Omschrijving Verkeersbord RVV J07 - Gevaarlijke daling
Dit officiële verkeersbord J07 waarschuwt voor een gevaarlijke daling. Het dalingspercentage is hierbij vrij invoerbaar.
Na het stoppen schakel je eerst naar de 1e versnelling. Blijf wel op je voetrem staan! Als de auto stil staat zet je de auto op de handrem door het knopje ingedrukt te houden, handrem omhoog trekken totdat je voldoende spanning voelt. Laat dan eerst het knopje los voordat je de handrem los laat.
Hoe moet je berg af rijden? Rijd met dezelfde versnelling omlaag als omhoog. Hierdoor remt de auto op de motor af en voorkomt het schade aan de remmen. Als u continue moet remmen wanneer u bergafwaarts rijdt, dan staat de auto in een te hoge versnelling.
Er kan altijd lucht weglekken langs de zuigerveren en kleppen. Op een helling parkeren in de versnelling is dus niet verstandig. Altijd de handrem gebruiken (en een extra klikje aantrekken). Als je de auto in de 1e versnelling nog kan wegduwen dan lekt er wel heel veel lucht langs de kleppen of zuigers.
Het eenrichtingsweg bord laat zien dat er hier sprake is van een eenrichtingsweg. Het eenrichtingsweg rechts bord geeft aan dat bestuurders hier de pijl naar rechts moeten volgen. Het inrijden toegestaan bord geeft aan dat het hier in beide richtingen is toegestaan om in te rijden.
Een verbod om ergens in te rijden wordt meestal aangeduid met een bord uit de C-categorie. De bekendste twee daarvan zijn het bord C1 (gesloten in beide richtingen), en het bord C2 (gesloten vanaf deze richting). Op deze overzichtspagina zie je alle C-borden.
Dit officiële verkeersbord J01 waarschuwt voor een slecht wegdek. Weggebruikers weten dan ook dat ze hun snelheid moeten aanpassen.
Ter hoogte van de parkeerplaats staat het verkeersbord E04 (vierkant bord met blauwe achtergrond en witte letter P). U vraagt zich af of de boete wel terecht is. Verkeersbord E04 geeft een parkeergelegenheid aan. Indien er vakken aanwezig zijn, moet in deze vakken te worden geparkeerd.
Verbodsborden zijn rond en wit met een rode rand. Ze zijn vaak doorstreept met een rode, diagonale streep en in het midden staat er meestal een zwart of rood symbool. Het verbod heeft meestal betrekking op het gebied achter het bord.
Verkeersbord verplichte rijrichting D02 geeft de zijde aan waar de bestuurder het bord dient te passeren. Dit bord wordt veel gebruikt op b.v. een vluchtheuvel en bij werkzaamheden aan de weg. D02 Verkeersbord verplichte rijrichting geeft de zijde aan waar de bestuurder het bord dient te passeren.
Het gele bord dat je hier ziet, geeft aan dat je op een voorrangsweg rijdt en voorrang hebt op de volgende kruispunten. (Uiteraard moet je steeds rekening houden met de verkeerslichten en de bevelen van een bevoegd persoon.)
Bij dit bord moet je voorrang verlenen, maar als er niks aankomt, hoef je niet eerst te stoppen. Stop en verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg.
Een weg inrijden waar u niet in mag, kan bekeurd worden met €95. Ditzelfde bedrag geldt als u de aangewezen rijrichting negeert. Keren waar dit niet is toegestaan of het rijden tegen het verkeer in, zijn zwaardere vergrijpen, waar u een boete van €140 voor krijgt.
Omschrijving. Geel waarschuwingsbord met pictogram van een geel/zwart gestreept vierkant voor het waarschuwen van algemeen gevaar. Wordt ook wel toegepast in situaties waar vanwege algemeen gevaar, niet mag worden geblust met water.
Borden waarop de zwarte lijn is weergegeven behoren tot de zogenaamde voortekens. Het doel van deze voorrangsborden is om automobilisten tijdig te informeren over de route van het verkeer. Het bekendste voorbeeld is waarschijnlijk het bord waarop meerdere pijlen de rijstroken voor aankomende afslagen aangeven.
Een chevronbord is een bord met witte, naar boven wijzende pijlen (zonder schacht) op een groene ondergrond. Het groen-witte chevronbord wordt geplaatst bij een divergentiepunt waar een auto(snel)weg/stroomweg zich splitst in twee autosnelwegen/stroomwegen.
In elke stad zijn er parkeerplaatsen met een wit kruis op de straat. Het zijn veelal invalideplaatsen. Maar ook staat er soms geen bord meer bij, omdat de plek geen invalidenplaats meer is. Ze kunnen dan het witte kruis niet meer weghalen, maar het is dan een gewone parkeerplaats geworden waar je mag parkeren.
In principe geldt dat bestuurders die van rechts komen op gelijkwaardige kruispunten voorrang krijgen. Maar dat geldt ook weer niet altijd. Zo gaan verkeerstekens zoals haaientanden boven verkeersregels en gaan verkeerslichten weer boven verkeerstekens. Verder worden voetgangers niet als bestuurders gezien.
Volgens het RVV 1990 (Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990) moeten bestuurders bij haaientanden voorrang verlenen aan de bestuurders op de kruisende weg. Men is dus niet verplicht om te stoppen, maar men moet wel controleren of er bestuurders op de kruisende weg zijn.
Een fietser is voor de wet een bestuurder. Daardoor gelden dezelfde voorrangsregels als voor andere bestuurders.
Voertuigen die zich al op een rotonde bevinden, hebben altijd voorrang op het verkeer dat de rotonde nog niet is opgereden.
Verkeersbord Verzamelplaats (GROEN)
Verkeersbord Verzamelpunt geeft aan dat hier een verzamelplaats is, dit groene verzamelplek bord is een punt waarop mensen zich bij een alarm of noodgeval moeten melden, zodat 1 persoon kan zien of iedereen uit het gebouw is.
Ben je op zoek naar een geel verkeersbord? Onze gele borden zijn perfect geschikt om informatie van (tijdelijke) aard weer te geven. Denk hierbij aan omleidingen of wegversperringen, maar ook informatie over evenementen.