwijzing voor voertuigen met automatische transmissie: „Uit de versnelling, versnellingspook op “N”, motor uitzetten, niet sturen, niet remmen. “
Na het afspoelen is het zaak om de auto zo snel mogelijk droog te maken om vlekken te voorkomen, zeker als je gewoon leidingwater gebruikt. Laat de auto daarom heel even uitdruipen, en droog de auto vervolgens met een microvezel droogdoek (zoals deze).
Het brengt een sterke beschermende laag aan op de autolak. Duidelijk zichtbaar vult het de poriën in de lak sensationeel op, brengt een sterk beschermende laag aan en levert uitstekende droogresultaten. U ziet onmiddelijk het verschil.
Dure wasprogramma's met bodemreiniging kunnen volgens de Adac, de Duitse evenknie van de ANWB, zorgen voor schade aan je auto. Een goedkoop wasprogramma is vaak het beste, mits een zogeheten voorwas er deel van uitmaakt, aldus de Adac.
IS HET VERSTANDIG OM MIJN AUTO TE WASSEN ALS HET REGENT? Ja, als het regent of heeft geregend, wordt uw auto eigenlijk al ingeweekt. Daardoor laat het vuil beter los en wordt uw auto nog beter schoon.
Wasstraten kunnen alleen personenauto's wassen. Dus caravans, campers en aanhangwagens kunnen niet door de wasstraat. En nee ook een zweefvliegtuig kan niet door de wasstraat (ja deze vraag is gesteld ð ).
Gemiddelde per uur-salaris voor Wasstraat Medewerker (m/v) bij De Loogman Groep in Nederland is ongeveer € 15,00, wat 35% boven het nationale gemiddelde ligt. Salaris-informatie komt van 16 gegevens rechtstreeks verzameld van medewerkers, gebruikers en vacatures op Indeed gedurende de laatste 36 maanden.
Het was het begin van “de ANAC”, de naam dat voluit staat voor 'verenging Algemene Nederlandse Automobielen Club'.