Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Gebruik hashtags bij het plaatsen van je posts die bij de post passen. Volg accounts in dezelfde doelgroep. Repost relevante Instagram posts van grotere accounts & tag hen. Wees actief met je account op soortgelijke accounts (reageer & like)
Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post.
De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.
Een snelle rekensom leert ons dat een video die een miljoen keer wordt bekeken, al snel 7.600 dollar kan opleveren. Dat is omgerekend zo'n 6.800 euro.
Inkomen Enzo Knol
Het blijft lastig om de totale inkomsten in te schatten. Wij schatten dat Enzo Knol in zijn carrière waarschijnlijk al 6,6 miljoen euro heeft verdiend. Hierbij moeten we wel zeggen dat een management fee van 15% wordt gerekend door Divimove die de belangen behartigd van Enzo Knol.
1. Nikkie de Jager (NikkieTutorials) De meest bekende en rijkste Nederlandse Youtuber is Nikkie de Jager. Haar YouTube kanaal NikkieTutorials heeft inmiddels 13.8 miljoen abonnees en haar populairste video is maar liefst 42 miljoen keer bekeken.
Micro-influencers hebben tussen de 5.000 en 100.000 volgers en richten zich vaak op een specifiek onderwerp waar ze gepassioneerd over zijn. Kenmerkend is dat ze vaak dezelfde soort volgers hebben met dezelfde specifieke interesses.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Misschien stel je jezelf de vraag: hoeveel is 1k volgers op instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
Dit zijn de best verdienende Tiktokkers van 2021:
Dixie D'Amelio, 8,8 miljoen euro. Addison Rae, 7,5 miljoen euro. Bella Poarch en Josh Richards, allebei 4,4 miljoen euro. Kris Collins en Avani Gregg, allebei 4,2 miljoen euro.
Meer volgers, meer geld
Uiteraard speelt de bereikbaarheid ook een heel grote rol. Hoe meer volgers een influencer heeft, hoe meer hij of zij eraan kan verdienen. «Bij een microinfluencer, iemand die tussen de 5.000 en 10.000 volgers heeft, begint dit bij 150 euro per post.
Iemand die tussen de 3.000 & 10.000 volgers heeft op Instagram kan zo'n 50 tot 100 euro per post verdienen. Als je tussen de 25.000 & 50.000 volgers hebt, kun je met één post 200 tot 300 euro verdienen. Een (Instagram)influencer uit België met 50.000 volgers verdient gemiddeld 400 tot 500 euro per post.
Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft online (YouTube, Instagram, blog, etc.). Dit publiek luistert naar wat hij of zij zegt en neemt vaak over wat die persoon doet. Influencers gebruiken producten en diensten, waar hun volgers ook graag gebruik van willen maken.
Nano-influencers zien zichzelf niet als influencer, het zijn 'alledaagse' mensen die hun passie over een onderwerp en/of een merk uiten op social media. Met Instagram als belangrijkste platform. En heel belangrijk: een nano-influencer heeft slechts een volgersbestand tussen de 100 en 5000 volgers.
1. Elon Musk – Oprichter van Tesla en SpaceX – $195 miljard. Elon Musk is vanaf 2022 de rijkste man ter wereld met een vermogen van $ 195 miljard. Na bijna 3 jaar stoot hij hiermee Amazon-topman Jeff Bezos van zijn troon.
Remon Vos steeg in 2021 met stip op Quotes ranglijst van rijke Nederlanders. Na Charlene de Carvalho-Heineken is hij volgens Quote 's lands rijkste. Hij is geboren in Stadskanaal maar bouwde zijn imperium grotendeels op in Oost-Europa. Daardoor bleef hij in Nederland lang onder de radar.
Hoeveel weergaves heb je nodig om geld te verdienen? Het gemiddelde YouTube-kanaal verdient ongeveer 18 dollar per 1.000 advertentieweergaven, wat neerkomt op ongeveer 3 tot 5 dollar per videoweergave, volgens de data van Influencer Marketing Hub. Je zou denken; hoe meer weergaven, hoe meer je verdient.
Projectmanager bij Siers Groep Oldenzaal B.V.
Youtube advertenties
Over zijn gehele kanaal ligt het gemiddelde ergens rond de 500.000 vieuws per video. Als we dan de regel van 1 euro per 1000 views voor Don de Jong zijn kanaal gaan toepassen, zou Don ongeveer 500 euro per video verdienen.
Zijn exacte inkomen is natuurlijk alleen bij zijn boekhouder bekend. Gelukkig laat rapper Boef in de media zelf wel eens wat los over zijn inkomen. Zo zegt hij in een gesprek met Quote zo'n 80.000 euro per maand te verdienen. Dit zou dus neerkomen op zo'n 960.000 euro per jaar.