Vind jouw niche. De eerste stap die de basis gaat zijn van jouw carrière als influencer is het vinden van jouw niche en jouw daarop gebaseerde doelgroep. ...
Laten we even een kijkje nemen naar een aantal tips die je kunnen helpen om influencer te worden.
Werk aan je content strategie. Wanneer je hebt besloten dat je een influencer wilt worden moet je erkennen dat een online presence bouwen heel veel tijd kost. ...
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Wanneer je als influencer wilt verdienen met influencer marketing is het belangrijk je te focussen op actieve volgers. Want volgers zijn tekoop, maar actieve volgers moet je verdienen. Wanneer jouw volgers actief sharen en liken kun je als influencer goed geld verdienen.
Hoeveel volgers moet je hebben om influencer te zijn?
In de marketing (hoe bedrijven kijken naar de influencers waar ze mee werken) wordt onderscheid gemaakt tussen micro-influencers, met 1.000 – 10.000 volgers, influencers van 10.000 – 100.000 volgers en daarboven.
Gebruik hashtags bij het plaatsen van je posts die bij de post passen. Volg accounts in dezelfde doelgroep. Repost relevante Instagram posts van grotere accounts & tag hen. Wees actief met je account op soortgelijke accounts (reageer & like)
Hoe kom ik als influencer in contact met bedrijven?
Vraag en aanbod op elkaar aansluiten. Om in contact te komen met een influencer moet je eerst iemand zoeken die bij jouw merk of bedrijf past, maar ook moet je nagaan of zijn of haar publiek geïnteresseerd zou zijn in hetgeen wat jij aanbiedt.
De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.
Hoeveel volgers heb je nodig om geld te verdienen?
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft online (YouTube, Instagram, blog, etc.). Dit publiek luistert naar wat hij of zij zegt en neemt vaak over wat die persoon doet. Influencers gebruiken producten en diensten, waar hun volgers ook graag gebruik van willen maken.
Je kunt met de volgende social media-kanalen geld verdienen: TikTok: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen. Facebook: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen. Instagram: Adverteren, producten promoten, accounts verkopen of managen.
Wat is Instagram? In het kort: Instagram is een sociaal netwerk waarbij het allemaal draait om het delen van foto's en video's met je volgers. En om het bekijken van foto's en video's van de mensen die jij volgt. Dit kunnen vrienden zijn maar vaak zie je dat mensen ook bekende mensen of influencers volgen.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.