Wat moet je doen als je pakket niet geleverd is?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat als een pakket niet geleverd wordt?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat moet je doen als je DHL pakketje niet is bezorgd?

Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist

In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Dit zijn je rechten als er iets mis is met de bezorging van je pakketje

43 gerelateerde vragen gevonden

Wat moet u doen als uw pakket niet is afgeleverd?

U dient contact op te nemen met de verkoper om een ​​herlevering of restitutie aan te vragen - u kunt bellen, e-mailen of een brief schrijven. U kunt ervoor kiezen om geen toekomstige leveringen bij een buurman achter te laten door een formulier op de website van Royal Mail in te vullen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als ik mijn pakket niet ontvangen heb?

Wanneer uw pakket gemarkeerd is als afgeleverd, maar u heeft niets ontvangen, neem dan direct contact op met de verkoper (niet met de bezorgdienst). De verkoper zal met de bezorgdienst overleggen en u doorgaans vragen om een dag of twee af te wachten, omdat veel pakketjes alsnog aankomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Wat als je online bestelling niet geleverd wordt?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Stuur in alle gevallen een ingebrekestelling naar de verkoper per aangetekende brief en eis een nieuwe levering of terugbetaling van je voorschot of de betaalde prijs. Als de verkoper erkent dat je het product niet hebt ontvangen, is er misschien geen probleem.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op test-aankoop.be

Wat gebeurt er als DHL je pakketje kwijt raakt?

Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

Dit moet u doen als het artikel niet is aangekomen: Informeer eerst de verkoper . Controleer of de bestelling is verzonden binnen de door de verkoper beloofde tijd. U kunt de bestelling annuleren als dat niet het geval is. Betwist alle kosten die op uw creditcardafschrift staan ​​als een artikel nooit aankomt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waar is mijn DHL pakket afgeleverd?

Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de bezorger

De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat te doen als een pakket niet geleverd wordt?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is aansprakelijk als een pakket verloren gaat?

Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten

Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt retour?

'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Kan DHL een pakket kwijtraken?

Hoewel het zelden voorkomt dat zendingen volledig verloren gaan , onderhoudt DHL Express een robuust netwerk met strikte tracking- en beveiligingsmaatregelen. Als een zending vermoedelijk verloren is gegaan, zal ons DHL Logistics-team een ​​grondige zoektocht uitvoeren om deze te lokaliseren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe weet ik of mijn pakketje kwijt is?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is een pakket verzekerd bij DHL?

Dit biedt je een extra zekerheid: DHL Express behandelt jouw zendingen altijd met de grootste zorg, maar mocht er door omstandigheden toch iets fout gaan dan krijg je dankzij DHL Shipment Insurance de kostprijs vergoed om de schade te herstellen of om het product te vervangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat moet je doen als een webshop niet levert?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Heb je altijd recht op je geld terug?

Ruilen of retourneren (terugbrengen) is geen recht, maar een extra service van een verkoper. De verkoper bepaalt daarvoor de regels, zoals: Binnen 7 dagen ruilen. Annuleringskosten betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is verantwoordelijk voor levering?

Bezorging. U bent verantwoordelijk voor bezorging totdat de consument uw product ontvangt. Bezorgt u bij de buren, dan blijft u verantwoordelijk totdat de klant het product ophaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wat gebeurt er met pakketten die niet worden afgeleverd?

Als het pakket niet bij de afzender kan worden afgeleverd, bewaart USPS pakketten die als waardevol worden beschouwd in hun Mail Recovery Center , dat vaak wordt aangeduid als de officiële afdeling voor verloren en gevonden voorwerpen van de Amerikaanse posterijen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoelang houdt een DHL pakket vast?

We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Hoe onderzoek starten bij DHL?

Je dient een verzoek in voor een officieel onderzoek. Zowel rechtstreeks bij DHL, als via de webshop. De webshop moet hiervoor het formulier 'sworn statement' gebruiken dat jij moet invullen. De webshop is verantwoordelijk voor de levering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reddit.com

Populaire vragen