Wat valt er onder de financiële administratie?

Financiële administratie is het systematisch verzamelen, vastleggen en verwerken van financiële gegevens ten behoeve van het besturen, functioneren en beheersen van een onderneming en het afleggen van verantwoording daarover.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op e-boekhouden.nl

Wat hoort bij financiële administratie?

Wat valt onder de financiële administratie?
  • Alle financiële gegevens zoals; kassabonnen, facturen, bankafschriften en uitgaven en inkomsten inclusief privé-gebruik.
  • Alle bezittingen, schulden, verworven rechten en plichten.
  • Debiteuren-, crediteuren– en voorraadadministratie. ...
  • Resultatenrekening en balans.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemeneninternet.nl

Wat is het verschil tussen administratie en financiële administratie?

Onder administratie wordt 'al het papierwerk van een bedrijf' verstaan. Een onderdeel van de volledige administratie is de financiële administratie, oftewel de boekhouding. Alhoewel de boekhouding dus slechts een onderdeel is van je gehele administratie worden deze twee termen nog al eens door elkaar gebruikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op moneybird.nl

Wat verstaat men onder administratie?

De administratie is een verzamelnaam voor alle gegevens van een onderneming die op papier of digitaal zijn vastgelegd. Onder deze gegevens vallen onder andere: Kasadministratie en kassabonnen. Financiële aantekeningen zoals in- en verkoopboek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op administratiekantoorheylo.nl

Hoe organiseer je de financiële administratie?

5 Tips om je eigen financiële administratie te organiseren
  1. Zet al je uitgaven op een rij; ...
  2. Maak je inkomsten inzichtelijk; ...
  3. Een financieel overzicht downloaden of maken; ...
  4. Wekelijks je saldo en uitgaven controleren; ...
  5. Spaar maandelijks 10 procent van je inkomsten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hetnieuwewerkenblog.nl

Wat is een Financiële administratie?

19 gerelateerde vragen gevonden

Welke soorten administratie zijn er?

Welke soorten administratie zijn er?
  • Algemene administratie.
  • Boekhoudkundige administratie.
  • Loonadministratie / HR administratie.
  • Facturen administratie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op addmodum.be

Welke administratie mag weg in 2021?

Nadat de wettelijke bewaartermijn voor u is verstreken, mag u de basisgegevens van uw administratie opruimen, zoals het grootboek, de debiteuren- en crediteurenadministratie, de in- en verkoopadministratie, de loonadministratie, de kasadministratie, de voorraadadministratie en de gegevens die hieraan ten grondslag ...

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijntipsenadvies.nl

Wat zijn de taken van een financieel administratief medewerker?

wat doet een financieel administratief medewerker?
  • het inzichtelijk maken van financiën.
  • de boekhouding van een organisatie.
  • het bijhouden van de debiteuren- en crediteurenadministratie.
  • het verwerken van declaraties en bestellingen.
  • het controleren van facturen en afschrijvingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op randstad.nl

Waar bestaat de afdeling administratie uit?

De deeltaken van de financiële administratie
  • Het inboeken van het Verkoopboek – debiteuren.
  • Debiteurenadministratie.
  • Het inboeken van het Inkoopboek – crediteuren.
  • Crediteurenadministratie.
  • Het inboeken van het Kasboek – contante betalingen.
  • Het inboeken van het Bankboek – bankbetalingen.
  • De BTW aangifte.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jonkers-dejonge.nl

Wat verdient een senior financieel administratief medewerker?

De hoogst gemeten jaarsalarissen voor senior administratief medewerker liggen op € 48.000 en de laagste op € 27.000. De meest voorkomende salarissen voor senior administratief medewerker liggen tussen de € 31.000 (25%) en € 35.000 (75%) per jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jobsking.com

Waarom moet je een financiële administratie voeren?

Met een goed bijgehouden administratie hebt u snel de beschikking over de cijfers en resultaten van uw onderneming, dit om inzicht te krijgen in: uw kosten, uw omzet en uw winst. Aan de hand hiervan kunt u inspelen op ontwikkelingen en uw activiteiten eventueel bijstellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cijfermeester.nl

Welke administratie moet je bijhouden?

Welke administratie moet ik hoelang bewaren? De administratie van je bedrijf moet je 7 jaar bewaren. Hierbij kun je denken aan de facturen, jaarrekeningen, uren-, of kilometeradministratie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemeneninternet.nl

Welke administratie moet je doen als ZZP er?

Als zelfstandige kun je de boekhouding met de volgende basisgegevens inrichten:
  • Grootboek. ...
  • Debiteuren- en crediteurenadministratie. ...
  • In- en verkoopadministratie. ...
  • Voorraadadministratie. ...
  • Loonadministratie (indien van toepassing).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op asr.nl

Hoe lang moet je financiële administratie bewaren?

Hoe lang bewaart u uw administratie? U bent verplicht uw administratie 7 jaar te bewaren. Gegevens over onroerende zaken en rechten op onroerende zaken moet u 10 jaar bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Welke documenten bewaren voor pensioen?

We raden u wel aan het pensioenoverzicht te bewaren. U behoudt dan alle gegevens die voor de opbouw van uw pensioen belangrijk zijn. Mocht u ooit vermoeden dat er iets niet klopt aan uw pensioen, dan kunt u dat nagaan aan de hand van de pensioenoverzichten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pfdhl.nl

Welke gegevens moet ik bewaren voor de Belastingdienst?

U moet in ieder geval de basisgegevens van uw administratie 7 jaar bewaren. Dat is de bewaartermijn. Gegevens over onroerende zaken, zoals bedrijfspanden, moet u 10 jaar bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Hoe ziet een goede administratie eruit?

Zorg voor (digitaal) overzicht. Veel bonnen, facturen en belangrijke documenten zijn tegenwoordig digitaal. Maak daarom een aantal digitale mappen op je computer voor bijvoorbeeld bedrijfsgegevens, facturen, bonnetjes, rekeningafschriften en belastingzaken. Maak voor elk kalenderjaar een nieuwe map.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wijzeringeldzaken.nl

Wat is het salaris van een administratief medewerker?

Het aanvangssalaris van een Administratieve medewerkers, algemeen bedraag meestal tussen de € 1.568 en € 2.284 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 1.876 en € 2.609 per maand bij een werkweek van 38 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op loonwijzer.nl

Wat verdient een Bedrijfsadministrateur niveau 4?

Na je opleiding start je op ongeveer 2429 euro bruto*. Na 5 jaar verdien je ongeveer 3131 euro bruto per maand. Per uur is dat omgerekend 18,10 euro bruto.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op opleiding.com

Welke opleiding heb je nodig voor financieel administratief medewerker?

Om financieel administratief medewerker te worden heb je geen opleiding nodig. Vaak wordt er wel om werkervaring gevraagd. Wel zijn er een aantal competenties die goed van pas komen. Zo moet je als financieel administratief medewerker accuraat werken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op career.jobbird.com

Wat zijn de vaardigheden van een administratief medewerker?

Vaardigheden: rapporteren, administratief schrijven, Microsoft Office, processen managen, organiseren, informatie analyseren, professionaliteit, oplossingsgericht, schriftelijke communicatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op monsterboard.nl

Wat is het verschil tussen administratief en secretarieel?

Secretariaat is een andere benaming voor de afdeling administratie. Het verschil tussen een secretariaat en de afdeling administratie is dat op een secretariaat over het algemeen niet alleen gegevens vastgelegd worden, omdat er bijvoorbeeld ook documenten uitgewerkt worden, afhankelijk van de soort werkgever.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijnzzp.nl

Welk boekjaar mag weg in 2022?

Wat kunt u nu opruimen? U kunt dus na het verlopen van de bewaartermijn uw oude administratie weggooien. Als het boekjaar van uw BV gelijk is aan het kalenderjaar, betekent dit dat u na 31 december 2020 uw administratie over 2013 en eerdere jaren mag weggooien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op shamrockadvies.nl

Waarom administratie 7 jaar bewaren?

De Belastingdienst kan wel tot 5 jaar terug belasting navorderen. Daarom is het slim om je administratie voor de Belastingdienst minimaal 5 jaar na je belastingaangifte te bewaren. Denk daarbij aan bankafschriften en loonstroken en administratie over je hypotheek of aftrekposten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nn.nl

Wat valt er onder de fiscale bewaarplicht?

Volgens de wettelijke bepalingen moet je boeken, bescheiden én gegevensdragers die voor de belastingheffing van belang zijn, bewaren zoals je ze hebt ontvangen. In de originele staat, dus de primaire vastlegging van de brongegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wolterskluwer.com

Populaire vragen