Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
De 3 meldingen: Geen service: deze melding ontstaat wanneer je geen mobiele verbinding hebt. Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.
Een reset kan je eigenlijk zelf ook uitvoeren. Een reset houdt in dat je simkaart op het netwerk wordt afgemeld en daarna opnieuw wordt aangemeld. Als klant zijnde kan je je simkaart uit je toestel halen en deze na 10 minuten weer erin plaatsen. Zo meld je de simkaart ook af van het netwerk.
Een simkaart slijt bij normaal gebruik eigenlijk amper en gaat gemiddeld 7-10 jaar mee.
Je kan bellen, sms'en en surfen met je oude simkaart tot het netwerk wegvalt. Koos je om je bestaande nummer te behouden? Dan is dat meestal de volgende werkdag.
Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je de PUK-code 10 keer verkeerd invoert. Wanneer dit gebeurt verschijnt er op je scherm het bericht: kaart geblokkeerd. Je kunt de simkaart helaas niet meer deblokkeren.
Je hebt bijvoorbeeld een nieuwe simkaart nodig als je een nieuw abonnement afsluit bij een andere provider of als je een nieuw mobiel-abonnement afsluit. Als je bij dezelfde mobiele provider blijft, kun je vaak je oude simkaart houden. Je hebt dan geen nieuwe simkaart nodig.
Waarom moet dat eigenlijk, je simkaart ontgrendelen? Je simkaart geeft je toegang tot het mobiele netwerk van je provider. Hier heb je een telefoonabonnement bij afgesloten. Zonder ontgrendelde simkaart is bellen, sms'en en mobiel internetten niet mogelijk.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Er is helaas geen alternatieve manier om de simkaart te activeren.
Simkaart gebruiken in nieuwe telefoon
In principe kan je elke simkaart overzetten naar een andere telefoon. Het kan overigens wel eens voorkomen dat de simkaart moet worden bijgeknipt. Dit is moet meestal wanneer je overstapt van een oud naar een nieuw toestel.
De simkaart is niet versleten. Wanneer je overstapt op een nieuwe telefoon, wordt de simkaart die in de vorige telefoon werd gebruikt, vaak opnieuw gebruikt in de nieuwe telefoon. Aangezien de simkaart echter een verbruiksartikel is, kan deze bij langdurig gebruik defecten vertonen.
Wisselen van simkaart is gratis, ook bij e-sim.
Het telefoonnummer dat jij gebruikt is gekoppeld aan je simkaart en niet aan je telefoon. Als je dus je simkaart in een andere telefoon doet dan ben je te bereiken via die andere telefoon. Als je een nieuw nummer wil aanvragen, bijvoorbeeld omdat iemand je lastigvalt, dan kan dat bij de meeste providers altijd.
Een vergrendelde simkaart betekent dat je niet kunt bellen, sms'en en mobiel internetten. In dit blog lees je precies hoe het ontgrendelen werkt op iPhone, Samsung en andere Android apparaten. En weet je waarom het nodig is om dit te doen.
Let op: voer je 3 keer een verkeerde pincode in, dan heb je een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen. Het is dus niet aan te raden om eindeloos te experimenteren. Houd er ook rekening mee dat de pincode van je simkaart iets anders is dan de toegangscode waarmee je je telefoon ontgrendelt.
Heeft u het plastic kaartje bewaard waaruit u uw simkaart drukt? Hier kunt u waarschijnlijk uw pukcode vinden. Uw puk code kan ook op de brief staan, die u bij het ontvangen van uw simkaart heeft gekregen. Daarnaast kunt de puk code vinden in uw persoonlijke omgeving van uw provider.
In principe verloopt geen enkele prepaid simkaart zomaar. Het is het beltegoed dat erop staat, wat mogelijk kan verlopen. Dit gebeurt wanneer je een lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van een mobiele dienst of je kaart niet hebt herladen.
Simkaarten die ouder dan 8 jaar zijn, moeten vervangen worden om aan de laatste veiligheidseisen te voldoen. En om in de toekomst mee te kunnen blijven bellen en internetten.
Zodra je bent ingelogd op Mijn Simpel ga je naar 'sim & instellingen'.Klik daar op 'Activeren simkaart' en doorloop de stappen. Daarna heb je zelf je simkaart geactiveerd en kun je mobiel bellen, sms'en en internetten.