Voor deze service betaalt u eenmalig € 249,50 (ex.BTW) aansluitkosten.
Voor binnenkomende zendingen kan DHL Express het T1/Transitdocument (NCTS) voor je opmaken voor het vervoer van de goederen naar jou of jouw douane-expediteur.
Bij het vervoersdocument T1 spreken we over niet-unie goederen.Bij T2 zijn het unie goederen. Meestal komen goederen die op T1 vervoerd worden niet uit de Europese Unie en staan bijvoorbeeld op Schiphol of in de Rotterdamse haven.
Uniedouanevervoer is de meest gebruikte vorm van douanevervoer. Er zijn 2 situaties: extern Uniedouanevervoer, in de aangifte is dit T1.
Voor dit transport is het verplicht om een T1 document te hebben. SILS Customs regelt dit document graag voor u. Uw goederen kunnen dan zonder problemen worden vervoerd of zelfs worden doorgevoerd binnen de Europese Unie.
Niet uniegoederen kunnen binnen de EU vervoerd worden onder douanetoezicht middels T1 document, ook wel Extern unie douanevervoer genoemd. Hierdoor kunnen goederen zonder betaling van rechten & BTW van locatie A naar locatie B vervoerd worden binnen de EU.
Het T1-document dient wel te worden aangezuiverd door een opvolgend document of de goederen moeten door middel van inklaring in het vrije verkeer worden gebracht of weer uitgevoerd worden naar buiten de EU. 3. Th.
Vanaf januari 2021 is het verplicht om bepaalde verplaatsingen voor te melden, maar ze hoeven niet meer via een BCP (Border Control Post) naar het Verenigd Koninkrijk te gaan. Vanaf juli 2021 moeten producten die onderworpen zijn aan sanitaire en fytosanitaire (SPS) controles worden aangeboden aan de BCP.
De verkopende partij moet voor het T2 document zorgen. Dit komt omdat de verkopende partij verantwoordelijk is voor alle artikelen die hij/zij vervoert. De verkopende partij kan een T2 document aanvragen bij onze specialisten van de douane. Rotra heeft als douane-expediteur een eigen team van douane-specialisten.
Door wie wordt een ATR Certificaat goedgekeurd? Het ATR Certificaat wordt opgemaakt door AH Customs. Na de opmaak van het ATR Certificaat moet het ATR document nog worden afgestempeld in Nederland door de douane. Voor het afstempelen moet ook het uitvoerdocument en de factuur mee naar de douane.
De goederen moeten dan wel van herkomst uit de EU of Turkije komen. Dit leg je vast in een ATR-certificaat. Voor de meeste landbouwgoederen en sommige staalproducten kun je het ATR-certificaat niet gebruiken. Bij deze producten is namelijk de oorsprong van belang en heb je het EUR-1 certificaat nodig.
ATR-72 - SAS New Scheme
€13.64 of 9000 pt.
Waarvoor gebruik je een T1 document? Een T1 document wordt gebruikt om goederen van buiten Europa te vervoeren door Europa of door te brengen naar buiten Europa. Dit zonder dat er belastingen of invoerrechten voldaan hoeven te worden.
Wat is douanevervoer middels T1 of T2? Door goederen te vervoeren door de Europese Unie zonder invoerrechten te hoeven betalen kan middels een T1 of T2 document. De douaneregeling is op te delen in Extern (T1 document) of Intern (T2 document). Het verschil zit dus in de douanestatus van de goederen.
Dit zogeheten doorvoer T1 of T2 document zorgt ervoor dat de goederen bijvoorbeeld door Zwitserland vervoerd mogen worden, zonder dat hiervoor extra documentatie in Zwitserland opgemaakt dient te worden. De documenten dienen bij het douanekantoor van doorgang en bestemming elektronisch gescand en gezuiverd te worden.
Het vervoeren van goederen door de Europese Unie zonder daar (invoer)rechten voor te betalen valt onder de regelgeving van een transit document. Deze douaneregeling is op te delen in Extern en Intern douanevervoer, in de volksmond ook wel T1 & T2 genoemd.
Wat moet je verplicht in je auto hebben in Engeland? Voor automobilisten in Engeland is niets verplicht om mee te nemen. Wel wordt geadviseerd om een gevarendriehoek, veiligheidsvest, verbanddoos en brandblusser mee te nemen.
Eigenlijk geldt dit voor alle vervoersmodaliteiten: als jij importeert of exporteert heb je voor het daadwerkelijke transport slechts één document nodig: de Bill of Lading. De term Bill of Lading werd jaren (waarschijnlijk eerder eeuwen) geleden voor het eerst gebruikt en betekent letterlijk “een lijst met vracht”.
Nadat u een douaneaangifte heeft gedaan, krijgt u van hen een uniek nummer (bijv.Movement Reference Number (MRN)) voor de ingediende zending terug. Dit documentnummer van de Douane heeft u nodig om via Portbase de douanedocumenten voor te melden bij de terminal.
De accijnsgoederen waarover de accijns nog niet is betaald (schorsing van de accijns), moet u binnen de Europese Unie (EU) voor het vervoer gebruik maken van het online toezichtsysteem Excise Movement and Control System (EMCS). Per zending maakt u een elektronisch administratief document (e-AD) aan in dit systeem.
Een IM-A document is een invoerdocument. IM staat dan ook voor 'import'. Wanneer goederen van buiten de EU op een locatie binnen de EU arriveren, dan is er sprake van invoer als het de bedoeling is dat deze goederen binnen de EU blijven. In dit geval is het noodzakelijk om een invoerdocumentatie op te maken.
T5 Het ED T5 is een document om het bereiken van een bijzondere bestemming (NAVO-bestemming) te bewijzen. Het betreft hier veelal bestemmingen waaraan een bepaald fiscaal belang is gekoppeld.
Het EX-A document wordt gebruikt voor de export naar landen buiten de Europese Unie. Voor het exporteren naar een aantal landen buiten de EU wordt er geen EX-A opgemaakt. Hiervoor wordt een EU-A opgemaakt.
Geneesmiddelen die grotendeels dezelfde werking hebben worden geclusterd in een groep en geplaatst op bijlage 1A. Dit zijn geneesmiddelen die onderling vervangbaar met elkaar zijn. De geneesmiddelen op deze lijst hebben een vergoedingslimiet.