Een goed boek zet me aan het denken, bevat een bepaalde vorm van waarheid die gebaseerd is op de observaties van de schrijver, heeft personages die me bij blijven ook als het boek uit is, is geschreven in een stijl die het verhaal verrijkt en niet van het verhaal afleidt, en heeft een plot die me dwingt door te lezen ...
Kortom, een goed verhaal is aantrekkelijk genoeg om te lezen als het een sterke vertelstructuur heeft, goed uitgewerkte personages, levendige taal, universele thema's onderzoekt, effectieve verteltechnieken gebruikt en een blijvende indruk op lezers achterlaat .
Een goed boek moet goed en vlot geschreven zijn en je moet meegezogen worden in het verhaal. Je moet je de ervaringen en emoties van de personages kunnen inbeelden. Het moet echter ook niet te uitvoerig beschreven zijn zodat je je zelf nog dingen kan inbeelden en erbij weg kan dromen.
Begin met wat je weet
Haal uw persoonlijke ervaringen, kennis en expertise naar boven bij het brainstormen over boekideeën . Uw levenservaringen, of ze nu buitengewoon of alledaags zijn, kunnen de basis vormen voor een boeiend verhaal of een informatief non-fictiestuk.
Een geweldig boek is een boek dat contact maakt met de lezer . Briljante literatuur zorgt ervoor dat lezers zich gezien voelen door menselijke ervaringen op een levendige en resonerende manier te onthullen. Het zorgt ervoor dat het onbekende vertrouwder aanvoelt door de kwetsbaarheden en hoop aan te raken die ons allemaal verbinden. Een geweldig boek inspireert, boeit of verwoest.
In het Nederlandse taalgebied wordt doorgaans gesproken van een bestseller bij een aantal van 10.000 verkochte exemplaren of meer.
originalis = oorspronkelijk. Onder een origineel verstaat men in de literatuurwetenschap een oorspronkelijk werk (originaliteit) dat niet geschreven is in navolging (imitatio) van een voorbeeld.
Hij baseert zich vaak op een echte gebeurtenis. De schrijver wil de lezer overtuigen. Het verhaal speelt zich in het hier en nu af (in tegenstelling tot de historische roman). De schrijver probeert zich in het personage in te leven om een zo realistisch mogelijk beeld ervan te geven.
Een boek wordt een bestseller voornamelijk door een hoog verkoopvolume binnen een korte periode, aangestuurd door kwalitatieve content, effectieve marketing en brede distributie . Factoren zoals de reputatie van de auteur, populariteit van het genre en timing spelen ook een belangrijke rol.
het verschil tussen literatuur en lectuur moet gevonden worden in de meerwaarde van het boek, dat de schrijver aan het werk toevoegt. Creativiteit, kennis en een maatschappelijke boodschap zijn hier voorbeelden van. Met meer waarde bedoel ik vooral de waarde die ontstaat door de inzichten van de mens.
Is het een unieke wending in het plot, een frisse kijk op een gemeenschappelijk thema of een innovatieve schrijfstijl ? Door je te richten op deze unieke aspecten, kun je je boek laten opvallen en lezers aantrekken die op zoek zijn naar iets anders.
Natuurlijk is het teken van een echt goed boek dat het je verwachtingen overtreft . Je ziet de citaten van gerenommeerde schrijvers, de prijsnominaties, het smaakvolle omslagontwerp en je verwacht iets bepaalds, en wat je krijgt overtreft alles wat je je had voorgesteld.
Fysieke en esthetische eigenschappen . Specifieke onderdelen van het uiterlijk van een boek kunnen waarde toevoegen, zoals handgemaakte bindingen, boekbindershandtekeningen, originele foto's, kleurenplaten of mooie illustraties.
Elke roman zou een element van spanning of suspense moeten bevatten . De reden hiervoor is dat spanning drie cruciale dingen doet. Ten eerste zorgt het direct voor een gevoel van momentum en urgentie, zodat uw lezer zich gedwongen voelt om de pagina's om te slaan. Ten tweede stelt het de emotionele inzet van het verhaal vast.
De Bijbel: meer dan 2,5 miljard exemplaren. Originele taal: Hebreeuws, Grieks en Aramees. 2. Het Rode Boekje: citaten van voorzitter Mao Zedong, meer dan 800 miljoen exemplaren.
Op een bepaald niveau is de definitie van een "bestseller" eenvoudig: het is een boek dat op een lijst verschijnt omdat het de meeste exemplaren heeft verkocht in een bepaalde, meestal korte, tijd . Hoeveel exemplaren een boek moet verkopen om een kaskraker te worden, hangt af van de tijd van het jaar en de omvang van de markt.
Een goed boek zet me aan het denken, bevat een bepaalde vorm van waarheid die gebaseerd is op de observaties van de schrijver, heeft personages die me bij blijven ook als het boek uit is, is geschreven in een stijl die het verhaal verrijkt en niet van het verhaal afleidt, en heeft een plot die me dwingt door te lezen ...
De meeste bestsellers hebben in feite helder, beknopt proza , waardoor ze toegankelijk zijn voor een breed scala aan lezers. Deze uitgeklede literaire stijl maakt bestsellers echter niet saai. Ze hebben meestal een meeslepende vertelstructuur die is ontworpen om lezers aan het lezen te houden.
Maar geweldige boeken maken wel indruk omdat ze niet alleen maar hetzelfde oude verhaal met dezelfde oude personages ophoesten. Ze nemen zelfs bekende tropes en blazen er frisheid in op manieren die de rest van de boeken die er zijn niet doen . Het is deze sprankeling van uniekheid die geweldige boeken memorabel maakt.
Je kunt een boek beginnen met een meeslepende anekdote, confronterende feiten, een persoonlijke ontboezeming; alles kan, als je de lezer maar duidelijk maakt dat je kennis van zaken hebt, waar je boek over gaat en waarom het relevant is voor de lezer.
Begin met actie of dialoog.Stel een vraag of een reeks vragen.Beschrijf de setting zodat lezers zich die kunnen voorstellen.Geef achtergrondinformatie die lezers zal interesseren.