Een business account hebben op Instagram is supermakkelijk én gratis. Het geeft je belangrijke extra informatie die je niet krijgt met een gewoon account. Zo krijg je extra statistieken te zien, waardoor je meer inzicht krijgt in je bereik en volgers.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Volgens TechCrunch kunnen de gebruikers zelf het bedrag van hun abonnement bepalen. Het bedrag kan variëren tussen de 1 dollar en 100 dollar per maand. Dat is omgerekend tussen 88 cent en 88 euro. Wanneer de abonnementfunctie wordt uitgerold in de Benelux is nog niet bekend.
In het geval van jouw Instagram account kunnen jouw volgers reageren op jouw posts en stories. Maar als je een professioneel account hebt, kun je contactinformatie op jouw profiel zetten waaronder een contactadres en website.
Op Instagram kun je je persoonlijke profiel wijzigen in een bedrijfsaccount om toegang te krijgen tot functies waarmee je je bedrijf kunt laten groeien.
Een bedrijfspagina heeft voordelen ten opzichte van een persoonlijke pagina. Met een bedrijfspagina heb je inzicht in statistieken van je social media berichten, en kun je de bezoeker meer informatie bieden zoals een adres, en met een bedrijfspagina kun je ook gaan adverteren.
Het hebben van een Instagram bedrijfsaccount zorgt ervoor dat er elke dag nieuwe mensen geïnteresseerd kunnen raken in jouw product of dienst. Door continu goede content te plaatsen, kun je een trouwe klantenbasis opbouwen met mensen die bereid zijn om jouw product of dienst aan te schaffen.
Tik op Nieuw account maken en voer je e-mailadres of mobiele nummer in.Tik vervolgens op Volgende. Opmerking: als je je registreert met een e-mailadres, zorg er dan voor dat je je e-mailadres correct invoert en dat je een e-mailadres kiest waar alleen jij toegang tot hebt.
Het eerlijke antwoord is: nee.Ja kan niet zien wie je Insta profiel bekijkt. Wel kan je met de likes en reacties zien wie je foto's en filmpjes bekijkt. Bij een Verhaal zie je met de kijkerslijst wie deze heeft gezien.
Hoeveel volgers heb je nodig om geld te verdienen met Instagram? Om geld te verdienen met Instagram, heb je minimaal 1000 volgers nodig. Met 1000 volgers kun je al tussen de €10,- en €100,- per bericht verdienen.
De kosten van de gesponsorde post zijn afhankelijk van de content (video of tekst, kwaliteit, etc.), het aantal volgers en de engagement rate. De ene influencer kost daarom meer dan de ander. Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 150 tot 750 euro per post.
Kosten om een Facebook bedrijfspagina aan te maken
Je hoeft er niets voor te betalen.
De Instagram Android-app is gratis in Google Play te downloaden. De app wordt regelmatig van updates voorzien waardoor deze steeds meer features krijgt.
Als je een foto of video in je verhaal deelt, kun je altijd zien wie deze heeft bekeken. Alleen jij kunt zien wie je verhaal heeft bekeken.
Je gaat naar iemands profiel en drukt rechtsboven op de drie puntjes. Daar selecteer je 'blokkeren' en deze persoon zal nooit zien dat jij zijn of haar story hebt bekeken.
Instagram laat mensen niet weten dat je ze hebt gedempt. Houd er rekening mee dat iemand dempen iets anders is dan diegene niet meer volgen.
Hoe voeg je meerdere accounts toe aan Instagram? Om de nieuwe functie te gebruiken ga je naar instellingen (het tandwieltje rechts bovenin) en scroll je vervolgens helemaal naar beneden. Daar zie je staan 'account toevoegen'. Als je hier op tikt kun je de inlog gegevens van je extra account invoeren.
Begin altijd met een herkenbare en unieke naam. Als er teveel mensen op jou lijken dan moeten mensen je hele Instagram username kennen om jou te vinden. Heb je verschillende vestigingen, kijk of je dit zo goed mogelijk in je logo herkenbaar kunt maken want de vestiging staat vaak achteraan.
Op Instagram moeten bedrijven proberen om 1 keer per 3 dagen iets posten. Posts op Instagram hebben een relatief lange levensduur. Ze hebben gemiddeld genomen na een volle dag slecht 50% van hun volledige bereik behaald. Twee dagen na het plaatsen van de post bereiken ze ook nog meer dan 10% van het totaal.
Met een zakelijk Instagram account kun je per post zien wat het bereik is en hoeveel profielbezoeken je met je bericht hebt gekregen.Daarnaast is het mogelijk om jouw wekelijkse bereik en het aantal weergaven per week in te zien. Zo kun je effectief het bereik van jouw zakelijk Instagram account meten.
Een professioneel account geeft merken en makers toegang tot extra tools waarmee ze zich kunnen onderscheiden, content kunnen promoten via advertenties en gebruik kunnen maken van toekomstige e-commerce functies op TikTok.