Hoeveel kost een Ferrari 360? De Ferrari 360 is een van de goedkoopste Ferrari's die je als occasion kan vinden, met een prijs van 60.000 tot 65.000 euro voor de goedkoopste exemplaren als je ook in het buitenland kijkt.
Ferrari 360 Modena prijs
Op wat duurdere modellen na, ligt de gemiddelde prijs voor een Ferrari 360 Modena op dit moment rond de €92600,-. Uiteraard kan het zo zijn dat er modellen op de markt verkrijgbaar zijn die qua prijs hierboven liggen.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Als je financiële middelen toereikend genoeg zijn hoef je geen 'standaard Ferrari' te kopen, maar kan je gebruik maken van Ferrari's limited editions. Daarvoor dien je wel hoog op de lijst in Maranello te staan.
Nog een Ferrari in het lijstje van duurste auto's verkocht in 2022. Ditmaal de Ferrari 410 Sport Spider. Het exemplaar uit 1955 is goed voor een bedrag van 21,02 miljoen euro.
Rij-impressieDe Ferrari Pista is het beste en snelste dat Ferrari vandaag de dag te bieden heeft. Minder gewicht, meer aerodynamica, een 720 pk sterke achtcilinder met twee turbo's en een sprint van 0-200(!) km/u in 6,9 seconden.
Een duik in het kentekenregister van de RDW geeft het antwoord op die vraag. Er zijn nu 3830 Ferrari's geregistreerd in Nederland. Ongeveer 0,02 procent van de Nederlanders (1 op de 4680) heeft er dus een.
We hebben het natuurlijk over de Ferrari 458, één van Ferrari's best verkochte en succesvolste modellen ooit. Maar wat maakt deze Ferrari nou zo goed en zo succesvol?
Ferrari 288 GTO EVO (Onno)
De Ferrari 288 GTO Evoluzione is voor hem de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Nu moeten we het de auto vergeven, het is voornamelijk een competitie-auto bedoeld om zo snel mogelijk te zijn. Het is dus wel functioneel lelijk.
Gemiddelde kosten
Reken dus op gemiddeld 3.000 tot 5.000 euro kosten per jaar, wat redelijk blijft voor een Ferrari. Dit budget omvat het jaarlijkse onderhoud en de afschrijving van bepaalde onderdelen. Bij pannes swingen de kosten snel de pan uit, de kosten voor wisselstukken zijn traditiegetrouw exorbitant.
De Fiat Multipla is de lelijkste auto aller tijden. Dat blijkt uit een poll van deze site over mislukte automodellen, waaraan bijna 17.000 lezers meededen. Ruim driekwart van alle lezers koos voor de Italiaanse MPV. Het was wel een beetje te verwachten dat de Fiat Multipla deze verkiezing zou winnen.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic.
De Bugatti Chiron L'Ébé (4.064.477 euro)
Er staat sinds kort een Bugatti Chiron L'Ébé in Nederland blijkt uit de data van het RDW. Dit is de allereerste auto in Nederland met een nieuwwaarde van meer dan 4 miljoen en breekt daarmee het record van duurste auto op Nederlands kenteken.
De waarde van oude Ferrari's is al jaren enorm aan het stijgen, waardoor een Ferrari tegenwoordig als een van de meest rendabele investering wordt gezien. Hieronder vind je de lijst met de 5 duurste Ferrari's in de wereld.
While both Ferrari and Lamborghini interiors boast meticulous craftsmanship, the difference is stark: Lamborghini interior tend to be spartan affairs, more utilitarian than comfortable, while every Ferrari is a showcase of the fact that form, function, comfort, and convenience can all coexist brilliantly.
De hybride Ferrari LaFerrari is de snelste productieauto van Ferrari. De maximum snelheid ligt rond de 349 kilometer per uur. Ferrari's blijven prachtige sportwagens waar iedere autoliefhebber weleens in gereden wil hebben.
Ferrari Testarossa (de populairste Ferrari)
Dankzij de bekende Amerikaanse serie Miami Vice is de Testarossa zo populair geworden. Van het model dat in 1984 op de markt werd gebracht zijn er uiteindelijk 7.177 exemplaren geproduceerd.
Oprichter Enzo Ferrari besloot al bij de bouw van zijn eerste eigen raceauto om een 12-cilinder erin te lepelen in de vorm van een letter V. Deze allereerste Ferrari, de 125 S, werd geïntroduceerd in 1947 en voor het eerst mee gereden op het circuit van Piacenza.
'Ferrari wint'
De renstal uit Maranello heeft een geschatte waarde van 3.9 miljard dollar en doet het daarmee nipt beter dan het Duitse Mercedes. Op een mooie vierde plaats volgt het raceteam van McLaren, dat met een waarde van 2.2 miljard dollar mee mag doen met de grote jongens.
3. Tesla Model 3. De restwaarde van elektrische auto's was altijd een beetje onzeker, maar de Model 3 blijkt behoorlijk waardevast te zijn. Zowel nieuw als tweedehands is het een gewilde auto, vanwege de goede prestaties en dito actieradius.