Klacht indienen of actie ondernemen? De verkoper is uw aanspreekpunt. U kunt de verkoper bijvoorbeeld een (online) brief sturen met het verzoek om uw pakket alsnog (in goede staat) te leveren. U kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en uw geld terug te vragen.
Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden. Vermeldt de advertentie dat je het artikel moet ophalen? En vraag je als koper toch om het op te sturen? Dan is dit voor eigen risico.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. U als koper en ontvanger niet.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Controleer de status van je pakket of post met track & trace
Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.
Hoe kan ik een klacht indienen over postbezorging? U kunt een klacht over postbezorging indienen bij het postbedrijf. Bijvoorbeeld als een brief of pakket niet bezorgd is.
Waar is mijn pakket? Is er een pakket naar mij onderweg met de bezorger? De betekenis van de tracking status 'In transit' is dat uw pakket nog onderweg is met de bezorger naar de volgende bestemming.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.
Let op: zie je 'Bellen' niet staan?Dan is onze telefonische klantenservice op dat moment gesloten. Daan vertelt je wanneer onze klantenservice weer open is. Ook vertelt hij je op welke andere manieren je wel contact kunt opnemen.
Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt.De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
(zie www.upu.int) is Koninklijke PostNL tegenover de Afzender in het geval van verzuim slechts aansprakelijk voor geleden directe schade die rechtstreeks voortvloeit uit het Postvervoer van Poststukken met een Service.
Je krijgt een track & trace-code en een bewijs van versturen én ontvangst. Ook is je pakket tot € 500 verzekerd bij verlies of beschadiging. *Naar de Waddeneilanden kun je alleen kiezen voor 12.00 uur. Dit heeft te maken met de vaartijden van de boot.
Een aangifte is een verzoek dat u doet aan de politie om over te gaan tot strafvervolging. U meldt dat er een strafbaar feit is gepleegd, waarna de politie een onderzoek kan starten om de dader op te sporen.
Iedereen mag bij de politie aangifte doen van een misdrijf.
Als gekozen is voor thuisbezorging wordt het pakket altijd één keer thuis aangeboden. Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Klantonderzoek heeft uitgewezen dat de meeste ontvangers dat graag willen.
Gewone briefpost bezorgen we op dinsdag t/m zaterdag voor 20.00 uur. Post verstuurd vóór lichtingstijd van de brievenbus bezorgen we doorgaans op de eerstvolgende bezorgdag.
Op een normale dag bezorgt PostNL zo'n 1,1 miljoen pakketten per dag.Tijdens de feestdagenperiode kunnen er dagelijks 2 miljoen pakketten bezorgd worden. Vanwege de nieuwe lockdown verlengt PostNL nu tot in ieder geval 14 januari 2022 de maatregelen om de piekdrukte aan te kunnen.
Track & traceVolg je pakket of aangetekende brief op elk moment. Direct weten waar je pakketje is? Track & trace is een handige manier om je post of pakket met barcode te volgen. Online of in de app!
Het telefoon- en telegraafgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die daartoe bij de wet zijn aangewezen.