Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren.Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Pincode vergeten of geblokkeerd
Als u 3 keer een verkeerde pincode invult op de e. dentifier, wordt uw pincode geblokkeerd. Weet u de juiste pincode weer? Ga naar een geldautomaat en check uw saldo of neem geld op.
Je kunt in totaal drie keer een verkeerde pincode invoeren. Dit kan dus niet de pincode zijn waar het omgaat. De pukcode kun je in totaal 10 keer verkeerd invoeren en dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.
Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? Doe aangifte bij de politie als het diefstal of fraude betreft. Controleer je laatste financiële verrichtingen. Fraude met je kredietkaart of prepaid kaart?
Nieuwe betaalpas
Als je je betaalpas blokkeert, kun je meteen een nieuwe aanvragen. Dit kan via de mobiel bankieren-app, internetbankieren en/of telefonisch. Bij sommige banken zijn er kosten verbonden aan een nieuwe pas.
Je hebt je nieuwe betaalpas binnen 3 werkdagen in huis, dit kost € 3,95.
Deblokkeer zelf je creditcard
Na het 3x intoetsen van een verkeerde pincode, deblokkeer je je creditcard in de meeste gevallen zelf.
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten). Vanuit het buitenland bel je de Rabofoon via: +31 499 499 199.
U heeft 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd. Weet u de juiste pincode weer? Ga naar een geldautomaat en check uw saldo of neem geld op. Uw pincode is direct gedeblokkeerd.
Of met je betaalpas geld uit een geldautomaat halen. Je hebt hiervoor een betaalpas en een viercijferige pincode nodig. Je kunt steeds vaker in winkels 'pinnen' zonder je pincode in te toetsen, je hoeft dan alleen je betaalpas in de buurt van een betaalautomaat te houden.
We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening. Je ontvangt hierover altijd een brief, vaak binnen 5 werkdagen ná blokkade. Daarin staat meer informatie over het onderzoek (waarom je rekening is geblokkeerd) en uitleg over de vervolgstappen.
Geen Mijn ING? Voor het opvragen van je pincode helpen we je graag telefonisch via 020 22 888 88. Goed om te weten: Ook via het ING-kantoor en telefoon duurt het 3 werkdagen voordat je de pincode per post ontvangt.
Kan iemand anders mijn betaalkaart blokkeren? Bij voorkeur neem je best zelf contact op met Card Stop. Als dit niet kan, mag je iemand vragen dit in jouw plaats te doen.
078 170 170 is een normaal nummer, zonder extra kosten. U kunt er ook vanuit het buitenland naar bellen, 24 uur per dag, 7 dagen per week, in het Nederlands, Frans, en Engels.
Vervang je defecte ING-debetkaart
Vraag gratis een nieuwe ING-debetkaart aan. We sturen ze binnen 3 tot 5 werkdagen op per post.
Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel geblokkeerd. Je hebt dan een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen. Je ziet de pukcode direct in MijnKPN.
Dan kunt u de puk code opvragen bij uw mobiele provider. Wanneer u de puk code opvraagt bij de provider, zullen zij deze aan u doorgeven. Zo kunt u daarna weer zorgeloos genieten van uw smartphone!
De pukcode is de persoonlijke ontgrendelingscode van je simkaart. Zodra je de pincode drie keer foutief hebt ingevoerd, blokkeert je simkaart. Om je telefoon weer te activeren gebruik je de pukcode. Deze code wordt bij je simkaart geleverd en bestaat uit acht cijfers.
Helaas, je kunt je pincode van je betaalpas van Rabobank niet wijzigen. De pincodes worden automatisch aangemaakt. Dit is het veiligst.