1. Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via My T-Mobile.
Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
Wat is een pukcode? Aan je simkaart is ook een Personal Unblocking Key (PUK) code verbonden. Je pukcode heb je alleen nodig wanneer je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd. Het is een soort extra beveiligingsmethode om te voorkomen dat iemand anders met jouw nummer aan de haal gaat.
Log in op My Vodafone en kijk linksboven in je scherm. Klik op Producten -> scroll op die pagina naar beneden. Je ziet daar het kopje Toestel, sim en diensten -> daar staat je pukcode.
Simkaart geblokkeerd: zo deblokkeer je hem. Als je simkaart is geblokkeerd, vraagt je smartphone om een pukcode. Vaak kun je de pukcode vinden in het pakketje waar je simkaart destijds ook in zat. Je hoeft dit pakketje overigens niet per se te bewaren.
Je hebt tien pogingen om de juiste pukcode in te voeren. Voer je 'm tien keer fout in? Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.
Waar vind ik mijn pukcode? In je klantenzone, onder "Je simkaarten"; Op/in de verpakking van je simkaart.
Je vindt de pukcode in My Vodafone. Hiermee activeer je je simkaart weer als deze geblokkeerd is door 3 x de verkeerde pincode in te voeren. Klik op onderstaande button om direct naar de pagina van jouw pukcode te gaan. Je vindt deze bovenaan de pagina in het witte veld onder het rode kopje “Toestel, sim en diensten".
De pincode van je simkaart is standaard 0000 tenzij je iets anders hebt ingesteld. Heb je de pukcode nodig? Die vind je heel eenvoudig via My Vodafone.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Een vergrendelde simkaart betekent dat je niet kunt bellen, sms'en en mobiel internetten. In dit blog lees je precies hoe het ontgrendelen werkt op iPhone, Samsung en andere Android apparaten.
Als je driemaal de verkeerde pincode hebt ingevoerd, dan heb je de PUK-code nodig. Deze code vind je meestal in de persoonlijke inlogomgeving op de website van je provider. Kun je het daar niet vinden? Dan kun je je PUK-code ook opvragen bij de klantenservice van je provider.
De iPhone met Touch ID ontgrendelen
Op een iPhone met een thuisknop druk je op de thuisknop met de vinger die je hebt geregistreerd voor Touch ID. Om de iPhone weer te vergrendelen, druk je op de zijknop of op de sluimerknop (afhankelijk van welk model je hebt).
Als u een iPhone hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als u een iPad hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'. Schakel uw simpincode in of uit.
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
Procedure. Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Je kunt de klantenservice van Vodafone bellen op 1201 via jouw mobiele telefoon met Vodafone abonnement, dit nummer is gratis. Bel je vanaf een vaste telefoon? Bel dan 0800-0094 om in contact te komen.
Geen extra kosten voor klantenservice
Bedrijven mogen sinds 2017 geen extra kosten (meer) rekenen voor bellen naar een klantenservice. De beller betaalt dus alleen het normale beltarief.
088. Handig voor bedrijven met meerdere afdelingen/vestigingen in het land. De beller betaalt nooit meer dan het lokale tarief.
Voor vragen bel je 1200 met je Jumbo Mobiel en volg je het keuzemenu. Je wordt dan herkend als Jumbo klant. Met elke andere telefoon bel je: 06-12001200 (10 cent per minuut).
Bel ons dan op 1201 of 0800-0094 (vanaf een vaste lijn). We gaan je helpen!