De Ducati Monster SP wordt vanaf januari 2023 bij de dealers verwacht in de Benelux en heeft een prijs van € 15.190 in België en € 17.990 in Nederland, steeds ook in een 35kW versie voor het rijden met een A2 rijbewijs verkrijgbaar.
Ducati maakte heel wat Monsters, maar de 821 is volgens de Italianen de Best balanced Monster. Hij past precies tussen de brute 1200 en de behap- en handelbare 797.
De nieuwe Diavel V4 wordt vanaf februari bij ons in de winkel. In Nederland is de nieuwe Diavel V4 te verkrijgen vanaf € 31.890 in Ducati Red en € 32.290 in Thrilling Black.
De motor levert nu 111 pk bij 9.250 tpm met een koppel van 93 Nm bij slechts 6.500 tpm. Ook is er een 35 kW-versie beschikbaar, geschikt voor personen met een A2-licentie. De nieuwe Monster is gebaseerd op het model uit 1993 en weerspiegelt wat er nodig is om het allergrootste plezier aan het motorrijden te beleven.
De nieuwe Superleggera V4 wordt geproduceerd in een gelimiteerde oplage van slechts 500 exemplaren. Het is de meest exclusieve Ducati die ooit is geproduceerd. Het moment waarop we allemaal hebben gewacht is eindelijk aangebroken.
Het motorblok van de Monster is de Testastretta 11°, de vloeistofgekoelde V-twin met 937 cc en vier desmodromisch bediende kleppen per cilinder, gehomologeerd volgens de nieuwste Euro 5-norm. Dit blok is een structureel onderdeel van het frame, en is rechtstreeks aan het compacte aluminium hoofdframe gemonteerd.
Op 19 juli 2012 kocht Volkswagen Ducati voor 860 miljoen Euro van investeerder Investindustrial, wat toen vooral werd gezien als een prestigeproject van de inmiddels overleden VW-topman Ferdinand Piëch.
Ducati is beroemd om de snelle racemotoren, die al vele wereldkampioenschappen hebben gewonnen. Ducati werd in 1926 in Bologna opgericht en bouwt circa 40.000 motoren per jaar met een omzet van 480 miljoen euro. Het bedrijf wordt aan Audi verkocht door investeerder Investindustrial, die Ducati sinds 2005 bezit.
De Duitse autofabrikant Audi heeft het motormerk Ducati overgenomen. De Raad van Commissarissen van zowel Audi als moederbedrijf Volkswagen heeft de deal vanmiddag goedgekeurd. Audi betaalt naar verluidt 860 miljoen euro voor Ducati.
De meeste mensen geven gemiddeld rond € 10.000,- uit aan een nieuwe motor. Een nieuwe motor van een populair merk begint rond € 7000,- voor een mooi instapmodel en kan oplopen tot € 30.000,- voor de meest luxe motoren met álle toeters en bellen. Duurdere motoren bestaan ook, dan kom je echt in het sportmotoren segment.
Denk daarbij aan aerodynamica, de staat van de achterband en ook de acceleratie uit de bochten. In de officiële documentatie schrijft Ducati dat de MotoGP-motor harder kan gaan dan 350 kilometer per uur.De machine die Ducati in WSBK gebruikt gaat harder dan 315 kilometer per uur.
Buiten de snelwegen om is de gewone Euro 95 (E5) wel goed verkrijgbaar. Loodvrije Superplus 98 (Super Sans Plomb 98) is goed verkrijgbaar.
Dat Ducati wel eens als duur wordt beschouwd, counterde Maarten van Ducati Zaltbommel met de onderhoudsintervallen. Je eerste kleine onderhoud is nodig op 15.000 km, de eerste grote beurt pas op 30.000 km.
Zo hoort men na 2 jaar (of 24000 km) de distributieriem te vervangen, volgens het boekje. Nu heb ik uit de papieren kunnen opmaken dat de motor slechts bij 1000km bij de Ducati-dealer is binnengebracht voor een beurt.
In de zalen van het museum, gelegen in het hart van de Ducati-fabriek in Bologna, kun je de meest iconische motorfietsen, race- en wegmotoren, ontdekken, die de geschiedenis van het merk hebben gemaakt, samen met vele anekdotes en unieke details.
Het razend populaire merk is in 1926 opgericht in de Italiaanse stad Bologna en al bijna een eeuw lang maakt Ducati sportieve motorfietsen met een krachtig en kenmerkend geluid.
Met 12 maanden garantie. Nette V2 met weinig op de teller.
In Nederland is de prijs van de 2022 Panigale V4 28.390 Euro en is de prijs van de Panigale V4S 34.890 Euro. Aerodynamica: nieuwe, compactere en efficiëntere winglets met dubbel profiel en opnieuw ontworpen afzuigers om het koelsysteem te verbeteren.
VW betekent VOLKSWAGEN, het bekendste merk uit de Volkswagen Group.
Lamborghini zette zich op de kaart met revolutionaire auto's als de wonderschone Miura en de extreme Countach. Sinds 1998 is het merk eigendom van Audi en dus onderdeel van de Volkswagen Group.
In de reglementen is een maximum cilinderinhoud bepaald: 1.000 cc voor viercilinders en 1.200 cc voor tweecilinders.
De Triumph Rocket 3 GT is de met een blok van 2500 cc de – qua cilinderinhoud – grootste productiemotor ter wereld. Toch weegt deze indrukwekkende motor 'slechts' 294 kilogram.
Boring x slag 88,0 x 57,2 mmCilinderinhoud 696 ccCompressie 10,6 : 1 (10,5 : 1)Max. vermogen 55,0 kW (75 pk) bij 9.000 tpm (52,0 kW (71 pk) bij 8.500 tpm)Max.
Prijs € 47.690,-
De Panigale V4 SP2 is het topmodel van de Ducati supersportmotoren: een speciale, sensationele versie voor circuitrijden, nog intuïtiever en gemakkelijker, ook voor niet-professionele rijders.