Hiermee bedoelen we alles wat kapot gaat of niet naar behoren werkt zonder dat er iets geks met je toestel gebeurd is. Je hebt dan recht op reparatie of vervanging van je toestel. Alles wat het gevolg is van een ongelukje met je telefoon, zoals valschade of waterschade, valt niet onder de garantie.
Gebruik je het product niet naar behoren of krijg je schade door het product onjuist te gebruiken, valt hij niet onder de garantie. Pas je een product of breng je aanpassingen aan het product, dan vervallen alle garanties. Er zit geen garantie op de verpakking van een product.
De garantie op een mobiele telefoon dekt doorgaans mechanische en elektrische storingen die het gevolg zijn van een fabricagefout , terwijl een mobiele telefoonverzekering onopzettelijke schade, diefstal en meer dekt.
Je product en de accessoires van Samsung worden gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum gedekt door de fabrieksgarantie van Samsung, wanneer het toestel is aangeschaft binnen Europa*. Onze garantie dekt geen schade die is veroorzaakt door ongevallen of ongeoorloofde aanpassingen.
Wettelijke garantie: recht op goed product
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.
U hebt dan recht op 'wettelijke garantie'. De verkoper moet het product gratis repareren of vervangen.En u hoeft dan geen onderzoekskosten, voorrijkosten of andere bijkomende kosten te betalen. Als u gebruik wil maken van uw wettelijke garantie, moet u altijd eerst terug naar de verkoper.
Met een volledige garantie garandeert een bedrijf een defect product te repareren of te vervangen tijdens de garantieperiode . Als het product beschadigd of defect is, moeten bedrijven die een volledige garantie aanbieden het binnen een redelijke termijn repareren of vervangen. Een beperkte garantie werkt op dezelfde manier, maar met meer beperkingen.
Hiermee bedoelen we alles wat kapot gaat of niet naar behoren werkt zonder dat er iets geks met je toestel gebeurd is. Je hebt dan recht op reparatie of vervanging van je toestel. Alles wat het gevolg is van een ongelukje met je telefoon, zoals valschade of waterschade, valt niet onder de garantie.
Normaal gesproken, als je hem gewoon laat vallen en het scherm kapot is, dekt de garantie het niet. Maar hé, er zijn opties! Je kunt bij de fabrikant informeren naar reparaties , misschien zelfs nadenken over een upgrade naar een nieuwere telefoon, of zelfs je huidige telefoon verkopen met het kapotte scherm (hé, misschien wil iemand hem nog steeds!).
Samsung India heeft een verlenging aangekondigd van zijn gratis schermvervangingsprogramma voor Galaxy-smartphones die last hebben van het beruchte probleem met de groene lijn in het display . Het programma zou aanvankelijk op 30 september aflopen, maar loopt nu tot 31 december 2024.
Fysieke schade die niet gedekt wordt door de standaardgarantie
Fysieke schade is een van de soorten reparaties die niet onder een standaardgarantie vallen. Fysieke schade is elke schade die wordt veroorzaakt door de gebruiker of door externe krachten buiten de controle van de fabrikant .
Alle Samsung-producten worden geleverd met fabrieksgarantie . Hieronder vindt u een overzicht van wat er onder uw garantie voor uw mobiele apparaat valt.
Voorbeelden van apparaatschade zijn onder andere, maar niet uitsluitend: Gebarsten, zwarte vlekken of bloedend scherm . Vloeistofschade. Ontbrekende schroeven of knoppen.
Garantievoorwaarden dekken doorgaans geen verbruiksartikelen of onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, accu's, ruitenwissers, remmen en koppelingen .
Garanties van de fabrikant
Ze dekken doorgaans niet de kosten van routineonderhoud of onderdelen die slijten door normale slijtage of misbruik .
De garanties van de fabrikant zijn bedoeld om te beschermen tegen defecten en storingen , maar ze dekken geen schade die opzettelijk door de gebruiker is veroorzaakt. Alle opzettelijke schade die aan een product is toegebracht, zoals fysieke wijzigingen, demontage of ongeautoriseerde reparaties, maken de garantie ongeldig.
Antwoord: Over het algemeen dekken garantievoorwaarden voor smartphones geen accidentele schade, inclusief schermbarsten . Accidentele schade valt doorgaans buiten de reikwijdte van standaardgaranties, aangezien ze voornamelijk betrekking hebben op fabricagefouten en storingen die optreden onder normale gebruiksomstandigheden.
Uw monitor is gedekt voor storingen door normale slijtage , ten minste drie slechte pixels of een spookbeeld, schade door een stroomstoot en meer. Onopzettelijke schade is niet gedekt.
Visuele inspectie: Kijk of er zichtbare tekenen van schade aan de buitenkant van de telefoon zijn, zoals deuken, verbogen behuizing of losse knoppen . Deze kunnen soms ook duiden op interne schade. Raadpleeg een professional: Als u interne schade vermoedt, kunt u de reparatie het beste overlaten aan een gekwalificeerde technicus.
Als verkoper bent u verantwoordelijk voor wettelijke garantie. U zorgt voor gratis reparatie of vervanging. En soms geeft u geld terug. Biedt u ook commerciële garantie, doe dan wat u belooft.
Via de inboedelverzekering is uw telefoon alleen nog verzekerd voor diefstal vanuit uw huis, inbraak of brand. De standaard dekking compenseert de schade niet als u de telefoon laat vallen.
Onbedoelde schade, zoals een gebarsten scherm, veroorzaakt door stoten, laten vallen of buigen, valt niet onder uw garantie . Samsung repareert of vervangt onderdelen die defect blijken te zijn tijdens de garantieperiode. Uw garantie dekt geen normale slijtage of schade als gevolg van onjuist gebruik.
Om een claim in te dienen tegen de fabrieksgarantie, neem contact op met de fabrikant met het serienummer van het product . Een gedateerde kassabon is echter meestal voldoende om een garantieclaim in te dienen.
Als de verkoper niet kan bewijzen dat een gebrekkig product door een consument is veroorzaakt, dan heeft de consument recht op omruiling, reparatie of terugbetaling .
Als ik een vervanging onder garantie krijg, krijg ik dan een nieuwe garantie? Als u bent goedgekeurd voor een vervanging onder garantie en u ontvangt een gelijke omruiling, dan blijft u de oorspronkelijke garantieperiode van de oorspronkelijke aankoop behouden .