Instagram heeft een lijst met verboden hashtags. Sommige gebruikers plaatsen gewelddadige of pornografische content. Deze maken ze 'vindbaar' door veelgebruikte hashtags te gebruiken. Instagram verbiedt daarom regelmatig nieuwe hashtags.
Instagram biedt geen tool voor het analyseren van je posts zoals Facebook dat wel doet. Hierdoor heb je weinig inzicht in de effectiviteit van je content en wat het interessantst is voor je volgers. Instagram is vooral een tool voor branding en niet voor conversies.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Je wilt Instagram Stories kortom anoniem bekijken. Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser.
Het beste antwoord
Nee. Of je nu een screenshot (of schermopname) maakt van een verhaal, een bericht of zelfs een reel, Instagram laat de andere gebruiker niet weten dat je hun inhoud hebt gescreend.
Privé, kunnen alleen door jou goedgekeurde volgers zien wat je deelt, waaronder je foto's en video's op hashtag- en locatiepagina's en je lijsten met volgers en mensen die je volgt.
Als je een nieuw Instagram-profiel aanmaakt, zijn alle foto's, video's en Stories die je plaatst automatisch zichtbaar voor iedereen. Dat betekent dus dat ook mensen die jou niet volgen, je profiel kunnen zien. Als je zelf wil kunnen bepalen wie jouw content ziet, kun je je account op 'privé' zetten.
Instagram is een app en sociaal netwerk om foto's en video's te delen met anderen. Je volgers kunnen 'liken' wat je deelt of er een reactie bij plaatsen. Ook kan je via Instagram chatten met elkaar. De app is erg populair bij jongeren, maar ook veel bedrijven hebben vandaag een Instagramaccount.
Conclusie. Net zoals Google en Facebook verzamelt Instagram veel persoonlijke gegevens over gebruikers. Deze informatie wordt gebruikt om nauwkeurige profielen van gebruikers samen te stellen. Instagram zet deze profielen in om gepersonaliseerde advertenties te verkopen.
We kunnen je vragen om een identiteitsbewijs te verstrekken voor het bevestigen van je identiteit, leeftijd of accountgegevens. In de meeste gevallen moet je ons een kopie sturen van een identiteitsbewijs met je volledige naam en foto, of van een ander document waarop je volledige naam en je leeftijd staat.
Instagram wordt geen eigenaar van jouw content
Wat wel het geval is, zoals veel social-mediakanalen dat regelen, is dat je ze een niet-exclusieve, onbeperkte, sub-licentieerbare, wereldwijde etc. licentie geeft om de afbeeldingen te mogen gebruiken. Die licentie is deels nodig om de foto's te kunnen publiceren.
Gebruik je kleinere specifieke hashtags, dan is de kans groter dat je bovenaan de resultaten terecht komt. Zorg dus dat elke post een mix heeft van kleinere, specifieke hashtags en van de iets grotere hashtags.
Bij Twitter en Whatsapp krijg je een notificatie op je smartphone als je een berichtje binnen krijgt: een rood bolletje met een cijfertje er in. Zie je ook een rood bolletje bij Instagram? Dat kan kloppen, ze zijn de notificatieteller langzaam aan het uitrollen en testen.
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Je ontvangt geen melding als iemand een screenshot of schermopname maakt. Een foto nemen van de media met een camera of een ander apparaat voordat het bericht verdwijnt.
Als je jouw account op 'Privé' hebt ingesteld, dan geldt dit ook voor jouw Instagram Story, dus kunnen alleen jouw volgers jouw story zien. Met een openbaar profiel kan de hele wereld jouw Insta story lezen.