Wat te doen bij geen levering?

Schrijf de verkoper een brief of e-mail waarin u om de levering vraagt. Zet daarin binnen welke tijd u het product wilt hebben. Hebt u het product daarna nog steeds niet ontvangen? Dan kun u de overeenkomst alsnog ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang mag een bestelling duren?

Heb je geen levertijd afgesproken dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Doet de verkoper dat niet? Dan moet je hem extra tijd geven om het product te leveren, bijvoorbeeld 2 weken. Heb je nog steeds niks ontvangen, dan kun je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als verkoper niet levert?

U kunt de verkoper laten weten dat u hem of haar aan de koop van de woning houdt en vragen om de woning alsnog aan u te leveren. Als de verkoper de woning toch niet aan u kan of wil leveren, kunt u op grond van het koopcontract meestal een boete vorderen van 10% van de koopsom.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op interpolis.nl

Wat als uw nieuwe auto te laat of zelfs niet geleverd wordt?

Is de leveringsdatum essentieel of niet? Is de leveringsdatum voor u essentieel en is dat ook zo opgenomen in uw bestelbon? Als de verkoper de auto niet tijdig kan leveren, heeft u in dat geval het recht om de overeenkomst te ontbinden. Daarmee maakt u een einde aan de overeenkomst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Hoe krijg ik mijn geld terug van een webwinkel?

Dit doe je schriftelijk door een brief of een mail te sturen ter attentie van het bedrijf waarbij je je beroept op je herroepingsrecht. Tevens vraag je duidelijk om je geld terug te ontvangen binnen de wettelijke termijn daarvoor van 14 dagen. Het bedrijf is verplicht om je terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

De levering

16 gerelateerde vragen gevonden

Is een webshop verplicht geld terug te geven?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Waar kan ik een klacht indienen over een webshop?

U kunt uw klacht indienen tegen uw (online) verkoper bij De Geschillencommissie. Check wel of uw verkoper hierbij is aangesloten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Waarom duurt levering auto zo lang?

De lange levertijden van nieuwe auto's worden onder andere veroorzaakt door tekorten aan chips en andere onderdelen. Daardoor kan tussen de bestelling van je auto en het moment van aflevering soms vele maanden zitten. AutoWeek zoekt uit hoe je wel snel kunt rijden. Een nieuwe auto kun je op maat bestellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op autoweek.nl

Hoe lang moet ik wachten op mijn nieuwe auto?

Bij het bestellen van een nieuwe auto heeft de consument bijna altijd te maken met een levertijd van bijvoorbeeld drie maanden. Door het chiptekort kan dit helaas oplopen tot zelfs een jaar. De duur van de levertijd is sterk afhankelijk van het merk en model.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dewaalautogroep.nl

Welke automerken hebben leveringsproblemen?

Zowel BMW, Volkswagen als Porsche melden de productie in Europa tijdelijk te moeten stilleggen door leveringsproblemen. Daarnaast leggen een flink aantal fabrikanten hun productie in en export naar Rusland stil.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maakindustrie.nl

Hoe krijg je je geld terug als je bent opgelicht?

Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vraaghetdepolitie.nl

Wat zijn de plichten van de verkoper?

7:9 BW heeft de verkoper twee hoofdverplichtingen. De verkoper dient de zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en hij dient de zaak aan de koper af te leveren. Een aanvullend vereiste staat in art. 7:17 BW: de verkochte zaak moet conform zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op viajuridica.nl

Welke rechten heb ik als klant?

U heeft bepaalde rechten en plichten als u iets koopt. Zo heeft u recht op een onbeschadigd product.
...
Koopprijs niet of te laat betalen
  • u alsnog de koopprijs betaalt;
  • u de kosten vergoedt die de verkoper heeft moeten maken (incassokosten);
  • u de wettelijke rente over de koopprijs vergoedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is een webshop verplicht te leveren?

Verplicht leveren

Bestelt u iets online? Dan is de webwinkel verplicht om uw bestelling te leveren tegen de afgesproken prijs. Dat is het bedrag dat op de website stond toen u het product bestelde. Ook bij een prijsfout moet de webwinkel leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Kun je een aankoop annuleren?

Heeft u iets in een winkel gekocht? Dan kunt u de koop niet ongedaan maken. Soms mag u van de verkoper ruilen. Of hij neemt het product terug en u krijgt een tegoedbon of geld terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Is een bestelling bindend?

Normaal geldt de regel besteld is besteld, gekocht is gekocht. Een bestelling is normaal gezien bindend en geldt eigenlijk als een overeenkomst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op unizo.be

Kan ik de aankoop van een auto annuleren?

Wil je uiteindelijk de koop toch annuleren, dan kan de verkoper de gedwongen uitvoering van het contract eisen of een schadevergoeding. Het bedrag daarvan staat veelal in de algemene voorwaarden van de overeenkomst die met jou wordt afgesloten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gocar.be

Is er nog steeds een Chiptekort?

Hoe het kan dat we in 2022 nog steeds te weinig chips hebben. Het verbaast veel mensen dat we na twee jaar nog steeds kampen met het chiptekort. Er lijkt nu zelfs sprake van slechtere beschikbaarheid van allerlei soorten chips, voor allerlei soorten producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op agconnect.nl

Welke auto's zijn snel leverbaar?

Top 10: Snel leverbaar
  • SEAT Leon. vanaf €429 /maand. o.b.v. 24 maanden & 12.000km/jr. ...
  • Opel Corsa. vanaf €339 /maand. ...
  • Ford Focus Hatchback. vanaf €439 /maand. ...
  • Ford Focus Stationwagon. vanaf €449 /maand. ...
  • Peugeot 208. vanaf €319 /maand. ...
  • Hyundai i20. vanaf €335 /maand. ...
  • Volkswagen Taigo. vanaf €415 /maand. ...
  • Citroën C4. vanaf €439 /maand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op directleaseprivate.nl

Hoeveel chips zitten er in een auto?

Bij een segment zo- als body/vering is er slechts een toename van 2 tot 3 chips, maar bij body/verlichting gaat het van 6 naar 20 stuks, bij veiligheid is dat van 14 naar 18.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vfb.be

Waarom is er een tekort aan chips?

Het tekort wordt vooral veroorzaakt door beperkingen in de productiecapaciteit van wafers, de dunne plakken materiaal waarvan uiteindelijk halfgeleiders worden gemaakt. Het ministerie vroeg bedrijven in september om vragenlijsten in te vullen om zo meer informatie te krijgen over het tekort.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Hoe lang is de levertijd van een leaseauto?

Wat is de gemiddelde levertijd van een leaseauto? De grootste leasemaatschappijen (Athlon, Leaseplan, Alphabet) stellen op hun website een gemiddelde levertijd van 8 tot 20 weken voor nieuwe modellen. Op het leasecontract staat de verwachte levertijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leasevergelijker.nl

Wat moet je doen als een bedrijf niet reageert?

Als een bedrijf niet reageert, of het probleem niet oplost, stuur dan een aangetekende brief. Dit is een belangrijke stap in het proces. Een aangetekende brief is uw bewijsmateriaal en een belangrijk ijkpunt om de klacht officieel vast te leggen. Voor ontvangst van de brief zal het bedrijf moeten tekenen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Hoe klaag je een bedrijf aan?

Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoe officiele klacht indienen?

Een klacht indienen of melding maken van ongewenst gedrag of integriteitsschending
  1. een e-mail sturen;
  2. bellen naar 1400;
  3. een brief sturen naar: Informatie Rijksoverheid, Postbus 20002, 2500 EA Den Haag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Populaire vragen