De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
Ferrari kon er zelf ook niet aan tippen want de F50 die bijna tien jaar later werd ontwikkeld, kon niet in de schaduw staan van de F40. Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
Er staat één 599 SA geregistreerd, terwijl er van de 599 GTO 14 zijn. De F40 is met 14 stuks goed vertegenwoordigd. Uit welk jaar zijn de meeste auto's geregistreerd?
De zogezegd “vlekkeloze” F50 werd op 11 maart verkocht voor 2,64 miljoen dollar (bijna 2,5 miljoen euro) op de veiling van RM Sotheby's in Amelia Island, in de Verenigde Staten.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
Galliera noemt een indicatie van vijf jaar. Maar zoals bekend komt niet iedereen zomaar in aanmerking om een van Ferrari's one-offs te kopen. Op internet gaan allerlei verhalen rond wat de minimumvereisten zijn. Zo zou je bijvoorbeeld al een x-aantal Ferrari's in bezit moeten hebben (sommigen zeggen vijf stuks).
De Enzo werd aanvankelijk verkocht door Ferrari voor een bedrag van 450.000 euro, maar vanwege de beperkte oplage (400 stuks) waarin het Italiaanse merk de auto heeft gebouwd zijn de prijzen tegenwoordig aanzienlijk hoger. Wil je nu een Ferrari Enzo kopen, dan zul je al gauw 2 miljoen euro of nog meer moeten betalen.
Dit betekent dat de Ferrari LaFerrari een schreeuwend dure auto is. Waar de nieuwprijs al gigantisch was, kan je nu rustig het dubbele betalen voor deze auto. Prijzen liggen gemiddeld tussen de 2.5 en 3 miljoen euro, maar wie het kan betalen heeft ook echt iets bijzonders.
De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 382 kW (520 pk) en een maximum koppel van 471 Nm.
Terwijl de waarde van de Ferrari Testarossa drie of vier jaar geleden een hoogtepunt bereikte, zijn de prijzen nu gestabiliseerd tussen 75.000 en 120.000 euro.
De Ferrari Testa Rossa J van de hand van Little Car Company is geen koopje. De fabrikant vraagt 93.000 euro voor de miniatuurauto en dat bedrag is exclusief belastingen en afleveringskosten. De prijs kun je laten oplopen door nog even wat hokjes in de carconfigurator aan te vinken.
Ze behoren namelijk tot een eigenaar die zich op Instagram 'Ferrari Collector' noemt en bekend staat om zijn fraaie collectie Ferrari's en met name het tweetal LaFerrari's. Aan Alexandra Mary Hirschi – beter bekend als Supercar Blondie – de eer om een kijkje te nemen bij deze bijzondere verzameling aan auto's.
De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
Deze versie van de Ferrari F12 is in Nederland geleverd van juli 2012 tot april 2017. De laatste nieuwprijs zonder extra opties bedroeg € 358.982. De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 545 kW (740 pk) en een maximum koppel van 690 Nm.
Met een verkoopprijs van 65 miljoen euro is de Ferrari 250 GTO de duurste auto ooit verhandeld. Tenminste, waarvan de transactie bekend is gemaakt. Maar een verkoop van modellen als een Ferrari 250 GTO blijven nooit onopgemerkt.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
De vanafprijs is 283.269 euro voor de 458 Speciale HELE. Door z'n hogere CO2-uitstoot (307 g/km versus 275 g/km) is de reguliere versie duurder: die kost 300.901 euro.
Oorspronkelijk werden er 349 exemplaren geproduceerd. Later besloot Ferrari om er nog eens vijftig te produceren. In 2005 werd speciaal voor Paus Johannes Paulus II een laatste Enzo Ferrari gemaakt, wat het totaal op 400 bracht.
De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 485 kW (659 pk) en een maximum koppel van 657 Nm.
Een Lamborghini rijden in Nederland kan vanaf 228.600 euro. Voor dat geld rijd je in de Lamborghini Urus 4.0 8v 4wd 478kW aut, de goedkoopste Lamborghini van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Lamborghini Aventador roadster 6.5 svj 63 566kW 4wd aut wat daarmee de duurste Lamborghini van Nederland is.
Vandaag beantwoordt alleen de F12 aan dit bestek. Het design is veel gekunstelder dan vroeger, maar de techniek is een feest: een 6.3 V12, 740 pk bij 8.250 tr/min, 340 km/u en 3,1 seconden van 0 tot 100 km/u.
De 'goedkoopste' Bugatti is de ruim 3 miljoen euro kostende Chiron. Het Frans-Duitse luxemerk introduceert echter een nieuwe instapper: de 30.000 euro kostende Baby II.