De gemiddelde prijs van een homokineet ligt tussen de 175 en 300 euro. Natuurlijk zijn de kosten per model auto anders, net als de staat van de homokineet en de auto. Het hangt bijvoorbeeld af van het uurloon van de medewerker en wat de onderdelen kosten.
Kan ik blijven rijden met een defecte homokineet? Hoewel u de auto niet direct aan de kant hoeft te zetten, is het niet slim om te blijven rijden met een kapotte homokineet.
Of een homokineet kapot is, kunt u aan een aantal symptomen herkennen. Het meest voorkomende symptoom is een knakkend/tikkend geluid bij het optrekken of bij het rijden in een scherpe bocht. Vaak duidt een tikkend geluid op een kapotte of versleten buitenste homokineet.
De gemiddelde kosten voor een CV Joint Replacement liggen tussen $1.117 en $1.165 . Arbeidskosten worden geschat tussen $181 en $228, terwijl onderdelen tussen $936 en $937 kosten. Dit bereik is exclusief belastingen en toeslagen en houdt geen rekening met uw unieke locatie. Gerelateerde reparaties kunnen ook nodig zijn.
De gemiddelde duur van deze dienst: Tussen 1 en 2 uur
Om de homokineet te beschermen tegen vocht en vuil wordt een “homokineethoes” gebruikt. De binnenwerk van een homokineet zit op de as en daarnaast bestaat de homokineet uit een buitenkom die vastzit aan de wielzijde.
Een kapotte homokineet kan je herkennen aan een klapperend geluid tijdens het sturen. Je zal het dan ook vooral horen wanneer je met je auto een bocht maakt.
Wat kost het vervangen van een kapotte homokineet? De gemiddelde prijs van een homokineet ligt tussen de 175 en 300 euro. Natuurlijk zijn de kosten per model auto anders, net als de staat van de homokineet en de auto.
Het vervangen van een enkele as duurt meestal ongeveer 1,5 tot 3 uur , dus het vervangen van alle vier de andere kan tot 12 uur duren, wat de kosten verhoogt als je zowel onderdelen als arbeid meerekent. Het vervangen van alle vier de assen is echter optioneel. Je kunt slechts één as vervangen als dat alles is wat nodig is.
Het vervangen van de CV-hoes kan tussen de $ 50 en $ 300 kosten, afhankelijk van het merk en model van uw voertuig.
De kosten voor het vervangen van de koppeling verschilt per situatie en per auto. Houd gemiddeld genomen rekening met ongeveer 350 tot 1000 euro. De koppeling vervangen is geen moeilijke klus, maar het is wel een arbeidsintensieve klus.
Wanneer de binnenste homokineet kapot is, hetgeen relatief zelden optreedt, is het schokken of heen en weer schudden van de auto bij het optrekken voelbaar. Naarmate de slijtage voortschrijdt, wordt het schokken krachtiger, met name wanneer de auto zwaarder belast is.
Een luid klikkend of tikkend geluid bij het draaien van uw voertuig is een van de meest voorkomende symptomen van een slechte CV-as. Dit geluid komt van metaal-op-metaal contact van de verbinding, waarschijnlijk door vetverlies of versleten componenten. Dit is een fabelachtig teken dat u uw CV-assen zo snel mogelijk moet vervangen.
Dus: kapotte kineet absoluut geen afkeur.
Een versleten homokineet herken je onder andere aan een ratelende/tikkend geluid. Vooral bij het nemen van een bocht. Een versleten homokineet kan daarnaast ook vibratie in het stuur veroorzaken. Maar ook het trillen van de versnellingsbak tijdens het optrekken de oorzaak zijn van een defecte homokineet.
Constante snelheidsgewrichtsfalen
Als de CV-koppeling kapotgaat, breekt de as en kan de auto niet meer rijden . De zaken kunnen erger worden als dit gebeurt terwijl u rijdt. Daarom moet u uw CV-koppeling regelmatig laten controleren.
Een homokineet slijt niet zo gauw, zeker niet wanneer een kapotte stofhoes tijdig gerepareerd of vervangen wordt. Ook door verkeerd om te gaan met de homokinetische askoppeling kun je het uiteindelijk kapot krijgen.
In het algemeen kost een aandrijfas tussen de €150,- en €200,- euro. Als u de aandrijfas vervangt, wilt u dit gelijk aan beide zijden doen. Als deze namelijk iets verschillen door slijtage of een ander merk, is er een kans dat de as onder het rijden wordt kromgetrokken.
De gemiddelde kosten voor een Honda Odyssey CV Joint Replacement liggen tussen de $1.504 en $1.543 . Arbeidskosten worden geschat tussen de $147 en $185, terwijl onderdelen doorgaans rond de $1.358 kosten. Dit bereik is exclusief belastingen en toeslagen en houdt geen rekening met uw unieke locatie.
Dit is een klus die de meeste doe-het-zelvers in een middag kunnen doen , dus lees verder voor de basisprincipes van het vervangen van een CV-as. Blokkeer de wielen ter voorbereiding op het opkrikken van het voertuig. Gebruik uw vloerkrik om het voertuig op te tillen en zet het voertuig onmiddellijk vast met kriksteunen. Verwijder de wielmoeren en haal het wiel eraf.
Als u het voertuig bestuurt en u voelt veel harde trillingen onder het voertuig komen, dan kan uw aandrijfas in de problemen komen. Dit is meestal het eerste symptoom dat mensen herkennen als er een probleem met de aandrijfas is. De trillingen zijn waarschijnlijk te wijten aan versleten bussen van de aandrijfas.
Veel monteurs raden aan om CV-assen te vervangen tussen 80.000 en 100.000 mijl . Het hangt echter echt af van de rijomstandigheden en onderhoudsgeschiedenis. Als een hoes beschadigd raakt, kan lekkend vet de slijtage versnellen. Door kleine scheuren vroegtijdig te vinden, kunt u ze ter plekke repareren.
Een defecte aandrijfas is vaak merkbaar door ongewone geluiden tijdens het rijden. Deze omvatten een luid ratelend of krakend geluid bij het rijden door bochten. Soms zijn er ook trillingen in het voertuig of een schudden van het stuur, bijvoorbeeld bij het optrekken of bij veranderingen van lading.
Als u even blijft doorrijden met een versleten aandrijfas zult u nog niet tegen problemen aanlopen, maar het is niet verstandig om hier te lang mee door te rijden. Een kapotte aandrijfas kan op den duur namelijk ook andere onderdelen beschadigen.
Een fuseekogel is vaak niet los te vervangen. In dat geval zal de draagarm of het fuseestuk (net waar de kogel in gemonteerd is) compleet vervangen moeten worden. De kosten variëren afhankelijk van het type voertuig, de locatie en de garage. Over het algemeen ligt de prijs ongeveer tussen de € 100 en € 400.
Als u een klikkend CV-gewricht hoort wanneer u het wiel draait, kan dit een indicatie zijn dat uw CV-aandrijfas kapot is. Het klikkende geluid wordt veroorzaakt door het CV-gewricht aan het einde van de CV-aandrijfas. Naarmate het CV-gewricht slijt, kan het minder goed schokken en trillingen absorberen.