Hoeveel de Ferrari 296 GTS in Nederland méér gaat kosten dan de 296 GTB (301.848 euro), is nog onduidelijk.
Dit kost de voordeligste 296 GTB. Op Nederlands kenteken is de prijsstelling van de 296 GTB, zo kan Autovisie onthullen, net niet onder de drie ton gebleven. De exacte prijs bedraagt 301.848 euro. De meerprijs van het inmiddels bekende Assetto Fiorano-pakket bedraagt 32.670 euro.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
De Ferrari 812 Competizione is de laatste V12 zonder hulpjes
En als dit inderdaad het einde van dit motorentijdperk is, dan mogen we het een opmerkelijke laatste ronde noemen. De Ferrari 812 Competizione volgt op een scherpe stamboom van op racers geïnspireerde Ferrari's met een V12 in de neus en achterwielaandrijving.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
Ferrari FXX-K
De grote winnaar van onze TOP 10 mooiste Ferrari is niemand minder dan de Ferrari FXX K! Zijn 860 pk sterke V12-motor maakt het de krachtigste Ferrari ooit gebouwd. Deze exclusieve editie debuteerde in Abu Dhabi op 3 december 2020.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
De Ferrari Testa Rossa J van de hand van Little Car Company is geen koopje. De fabrikant vraagt 93.000 euro voor de miniatuurauto en dat bedrag is exclusief belastingen en afleveringskosten. De prijs kun je laten oplopen door nog even wat hokjes in de carconfigurator aan te vinken.
De 720 pk sterke sportwagen gaat 323.178 euro kosten, exclusief afleverkosten. Voor dat bedrag krijg je een open auto die in 2,9 seconden naar 100 kilometer uur accelereert en een top van 340 kilometer per uur haalt. De 812 GTS, die andere nieuwe cabrio van Ferrari, staat voor 425.874 in de prijslijst.
Galliera noemt een indicatie van vijf jaar. Maar zoals bekend komt niet iedereen zomaar in aanmerking om een van Ferrari's one-offs te kopen. Op internet gaan allerlei verhalen rond wat de minimumvereisten zijn. Zo zou je bijvoorbeeld al een x-aantal Ferrari's in bezit moeten hebben (sommigen zeggen vijf stuks).
Ferrari kon er zelf ook niet aan tippen want de F50 die bijna tien jaar later werd ontwikkeld, kon niet in de schaduw staan van de F40. Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
Lamborghini Aventador SVJ Roadster – 822.906 euro
De duurste auto van 2020 was een Lamborghini Aventador Roadster SVJ van 706.274 euro.
De Enzo werd aanvankelijk verkocht door Ferrari voor een bedrag van 450.000 euro, maar vanwege de beperkte oplage (400 stuks) waarin het Italiaanse merk de auto heeft gebouwd zijn de prijzen tegenwoordig aanzienlijk hoger. Wil je nu een Ferrari Enzo kopen, dan zul je al gauw 2 miljoen euro of nog meer moeten betalen.
De vanafprijs is 283.269 euro voor de 458 Speciale HELE. Door z'n hogere CO2-uitstoot (307 g/km versus 275 g/km) is de reguliere versie duurder: die kost 300.901 euro.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Eén komt er nota bene naar Nederland: voor vijf miljoen euro exclusief belastingen - liefst 6,3 miljoen euro op Nederlands kenteken. De Mistral valt in Bugatti's collectie van zogeheten few-off modellen: gelimiteerde uitgaves met prijskaartjes van 5 (Divo) tot 11,5 miljoen euro (La Voiture Noire).
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
De duurste Ferrari in onze lijst is de Ferrari 250 GTO. Van deze Ferrari zijn 39 exemplaren gebouwd en het was in 1962 Ferrari's topmodel in de racerij. Experts en verzamelaars beschouwen de 250 GTO dan ook vaak als de ultieme Ferrari.
Rij-impressieDe Ferrari 812 Superfast is het krachtigste en snelste model uit de historie van het merk. Dat laat de auto merken ook, want op vochtig wegdek slippen de achterwielen nog door wanneer je gas geeft bij 120 km/u.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Terwijl de waarde van de Ferrari Testarossa drie of vier jaar geleden een hoogtepunt bereikte, zijn de prijzen nu gestabiliseerd tussen 75.000 en 120.000 euro.
De zogezegd “vlekkeloze” F50 werd op 11 maart verkocht voor 2,64 miljoen dollar (bijna 2,5 miljoen euro) op de veiling van RM Sotheby's in Amelia Island, in de Verenigde Staten.